Kuka on vanhempien jälkeen läheisin sukulainen?
Kommentit (25)
Sukulaisuutta voidaan tarkastella sekä biologisena (geneettinen) että sosiaalisina.
Ns. verisukulaisia on lapsien ja vanhempien lisäksi sisarukset sekä lapsenlapset, jos ajatellaan perintökaarta ja menehtynyttä lasta, jolla on ollut jälkeläisiä. Sitten myös muissa yhteyksissa tädit, sedät, serkut, isovanhemmat, setien ja tätien lapset.
Aviosukulaisia ovat puoliso, appivanhemmat, käly, lanko, vävy ja miniä.
Tosiaan vähän, missä yhteydessä sukulaisuutta tarkastellaan. Perillisyys menee vähän eri tavoin kuin sosiaalinen sukulaisuus.
Itse olen lapseton, minulla ei ole sisaruksia niin perillisiä sukulaisuussuhteen kautta minulla ei vanhempieni poismenon jälkeen ole lainkaan. Läheisiä verisukulaisia on serkut ja mummo. Läheisiä sosiaalisia sukulaisia on sitten puoliso, käly, lanko ja heidän lapsensa.
Suvun ulkopuolisena perillisenä on kummityttö.
Eikö lapsi ole teknisesti kaukaisempaa sukua, kun sillähän on puolet vieraita geenejä, kun taas sisaruksella on vanhemmilta saadut samat geenit kuin sinulla?
Ei kai vanhemmat mitään "sukulaisia" ole, vaan perhettä.
Sisarukset on tietty ja mummot. Nekin on perhettä eikä "sukulaisia".
Sukulaisia on mulle tädit ja sedät ja enot ja kaukaisempia sukulaisia jotka tiedän on pikkuserkut, mutta ei niitä laske enää sukulaisiksi, kun niitä ei edes tunne ja niiden kanssa ei lapsuudessakaan kirmannut. Jotkut serkut taas oli melkein kun perhettä, kun aina nähtiin, kuin sisaruksia. Joitain taas ei nähnyt oikein ikinä, mutta sukulaisia ovat silti.
Eivät puolisot ole yleensä sukua, sisaret ja sisarten lapset, jos kysymys perillisistä. Lapsetton aviopari perii toisensa, jos on naimaton , hän voi tehdä testamentin kenelle haluaa.
Sisaret, joita on 3, mutta vain 2 on läheistä.