Ilmastonmuutoksen pystyttäminen vaatii meitä jokaista mullustamaan arkensa ja muttamaan radikaalisti tapaamme elää
Vaikka ilmansaateista ja päästöistä päästäistiin yli 100% niin se ei vielä pysäytä ilmastonmuutosta ja lämpenemistä, vaan se vielä vaatii sen että sen lisäksi jokainen meistä muuttaa radikaalisti tapaansa elää ja mullistaa oman arkensa täysin: https://www.hs.fi/tiede/art-2000010326034.html
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lasta, lemmikkiä tai autoa. En syö kovin paljon lihaa tai muutakaan ruokaa jossa on isot päästöt. Ostelen mahdollisimman vähän muovipakkauksia, muovipulloja en ollenkaan. Kierrätän kaiken. En ostele kiinahalpakaupoista ja ostelen muuten mahdollisimman vähän. Lähes kymmeneen vuoteen en edes lennellyt, sitten lensin pitkäksi ajaksi muualle ja takaisin vuoden päästä, silti tuostakin tuli vähemmän päästöjä kuin puolen vuoden autoiluista tulee.
Kovin paljon enemmän en voi yksin tehdä.
Aika sama meininki täälläkin lukuunottamatta sitä, että on yksi lapsi. Puolustuksekseni voin sanoa, että hän on ollut kasvissyöjä vauvasta asti, kuten itsekin olen, ja olen yrittänyt kasvattaa häntä ajattelemaan mahdollisimman ekologisesti. Mielestäni hänestä on kasvamassa oikein fiksu ja ajatteleva ihminen, joka toivottavasti ainakaan ei ihan mahdottomasti tämän pallon resursseja kuluta. Lähes kaiken tarpeellisen ostan kierrätettynä, juuri mitään tarpeetonta ei tule ostettua. Vaatteetkin yleensä kirppiksiltä, ja niitä ostan harvoin sieltäkään.
Jahas, kun ihmiset eivät enää usko pahaan hiilidioksidiin niin nyt keksitään sutten joku uusi juttu mitä voidaan kauhistella yhdessä.
Kaikkien ongelmien juurisyynä on loppujen lopuksi ihmispopulaation eksponentiaalinen kasvu. Tappakaa puolet maailman ihmisistä niin loppuu nämä ongelmat🤷
Vierailija kirjoitti:
Otan mallia ilmastomessias Sanna Marinista.
Gretakin matkustaa pidätettäväksi ympäri maailmaa. Ei voi mitään, kun messiaat näyttää itse mallia miten ei ainakaan pitäisi tehdä
Mitään en ole tehnyt ilmaston hyväksi, enkä aio tehdäkään. Ajelen vanhalla dieselautolla, syön lihaa, pidän asuntoni lämpimänä ja saunon lähes päivittäin. Tietokone on aina auki ja sähköä menee reilusti.
Kukas maapallon aiemmat mullistukset on maksanut? Aivan. Pallolla on liikaa ihmisiä ja saastuminen on suurin ongelma liikakansoituksen lisäksi. Siinä ei auto ja lentoliikenne tunnu missään.
no kattellaan 20 vuoden päästä.