Mitä mieltä 13 vuotiaan nuoren sukulaissyntärien tarjoilusta:
Vihersalaatti avokadolla, appelsiinilla, fenkolilla ja cashewpähkinöillä
Bataatti-porkkanasosekeitto, uunilämpmiä sämpylöitä. Päälle paahdettua mausteista siemensekoitusta
Suklaamoussetäytekakku
Pavlova tuoreilla marjoilla ja kermavaahdolla/rahkavaahdolla
Porkkanakakku
Pari eri makua macaroneja
Valkospuli-ruisleipätikkuja
Popcornia
Kommentit (112)
Kaikki muu kuulostaa ihan ok:lta, mutta tuo "salaatti" jää varmaan koskemattomaksi.
En myöskään itse perus synttäreillä tarjoile mitään lämmintä ruokaa, enkä sitä odottaisi tai söisikään, mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille vieraita kauempaa, vai miksi ruokatarjoilu? Vilpittömästi kyselen siis, kun meillä on yleensä tarjottu ihan vaan kahvit ja sen seurana vähän jotain suolaista ja makeaa.
Meillä on aina ollut ruokatarjoilu ja paljon sukulaisia lasten synttäreillä, ihan normi setti.
Mielestäni ruokatarjoilu on muuten hyvä, mutta keiton sijaan tarjoilisin jotain kiinteää, jos kyseessä on seisova pöytä. Keitto on mielestäni hieman hankala tarjoiltava seisovassa pöydässä. Keitossa ei sinällänsä ole mitään vikaa.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille vieraita kauempaa, vai miksi ruokatarjoilu? Vilpittömästi kyselen siis, kun meillä on yleensä tarjottu ihan vaan kahvit ja sen seurana vähän jotain suolaista ja makeaa.
Meillä on aina ollut ruokatarjoilu ja paljon sukulaisia lasten synttäreillä, ihan normi setti.
Mielestäni ruokatarjoilu on muuten hyvä, mutta keiton sijaan tarjoilisin jotain kiinteää, jos kyseessä on seisova pöytä. Keitto on mielestäni hieman hankala tarjoiltava seisovassa pöydässä. Keitossa ei sinällänsä ole mitään vikaa.
t.eri
Piti vielä lisätä tuohon, että popcorn on kiva idea
Ap vastaa:
Tervetuloa vaan nauttimaan juhlista kaikki kenelle tarjoilut maistuisi.😁 Kaikkien ei tarvitsekaan tykätä, oman lähipiirini ruokamieltymykset on tiedossa, riittää että heille maistuu.
Meidän perhepiirisså vietetään täysi-ikäisyyteen asti sukulaissynttärit, jossa +/-30 vierasta. Vieraina sisarusteni perheet jossa osalla lapsista jo puolisot tai seurustelukumppanit, vanhempani ja lasten kummit perheineen.
Tapana myöskin usein on syödä juhlissa ensin kevyehklounas/päivällinen, jonka jälkeen nautitaan kahvipöydästä. Keittokattilat santsataan loppuun, salaattia myöskin useimmat ottavat. Kakutkin maistellaan yleensä myöskin lähes viimeiseen palaan asti, nuorten ja aikuisten toimesta.
Tunnelma juhlissa on rento ja iloinen, tunnemme toisenme läpikotaisin ja nautitaan yhdessäolosta, ei ole tarve yrittää tehdä vaikutusta toisiimme. Juhlia vietämme suurinpiirtein samalla kokoonpanolla toistemme kodeissa joulut ja juhannukset mukaan lukien 10-15 juhlat vuodessa.
Tänne kirjoittaessa ymmärtää hyvin, miksi joissakin perheissä lapset ja nuoret voivat niin pahoin, että päätyvät kamaliin tekoihin. Jos kotona ilmapiiri on niin ahdasmielinen ja myrkyllinen, että kaikki nähdään ivallisten. Ilkeiden ja synkeiden lasien läpi, ei lapsetkaan varnasti voi hyvin. Hakekaa myrkylliset ja iikeät vanhemmat itsellenne apua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi sellainen mielikuva, että tässä yritetään tehdä tarpeettomasti hienosteleva ja monimutkainen tarjoilu. Vanha viisaus sanoo: keep it simple, stupid.
Eihän tuossa edes ollut mitään monimutkaista ja hienostelevaa.
Mun mielestä ihan kiva piristävä tarjoilu ! Tykkäisin.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Tervetuloa vaan nauttimaan juhlista kaikki kenelle tarjoilut maistuisi.😁 Kaikkien ei tarvitsekaan tykätä, oman lähipiirini ruokamieltymykset on tiedossa, riittää että heille maistuu.
Meidän perhepiirisså vietetään täysi-ikäisyyteen asti sukulaissynttärit, jossa +/-30 vierasta. Vieraina sisarusteni perheet jossa osalla lapsista jo puolisot tai seurustelukumppanit, vanhempani ja lasten kummit perheineen.
Tapana myöskin usein on syödä juhlissa ensin kevyehklounas/päivällinen, jonka jälkeen nautitaan kahvipöydästä. Keittokattilat santsataan loppuun, salaattia myöskin useimmat ottavat. Kakutkin maistellaan yleensä myöskin lähes viimeiseen palaan asti, nuorten ja aikuisten toimesta.
Tunnelma juhlissa on rento ja iloinen, tunnemme toisenme läpikotaisin ja nautitaan yhdessäolosta, ei ole tarve yrittää tehdä vaikutusta toisiimme. Juhlia vietämme suurinpiirtein samalla kokoonpanolla to
Hyvä ap! Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että kauhean ahdasmielisiä nuoria (!) ihmisiä täällä on ! Jotain vähän poikkeavaa peruspullasta ja kahvikeksistä, niin heti ollaan hienostelava ja kaikkea muuta mahdollista. Hyvä rikkoa vähän rajoja ja kokeilla uutta ! Itse tykkäisin kyllä ap:n tarjoilusta. Ei kannata välittää näistä ahdasmielisistä, todnäk kateellisista, kun itse laittavat ne mariekeksit pöytään ja antavat vieraan itse keittää kahvit päälle. Olen itse myös sellainen, että mielelläni tarjoilen vieraille vaikka vähän överit, kun vajarit!
Jos tuo ehdotettu menu on siis jo testattu sukulaisten kesken useaan kertaan ja kaikki ovat olleet siihen aivan eirtyisen ihastuneita, niin miksi ihmeessä se piti ylipäänsä laittaa tänne kommentoitavaksi?
Se, että kaikki eivät menusta pitäneet, ei tarkoita, että näissä perheissä voitaisiin pahoin tms. Kaikki eivät pidä kaikesta, ja jos pyytää kommentteja pitää varautua siihen, että saa myös niitä negatiivisia. Ne eivät ole "myrkyllisiä" eikä niiden antajien tarvitse hakea itselleen apua.
Tuossa on muuten väärä relatiivipronomini, oikein olisi "minkä jälkeen nautitaan kahvipöydästä". Ja tätä en sano myrkyllisesti vaan lähinnä neuvona jatkoa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa:
Tunnelma juhlissa on rento ja iloinen, tunnemme toisenme läpikotaisin ja nautitaan yhdessäolosta, ei ole tarve yrittää tehdä vaikutusta toisiimme. Juhlia vietämme suurinpiirtein samalla kokoonpanolla to
Ja mikähän oli motiivisi tälle aloitukselle ja kertomukselle?
Älkää nyt kovin lytätkö ja arvostelko tämän ketjun aloittajan sukulaista, ei yhteiskunnan maksamilla sosiaalisilla avustuksilla pysty järjestämään yhtään tuon parempaa tarjoilua.
Vierailija kirjoitti: Älkää nyt kovin lytätkö ja arvostelko tämän ketjun aloittajan sukulaista, ei yhteiskunnan maksamilla sosiaalisilla avustuksilla pysty järjestämään yhtään tuon parempaa tarjoilua.
Kovin kuulostat onnettomalta ja myrkyllisesltä ihmisparalta.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon varmaan tulossa vieraita, jos tarvitaan 3 kakkua?
Noin 30 vierasta. Kakkuja ei voi olla liikaa! 😁
ap
Ihan Ok, salaatti ei kyllä ollenkaan minuun makuuni, inhoan fenkolia.Mieluummin lohisalaatti tai kinkku-pastasalaatti.Suolaisiasa tarjoamisissa saisi olla kalaa tai lihaa, nyt pelkkää kasvista.Edes sämpylöiden päälle lohta tai vaikka savuporoa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi sellainen mielikuva, että tässä yritetään tehdä tarpeettomasti hienosteleva ja monimutkainen tarjoilu. Vanha viisaus sanoo: keep it simple, stupid.
Tämä on kyllä yksi helpoimmista tehdä. 😁
ap
Vierailija kirjoitti:
13-vuotiaan viivalla.
Ei kai tuonikäisillä ole mitään sukulaissynttäreitä? Ikinä kuullut.
Eikä enää kyllä kaverisynttäreitäkään kotona.
Ala-asteikäinenhän hän vasta on. Ja kyllä meillä perhepiirissä juhlitaan lapset isosti täysi-ikäisyyteen asti. Aina on syy juhlaan! 😊
ap
Sosekeittoa en itse tarjoaisi juhlissa, ja tuo salaatti jakaa mielipiteitä. Pähkinöiden tarjoaminen on aina riski, jos allergiat ei ole tiedossa. Itse inhoan fenkolia ja avocadoa, minusta appelsiini ja cashewpähkinät ei sovi noiden kanssa ollenkaan.
Vähän tuosta tulee semmoisen tarkoituksellisen hienosteleva mutta osaamaton kuva.
Jos osa vieraista tulee kaukaa, tuo suolainen osuus ei kyllä vatsaa täytä. Laittaisin itse jotain suolaista piirakkaa ja salaattia, jolloin ei tarvitsisi välttämättä eri lautasia. Tuossa sulla kun on keittoa ja salaattia, niin ne eivät sovi ollenkaan yhteen.
Makeaksi tarjoiluksi riittäisi yksi täytekakku, eli joko tuo pavlova tai suklaamousse. Perinteiset korvapuustit/dallaspullat tekee aina kauppansa ja siihen vielä tuo porkkanakakku. Popcornit ja ruisleipätikut ja macaronit jättäisin kokonaan pois.
Jotenkin tuossa menussa mikään ei oikein sovi yhteen minkään muun kanssa. Yksinkertaisuus on yleensä valttia, ja kannattaa mennä vieraat edellä. Juhlat ei ole mikään sellainen näytöstilaisuus, tarkoitus on tarjota vieraille hyvää ruokaa ja saada porukka viihtymään. Ei esitellä, miten hienostunut leikisti onkaan.