Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä demiseksuaalisuudesta?

Vierailija
09.04.2024 |

https://fi.wikipedia.org/wiki/Demiseksuaalisuus

Minusta tämä ei tunnu varsinaisesti vähemmistön suuntautumiselta, vaan valtaosan. Ainakin itse olen kuvitellut niin.

"Kuten mikä tahansa seksuaalinen suuntautuminen, myös demiseksuaalit voivat nauttia toisen henkilön läsnäolosta tai tuntea vetoa joihinkin hänen ominaisuuksiinsa ilman kiinnostusta harrastaa seksiä hänen kanssaan."

Siis jos esim. huomaa, että toinen on erittäin älykäs ja keskustelutaitoinen, on uutinen, ettei halua harrastaa tämän vuoksi seksiä hänen kanssaan...?!?!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hönöilyä. Ei kiinnosta.

Vierailija
2/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hönöilyä. Ei kiinnosta.

"Hönöily" on mielipide.

Vierailija
4/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille (keski-ikäinen aviopari, yhdessä 20 v) se on normaalia, aiemmin pidin meitä romantikkoina, mutta nyt sille on nimi. Vähän nikottelen tuota aseksuaalisuuden skaalaan liittämistä, toki tiedän jo näillä vuosilla, että useimmat kykenevät seksiin ilman tunneyhteyttä ja pitävät sitä jopa tavoiteltavana =se on normaalia. En silti vaihtaisi. Enkä olisi toisenlaisen kumppanin kanssa.

Vierailija
5/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jokin voi olla seksuaalinen suuntautuminen jos siihen ei liity seksuaalisuutta?

Aseksuaalisuus on seksuaalisuuden puuttumista. Demiseksuaalisuus taas on täysin tavallista "seksuaalisuutta" ja pelkkää typerää amerikkalaisuutta.

Olen kaikkia ystäviäni kohtaan "demiseksuaali" mutta sen sijaan avovaimoani kohtaan täysin hetero seksuaalinen.

Se ettei tunne seksuaalista vetovoimaa jotakuta kohtaan ei ole seksuaalisuuden tai aseksuaalisuuden syytä, vaan henkilön omaa syytä. Välillä olen tuntenut "demiseksuaalisuutta" myös avovaimoani kohtaan.

Vierailija
6/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demiseksuaalit ovat ulkoistaneet seksuaalisen halun syttymisen ja sytyttämisen muille. Se on ihan puhdasta, hiljaisen narsismin kaltaista itsekkyyttä. He eivät tee omaa osaansa parisuhteiden henkisen työn osalta ja etsivät tekosyitä.

Demiseksuaalisuus on täysin uusi keksintö, ei mikään tutkittu ja todettu seksuaalisuuden osa- alue. Siitä ei löydy artikkeleita, vaan pelkkiä tiktokvideoita ja sieltähän tunnetusti löytyy se asiantuntemus. Se ei kuulu seksuaalisuuteen, eikä myöskään aseksuaalisuuteen, koska se kuuluu paljon enemmän narsismiin ja vallankäyttöön suhteissa 

Vierailija
7/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkös Demi ole jo lopetettu monta vuotta sitten?

Vierailija
8/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi sanasta tulee mieleen naisnäyttelijä.

Vierailija
9/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demiseksuaalit ovat ulkoistaneet seksuaalisen halun syttymisen ja sytyttämisen muille. Se on ihan puhdasta, hiljaisen narsismin kaltaista itsekkyyttä. He eivät tee omaa osaansa parisuhteiden henkisen työn osalta ja etsivät tekosyitä.

Demiseksuaalisuus on täysin uusi keksintö, ei mikään tutkittu ja todettu seksuaalisuuden osa- alue. Siitä ei löydy artikkeleita, vaan pelkkiä tiktokvideoita ja sieltähän tunnetusti löytyy se asiantuntemus. Se ei kuulu seksuaalisuuteen, eikä myöskään aseksuaalisuuteen, koska se kuuluu paljon enemmän narsismiin ja vallankäyttöön suhteissa 

Todella sekavaa tuubaa sulta. Normaalit ihmiset eivät kuten narsistit tee jyrkkää ja ehdotonta jakoa tunteiden ja seksuaalisuuden välillä.

Vierailija
10/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareiden hörhöilyjä. Itselle ei ole olemassa mitään transhenkilöitä. Ne on joko miehiä tai naisia. Ei ole olemassa muita avioliittojakaan kuin biologisten naisen ja miehen väliset. Tästä pidän kiinni. Höpötelköön ne vassarit mitä höpöttelee. Itse en noihin sukupuolineutraulius hörhöilyihin lähde.

Vierailija
11/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä,

että kohta näitä eri seksuaalisuuden muotoja on niin paljon ettei siinä ole

mitään mieltä.

keijo-69

Vierailija
12/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassareiden hörhöilyjä. Itselle ei ole olemassa mitään transhenkilöitä. Ne on joko miehiä tai naisia. Ei ole olemassa muita avioliittojakaan kuin biologisten naisen ja miehen väliset. Tästä pidän kiinni. Höpötelköön ne vassarit mitä höpöttelee. Itse en noihin sukupuolineutraulius hörhöilyihin lähde.

Ei niihin kukaan järkevä ja normaali ihminen lähdekään. 

Vierailija
13/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän pitäisi olla se normaali perus-seksuaalisuuden muoto, että haluaa vain sitä, jota kohtaan tuntee rakkautta ja kiintymystä. Minusta on sairasta haluta pelkkää seksiä seksin vuoksi joltakin ventovieraalta, jonka kanssa ei edes aiota ryhtyä suhteeseen.

Vierailija
14/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän pitäisi olla se normaali perus-seksuaalisuuden muoto, että haluaa vain sitä, jota kohtaan tuntee rakkautta ja kiintymystä. Minusta on sairasta haluta pelkkää seksiä seksin vuoksi joltakin ventovieraalta, jonka kanssa ei edes aiota ryhtyä suhteeseen.

Näinpä juuri. Narsistit fantasioivat ventovieraista. Jopa olleessaan uimarannalla. Koska ovat kyvyttömiä aitoon rakkauteen ja kiintymykseen. He pelkäävät sellaista.

Vierailija
15/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä miehenä tunnen vetoa naiseen, niin aivan varmasti haluan harrastaa seksiä hänen kanssaan. Todennäköisesti nainen ei minun.

Vierailija
16/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä juuri. Narsistit fantasioivat ventovieraista. Jopa olleessaan uimarannalla. Koska ovat kyvyttömiä aitoon rakkauteen ja kiintymykseen. He pelkäävät sellaista.

Erityisesti normaali kiintymys on heille täysin punainen vaate. Haukkuvat ja solvaavat sellaisesta puhuvia läheisriippuvaisiksi.

Vierailija
17/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikea "suuntautuminen" mutta ei myöskään valtaosan juttu. Suurin osahan on kiimoissaan jo hyvin lyhyen tuttavuuden jälkeen, vaikka vakituista suhdetta etsisivätkin. On näitä ihmisiä joiden täytyy tuntea ihminen toooodella syvästi että mitään seksuaalista kipinää syntyy, mutta ei siihen tarvita omaa seksuaalisuuden määritelmää. Tuo demiseksuaalisuus sanana muutenkin syntyi alunperin jollain amerikkalaisella foorumilla...

Luulen että deittailun kulttuuri sai jotkut ihmiset hämmentymään kun se ei heille toimi, ja keksivät sitten tälläisen nimikkeen...

Vierailija
18/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikea "suuntautuminen" mutta ei myöskään valtaosan juttu. Suurin osahan on kiimoissaan jo hyvin lyhyen tuttavuuden jälkeen, vaikka vakituista suhdetta etsisivätkin. On näitä ihmisiä joiden täytyy tuntea ihminen toooodella syvästi että mitään seksuaalista kipinää syntyy, mutta ei siihen tarvita omaa seksuaalisuuden määritelmää. Tuo demiseksuaalisuus sanana muutenkin syntyi alunperin jollain amerikkalaisella foorumilla...

Luulen että deittailun kulttuuri sai jotkut ihmiset hämmentymään kun se ei heille toimi, ja keksivät sitten tälläisen nimikkeen...

Asiallisia pointteja.

Vierailija
19/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta panna alle puolen vuoden seurustelulla. Eihän siinä ajassa ehdi ihmiseen kunnolla tutustua.

Vierailija
20/57 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että alloseksuaali ihminen (ei demi- eikä muutenkaan a-seksuaali) tietää heti ensi näkemältä onko joku ihminen pantava vai ei. Demiseksuaali ei tätä välttämättä tiedä vaan löytää pantavuuden yleensä vasta myöhemmin. Sitä ennen ensisilmäyksellä ihminen voi toki olla vaikka esteettisesti miellyttävän tai hauskan näköinen/oloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän