The other mrs Jordan: sarjahuijarin uhrit -dokumentti
Katsoinpa tuon dokkarin YLE Areenassa ja monenlaista ajatusta tuli mieleen. Yksi huijatuista naisista heitti väittämän, että 'luulet ettei sinua voisi huijata, pidät meitä tyhminä, mutta näin voi käydä kelle tahansa'.
Eikä voi. Väitän minä.
a) lievä rasistisuus, jota tunnen tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan, olisi suojellut minua tässä tapauksessa. Ei ksenofobia ole pelkästään huono juttu, vaan ihan myös tervettä varovaisuutta, ei kaikki ihmiset ole hyvillä aikeilla liikkeellä
b) olen myös ihminen, joka tuntee seks.vetovoimaa lähinna vain omanrotuisiin miehiin, no se ei suojaa huijatuksi tulemiselta, mutta poistaa kaikkein räikeimmät ja selkeimmät tapaukset pois (tyyliin olen amerikkalainen lentäjä, nigerialainen miljardööri, jolla ei nyt ole kymppiä taskussa)
c) ei niin viehättävänä naisena (niin kuin myös nämä uhrit olivat varsin tavanomaisen näköisiä) olen oppinut, että miehille ulkonäkö merkitsee eniten ja jos joku mies esittää olevansa aivan hullaantunut minuun, soivat hälytyskellot, vaikka kuinka olisi romantiikan nälkää
d) sinun hullaantuneen miehen työskentely cia-agenttina tai vakoilijana tai vastaavana on yhtä todennäköistä kuin että seuraava fysiikan nobelin saaja on somalialainen
jne jne.
Näitä alemman keskiluokan naisia taisi enemmän kiinnostaa miehen amerikkalaiset juuret (mukamas) ja jännittävä elämä. Ja tulihan sitä jännyyttä, kun uskoo kaiken mitä narsistinen musta pikkumies ohjelmoi sinut uskomaan.