Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa
IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html
Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi.
Kommentit (566)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt Temun vastustajat rehellisesti että miten se on teiltä pois jos minä tilaan Temusta? Eli keitä te vastustajat olette? Pienyrittäjiä ja torikauppiaita? Unohtakaa se eettisyys koska se on jokaisen oma valinta eikä se vaikuta teidän eettisyyteenne.
Mikäs neropatti se tällainen on, jonka logiikalla yhden epäeettinen käytös ei ole muilta pois? Jos minä vedän uiguuriorjaa turpaan, niin ei se vaikuta sinun väkivaltaisuuteesi, joten mitä se sinun persettäsi kutittaa?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin vähän tarjontaa. Samaa pskaa näyttää olevan myynnissä kuin esim. Wishissä.
Se Wish on sitä samaa sontaa mitä alibaba ja Temu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt Temun vastustajat rehellisesti että miten se on teiltä pois jos minä tilaan Temusta? Eli keitä te vastustajat olette? Pienyrittäjiä ja torikauppiaita? Unohtakaa se eettisyys koska se on jokaisen oma valinta eikä se vaikuta teidän eettisyyteenne.
Mikäs neropatti se tällainen on, jonka logiikalla yhden epäeettinen käytös ei ole muilta pois? Jos minä vedän uiguuriorjaa turpaan, niin ei se vaikuta sinun väkivaltaisuuteesi, joten mitä se sinun persettäsi kutittaa?
Nääääääs nääääääääs plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa uhoamista. Sä saisit uiguuriorjalta niin pahasti pataasi ettet löytäisi sieltä koskaan takaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole muilta pois jos joku tilaa Temusta. Se on jokaisen oma asia eikä se kuulu muille. Minun tilaamani edulliset tuotteet hyödyttävät minun lompakkoani joten siinä kaikki. Varakkaat saavat ostaa mistä haluavat ja millä hinnalla tahansa.
Kyllä se on ihan jokaiselta maapallon asukkaalta pois, että tuollaiset roistofirmat saavat jatkaa yhteisen planeettamme tuhoamista.
Ultrapikamuodin valmistaminen ja sen kuskaaminen mantereelta toiselle on valtava ympäristöongelma. Kun tämä pallo on paskottu, toista ei tule.
Toisekseen polkuhintaan osteleminen ei ole mikään ihmisoikeus.
Se mitä minä teen ei ole sinulta pois eikä se kuulu sinulle. Sinun roistofirmasi eivät kuulu minulle eikä käsityksesi vaikuta minuun. Ja kyllä minulla on oikeus os
Mitkä sukupolvet? Ei tänne kukaan suomalainen enää synnytä. Miksi suomalaiset eivät saisi nauttia hiukan halvemmista tuotteista kun ovat selvästi kuolemassa sukupuuttoon.
Toivottavasti Temu saa jatkaa toimintaansa ja muut vastaavan rihkaman kivijalkakauppiaat menevät konkkaan.
Paljon luonto ystävällisempää on, että pikkuinen tavara tulee ihmisen luo, kuin että ihminen matkustaa isolla autollaan Tokmannille hakemaan sen Kiinassa tuotetun tavaran.
Vierailija kirjoitti:
Raaka totuus on, että köyhällä ei ole useinkaan varaa tehdä eettisiä valintoja. Omatunto joskus soimaa, mutta voin lohduttautua tietysti sillä, että kulutukseni ylipäätään on pientä.
Tukia on leikattu ja jos nyt vielä esim. ruoan alvia korotetaan, niin entistä enemmän on kiinakaupoista tilattava. Näin se nyt vain valitettavasti menee.
Ei mene läpi tämä. Köyhä satsaa laatuun sen kerran kun satsaa, miksi niitä rytkyjä ja krääsää pitää kokoajan ostella??
Oon jo vuosia ostanu aina eteen tullessa kirppikseltä (harvemmin uutena) laadukkaan vaatteen, joka on omannäköiseni. Trendit kiertää ympyrää, eli eri tyylit tulee aina aika ajoin uudelleen muotiin. Kun on laadukas vaate jemmassa, niin aina on kivaa päällepantavaa ja myös ajan hermoilla olevaa.
Ensimmäisenä kannattaa pyrkiä pintatrendeistä eroon niin sisutuksessa kuin pukeutumisessa. Klassiset ja kestävät materiaalit kuten aito puu, lasi, kivi, luonnon materiaalit tekstiileissä jne ovat aikaa kestäviä, sen sijaan Kiinan krääsä on jo lähtökohtaisesti roskiskamaa, kaiken lisäksi epäeettisesti tuotettu, miksi maksaisi penniäkään sellaisesta??
Ihmisellä ei voi olla perusoikeutena jatkuvasti haalia turhanpäivästä kamaa ympärilleen. Jos on tarve shoppailla vähän väliä, niin kannattaa pohtia mistä tunne tulee ja mikä sen tarpeen pohjalla todellisuudessa on?
Nuo temut ym vastaavat verkkokaupat sais lailla kieltää..
Temu loistaa myös siinä, että pakkausmateriaali on vähäinen, muovikäärettä sen verran just et riittää. Suomi kaupasta kun tilaa, ni yli iso pahviloota, ja joka verme kovasn muovikuoren sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raaka totuus on, että köyhällä ei ole useinkaan varaa tehdä eettisiä valintoja. Omatunto joskus soimaa, mutta voin lohduttautua tietysti sillä, että kulutukseni ylipäätään on pientä.
Tukia on leikattu ja jos nyt vielä esim. ruoan alvia korotetaan, niin entistä enemmän on kiinakaupoista tilattava. Näin se nyt vain valitettavasti menee.
Ei mene läpi tämä. Köyhä satsaa laatuun sen kerran kun satsaa, miksi niitä rytkyjä ja krääsää pitää kokoajan ostella??
Oon jo vuosia ostanu aina eteen tullessa kirppikseltä (harvemmin uutena) laadukkaan vaatteen, joka on omannäköiseni. Trendit kiertää ympyrää, eli eri tyylit tulee aina aika ajoin uudelleen muotiin. Kun on laadukas vaate jemmassa, niin aina on kivaa päällepantavaa ja myös ajan hermoilla olevaa.
Ensimmäisenä kannattaa pyrkiä pintatrendeistä eroon niin sisutuksessa ku
Kyllä se kuule on ihan perusoikeus ostaa a) mitä haluaa b) mistä haluaa ja c) kuinka usein haluaa. Ikävää varmaan, mutta ehkä siitä selviää itkupotkuraivarilla
Joo ei halpoja hyödykkeitä. Vsin eliitillä on oikeus tuhota luontoa!
Vierailija kirjoitti:
Temu loistaa myös siinä, että pakkausmateriaali on vähäinen, muovikäärettä sen verran just et riittää. Suomi kaupasta kun tilaa, ni yli iso pahviloota, ja joka verme kovasn muovikuoren sisällä.
Niin miksiköhän Temu lähettää tuolla tavalla? Keksitkö ihan itse jos vähän mietit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä kannattaa pyrkiä pintatrendeistä eroon niin sisutuksessa ku
Tämä saattaa tulla yllätyksenä, mutta sinä et määrittele ihmisoikeuksia sen paremmin kuin mitkä asiat kielletään ja mitkä ei.
Ei köyhä huvikseen tilaa temusta krääsää nurkat täyteen. Itse ainakin tilaan kaikkea mitä oikeasti tarvitsen. Ikävä kyllä sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan.
Voiko maanviljelijä tilata paskan pelloilleen Temusta murto-osa hinnalla, vai onko sekin niin paskaa, ettei pellolla enää sen jälkeen mikään kasva. Korvaako takuu? Voiko paskan palauttaa vaikka olisi vähän käytettyä muttei toiminut? Tavallinen kuluttaja kun ei tarvi paskaa, niin temu on aivan turha ostokanava.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen kuluttaja kun ei tarvi paskaa, niin temu on aivan turha ostokanava.
Sovitaanko nyt kuitenkin niin, että minä ja jokainen muu ihan itse päättää mikä on turha kanava ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että oikein Taloussanomat levittää tuota ns. uutista. Taloussanomat luokitellaan tuon alan lehdistössä Seiskalehden tasolle, ja jutut vastaavaa kuraa.
Miksi faktatietoa ei saisi kertoa? Kyseessä on merkittävä muutos Suomen verkkokaupankäynnissä
Talsa on talousalan julkaisujen seiskalehti. Jutut voi jättää omaan arvoonsa. Lehden taso suunnattu klikkihuoraamiseen.
Täällä näyttää möykkäävän sellaiset jotka ei ole koskaan mitään edes tilanneetkaan. Minulle ainakin tullut ihan kelpo tavaraa temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että oikein Taloussanomat levittää tuota ns. uutista. Taloussanomat luokitellaan tuon alan lehdistössä Seiskalehden tasolle, ja jutut vastaavaa kuraa.
Miksi faktatietoa ei saisi kertoa? Kyseessä on merkittävä muutos Suomen verkkokaupankäynnissä
Talsa on talousalan julkaisujen seiskalehti. Jutut voi jättää omaan arvoonsa. Lehden taso suunnattu klikkihuoraamiseen.
Jätä vaan jos siltä tuntuu. Minä luen niiden artikkeleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä kannattaa
Ei tarvi ihmetellä, jos tämä maailma hukkuu muovikrääsääsaastaan ja roskatekstiililäjiin sinun kaltaisten itsekeskeisten ajattelutapojen ansiosta. Samalla ylläpidetään riistomaiden taloutta ja epäinhimmillisiä työskentelyoloja, lapsityövoimaa jne.
Minä ainakin rakastan eläimiä niin paljon että syön niitä. Osa eläimistä elää ahtaissa häkeissä esim. Kanat jonka munista teen aamumunakkaani. Myös monet muutkin eläimet eivät voi toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistä esim. Luonnossa lehmä hoivaisi vastasyntynyttä poikastaan kauemmin mitä se nyt revitään maidontuotannosta emästään pois ja vain siksi että minä saan kahviini maitoa. Plus sitten kaikki muut eettiset epäkohdat, mitä tulee siihen että saan tehtyä kanapastani ja lihamurekkeeni.
Voinko hirveästi tuomita muita? Ehkä en.