Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö itselleen järjestää jonkun keräyksen tms. Että pääsisin ulos?!

Vierailija
09.04.2024 |

Kysymys kuulosti varmasti hullulta. Mutta tilanteeni on ollut jo vuosia se etten ole päässyt ulkoilemaan kuin muutaman kerran vuodessa ja pienen hetken verran. Viimeksi olin muutaman minuutin ulkona joulukuussa. Nyt kun kevät on edennyt niin on taas se aika vuodesta kun pitäisi ja olisi suuri hinku päästä pihalle!!! En pysty, jaksa istua tavallisessa pyörätuolissa kuin hetken. Makaan siis päivät sängyssä, jo vuosia ollut näin. Löysin netistä sellaisen pyörä/hoivatuolin joka on täysin pehmustettu ja sen saa säädettyä lepoasentoon. Hinta on vain liikaa. Lähes 4000 euroa. Olisiko kellään vinkkejä että mitenkä voisin tuon saada ja pääsisin ulos?!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko muka suomalainen laillisesti laittaa keräyksen pystyyn tuolla Go found me jutulla. 

Ei. 

Voi.

Vierailija
22/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepotuoli jonka saa makuuasentoon. Laitat sen parvekkeelle tai pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukilinja myöntää joitain apurahoja, oletko katsonut sieltä? 

https://tukilinja.fi/apurahat/hae-henkilokohtaista-apurahaa/kulkuvaline…

Vierailija
24/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita hyvinvointialueesi apuvälinepalveluun ja fysioterapeutille, niin hoitavat asiat kuntoon. Suomessa ei tarvitse itse maksaa. Paitsi siis jos olet oikeasti liikuntakykyinen.

Jokainen, joka ei pääse liikkumaan omin avuin saa yhteiskunnalta sähköisen kulkuvälineen, pyörätuolin joka toimii sähköllä. Luulen, että siihen tarvitaan lääkärin lausunto. Naapurilla on, eräällä edesmenneellä oli myös. Kun kriteerit täyttyvät sen saa varmasti.

Vierailija
25/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gofundme ei ole Suomessa laillinen

Kyllä on, kunhan et kohdista keräystä Suomeen.

Mitä tarkoitat? Että lahjoittajat ei ole suomalaisia, niin silloin on laillista, vai?

Vierailija
26/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, kunhan et kohdista keräystä Suomeen.

Mitä tarkoitat? Että lahjoittajat ei ole suomalaisia, niin silloin on laillista, vai?

Lahjoittajat saa olla ihan minkä maalaisia vaan, mutta et saa kohdistaa keräystäsi Suomeen tai suomalaisille esim. mainostamalla sitä Suomessa tai suomeksi.

Vierailija
27/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita hyvinvointialueesi apuvälinepalveluun ja fysioterapeutille, niin hoitavat asiat kuntoon. Suomessa ei tarvitse itse maksaa. Paitsi siis jos olet oikeasti liikuntakykyinen.

Jokainen, joka ei pääse liikkumaan omin avuin saa yhteiskunnalta sähköisen kulkuvälineen, pyörätuolin joka toimii sähköllä. Luulen, että siihen tarvitaan lääkärin lausunto. Naapurilla on, eräällä edesmenneellä oli myös. Kun kriteerit täyttyvät sen saa varmasti.

Niissä mitä saa ei ole riittäviä säätöjä, pehmusteita jne. On minulla sähköinen pyörätuolikin apuna, en vain kykene olla siinä kuin hetken voimattomuuden ja kipujen takia.  ap

Vierailija
28/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki raha minkä sieltä saa on veron alaista tuloa, ja keräyksestä pitää tehdä ilmotus. Vaikka hyvät ihmiset haluavat auttaa sinua sen kautta, suomen verottaja pitää huolen että pysyt kusessa ja kärsit loppuun asti. Go Finland.

Vierailija
29/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vitut, kymmenen vuotta työkyvytön ja ei mitään tukea. Lupaukset ja todellisuus ei välttämättä kohtaa suomessa. Tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
30/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
31/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä mitä saa ei ole riittäviä säätöjä, pehmusteita jne. On minulla sähköinen pyörätuolikin apuna, en vain kykene olla siinä kuin hetken voimattomuuden ja kipujen takia.  ap

Ne mitä olen nähnyt on kyllä mennyt lähes makuuasentoon. Pehmusteitakin on ollut vaikka mitä, myös tyynyjä yms on käytetty. Ja ihan kunnan kautta ne on hankittu. Tilanteeksi on jatkunut _vuosia_, mutta tuota ei olla onnistuttu ratkaisemaan? Yhdessä vuodessa kun noita vapautuu tasaiseen tahtiin. Kontakti kuntoutukseen on oltava, ei kukaan tuossa kunnossa kotona makaa ja itse soittele apuvälinelainaamoon.

Vierailija
32/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne mitä olen nähnyt on kyllä mennyt lähes makuuasentoon. Pehmusteitakin on ollut vaikka mi

Valitettavasti ei ainakaan tällä paikkakunnalla saa sellaista mallia jossa pystyisin olla. Minulla oli sovituksessa muutama mutta kuten sanoin en pystynyt niitä käyttämään. Ja yleensäkin joudun täältä sängystä käsin hoitamaan yksin miljoonaa eri asiaa että arkeni pyörii ja avustajat saavat esim. työvuoronsa, palkkansa jne.  ap

Vierailija
33/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin kovat vaatimukset, että helpointa on avata ikkuna, jos asunnossasi ei ole parveketta/kuistia. 

Vierailija
34/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki raha minkä sieltä saa on veron alaista tuloa, ja keräyksestä pitää tehdä ilmotus. Vaikka hyvät ihmiset haluavat auttaa sinua sen kautta, suomen verottaja pitää huolen että pysyt kusessa ja kärsit loppuun asti. Go Finland.

No ihan hyvä että meillä kerjuuta rajoitetaan. Tuolla olevat monet keräykset ovat vähintäänkin arveluttavia. 

Vierailija
35/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvä että meillä kerjuuta rajoitetaan. Tuolla olevat monet keräykset ovat vähintäänkin arveluttavia. 

Ikävä sanoa, mutta tämä ap:n tarina on yksi näistä. Älkää vaan kukaan uskoko. Edelliseen hänen tekstiin tiedoksi, että nykyään apuvälineet tulee hyvinvointialueilta, jos lähellä ei ole sopivaa niin sellainen tilataan. Eli ei voi vedota pieneen paikkakuntaan. Ihan valetta myös, että sängyn pohjalla hoitaisi avustajien työvuoro- ja palkka-asiat. Vammaispalvelun kautta avustajilla on tietyt tunnit mitä on myönnetty ja palkat menee sitä kautta. Jos olisi itse ostettu avustaja niin ei kyselisi täällä keräysten perään. 

Vierailija
36/36 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä sanoa, mutta tämä ap:n tarina on yksi näistä. Älkää vaan kukaan uskoko. Edelliseen hänen tekstiin tiedoksi, että nykyään apuvälineet tulee hyvinvointialueilta, jos lähellä ei ole sopivaa niin sellainen tilataan. Eli ei voi vedota pieneen paikkakuntaan. Ihan valetta myös, että sängyn pohjalla hoitaisi avustajien työvuoro- ja

Voitko lopettaa valehtelun!!! Ymmärrätkö että vammaispalvelu ei todellakaan tee mitään työvuoroja eikä tuntilistoja jotka lähetetään taikka tehdään netissä palkkatoimistolle. Ja ei todellakaan saa kaikki sopivia apuvälineitä itselleen oli sitten pieni taikka suurempi paikkakunta kyseessä! Et tajua näistä asioista yhtikäs mitään.