Miksi ihmiset keräilee pesukoneiden takaiskuventtiileitä?
Siis oman kokemuksen mukaan 2/3 asunnosta se viedään muuttaessa pois. Se ei käsin pitäisi edes lähteä siitä putkesta ja mihin sinä tarvitset niitä? Periaatteessa sinä et saa edes itse asentaa sellaista ellet ole LVI-asentaja ja toiseksi, jos muutat osoitteeseen, josta joku on sen vienyt, niin huoltoyhtiön tulee asentaa uusi.
Kommentit (48)
Nyt piti ihan tarkistaa mitä meiltä löytyy. Tiskarissa ei ole, mutta pesukoneessa on tuplana (se oraksen mutikka + koneen imuletkussa oleva).
Multa meinas avioeron tiimellyksessä muija viedä letkun päästä mutikan, oli jo veitsi kädessä, mä sanoin että lain mukaan se pitää jättää paikalleen, no onneks akka rauhottu kun sai sen mutikan sisäänsä. Ps erottiin silti.
Vierailija kirjoitti:
Juuri muutin. Edellisessäkään asunnossa ei ollut sellaista, ostin itse. Muistaakseni n. 3 euroa vain maksoi ja asentaja sanoi jo silloin että sitä ei tarvittaisi mutta vaadin laittamaan. Nyt muutettuani jälleen toinen asentaja sanoi että jätetään pois, koneissa on itsessänsä takaiskuventtiili eikä sitä tarvita. Uudessakaan kohteessa ei ollut sellaista ja jätimme sen asennuksesta pois. Luotan ammattilaisen sanaan nyt jo tässä kohdassa.
Jos liitos vuotaa tai letku niin ei se koneen takaiskuventtiili paljon auta..
Niitä kannattaa kerätä mahdollisimman paljon, siten välttyy elämässä harmittavilta takaiskuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri muutin. Edellisessäkään asunnossa ei ollut sellaista, ostin itse. Muistaakseni n. 3 euroa vain maksoi ja asentaja sanoi jo silloin että sitä ei tarvittaisi mutta vaadin laittamaan. Nyt muutettuani jälleen toinen asentaja sanoi että jätetään pois, koneissa on itsessänsä takaiskuventtiili eikä sitä tarvita. Uudessakaan kohteessa ei ollut sellaista ja jätimme sen asennuksesta pois. Luotan ammattilaisen sanaan nyt jo tässä kohdassa.
Jos liitos vuotaa tai letku niin ei se koneen takaiskuventtiili paljon auta..
Seinässä olevassa letkussa on itsessään kiinni, nyt sanoi asiantuntija että tässä kohteessa ei siksi tarvita. Kävi juuri äsken ja varmistin asian. Kysyin myös onko eroja jos on esimerkiksi vanhempi rakennus niin kyllä kuulemma ja hän oli juuri käynyt vanhempaan taloon asentamassa pesukoneen ja siellä tarvittiin takaiskuventtiili. Nyt asia on osaltani varmasti selvä. Kannattaa puhua ja opettaa asiat selkeästi, se tuo turvallisuudentunnetta. Koneessa on siis joku venttiili mutta se on eri asia kuin tämä seinässä oleva venttiili. Ei kuitenkaan tarvitse asentaa koneen putken sekä altaan välille sitä takaiskuventtiiliä. Näin nyt tällä kertaa. Näihin uusiin rakennuksiin sitä ei vaadita eikä ollut tarvetta laittaa sitä, minulla oli vanha takaiskuventtiili kyllä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kannattaa kerätä mahdollisimman paljon, siten välttyy elämässä harmittavilta takaiskuilta.
Jos murehtisi pikkuasioita hieman vähemmän ja suhtautuisi asioihin niin elämäkin olisi herkullisempaa. Lopettakaa se kaikki ilkivaltanne ja toisten perässä tyhmien tekeminen. Se saattaisi auttaa. En itse jaksa lähteä toisten aloittamiin tyhmiin asioihin mukaan sillä olen ottanut sellaisen kannan että jos kaikki alkavat tekemään samaa tyhmää asiaa niin se ei ainakaan auta. Ottakaa sama ajatus te muutkin. Loogista ratkaisukykyä. 👍
Niin miksi tuota venttiiliä tarvitaan siihen? Ketä haittaa pienet "takaiskut"??
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen tapa. Kaikki mikä ei ole hitsattu kiinni viedään.
Hitsattukin lähtee kasakan mukaan..akkurälläkät nääs..!
Vierailija kirjoitti:
Monia asukkaita mutta myös asunnon omistajaa. Pieni hinta ja asennusvaiva sen suhteen jos vedet pääsevätkin kylpyhuoneeseen ettei tule vesivahinkoja. Muistakaa myös se kotivakuutus ottaa varsinkin jos se vaaditaan. Ei ole niin iso summa vuodessakaan sekään. Kaikki tuo turvaa sekä mielenrauhaa, minulle ainakin. Tiedän toimivani oikein ja se on minun turvani.
Muistakaa myös että pesukoneita ei saisi jättää koskaan käyntiin yksin ilman valvontaa eli älkää lähtekö kotoanne silloin. Peskää astianne ja pyykkinne silloin kun olette kotona. Muistakaa myös aina lopuksi sammuttaa hanat ja koneet jos ne vaativat varsinaisen erillisen poiskytkemisen. Kaikki laitteet eivät ole samanlaisia. Napukat off-asentoon myös siis koneista jos niissä sellainen kytkentä on.
Turvallista elämää kaikille koteihin!
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee puhdasvesi-putkirikko jossain maan alla niin putkisto lähtee tyhjenemään alamäkeen luoden alipaineen jolloin imu imauttaa pesukoneen liemet putkistoon ilman takaisku venttiiliä sitten on puhtaat ja pesuainevedet sekaisin putkistossa.
Kaikki ei tiedä, että se kuuluu kämppään eikä oman koneen kalustoon.
Edellisestä asunnosta otin sen mukaani ihan tarkoituksella. Koska olin sen siihen joutunut itse ostamaan pesukoneen asentajalta (että sain sen tilaamani asennuksen teetettyä - ei siinä kohtaa aleta enää vinkua omien oikeuksien perään, kun putkari on jo kylpyhuoneessa).
Hyvää hyvyyttäni olisin muuten lahjoittanut sen edelliseen asuntoon, MUTTA uudestakin asunnosta puuttui, ja uuden vuokranantajan asiainhoitaja käski minun hankkimaan itse.
Joten omani otin.
Toiset kerää postimerkkejä ja toiset rahaa, minä kerään vain takaiskuventtiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
En minä vaan tiedä vaikka olen itsekin asentanut lukemattomia pesukoneita. Enkä olen keräillyt vaikka omakotitalossa ei ole mitään havaintoa sellaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee puhdasvesi-putkirikko jossain maan alla niin putkisto lähtee tyhjenemään alamäkeen luoden alipaineen jolloin imu imauttaa pesukoneen liemet putkistoon ilman takaisku venttiiliä sitten on puhtaat ja pesuainevedet sekaisin putkistossa.
Mut tommossessa tilanteessahan jokatapauksessa joutuu laskee talossa joka raanasta ja vessanpöntöstä vettä jonkinaikaa senjälkeen, ku se vuoto siellä maan alla on korjattu. Tuleehan sieltäkin kaikkea mujua siihen vesilinjaan mukaan, joten plusmiinusnolla.
Etkö tiedä, että se on kiinteästi siinä letkussa, joka on aina uudessa koneessa? Siksi sitä ei jätetä asuntoon, koska oletettavasti uuden asukkaan koneessa se jo on.
Vai onko niissä asunnoissa joku erikoisempi viritys eli poistovesi ei mene viemäriin vaan ... niin, mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö koneen oma mötikkä letkun päässä aja saman asian?
Astianpesukoneissa on sellainen iso mötikkä letkussa kiinni. Itse puhuin siis pyykinpesukoneista ainakin.
Tiskarissa se on magneettiventtiili. Mulla petti se ja tiskari alkoi tulvimaan lattialle. Sen jälkeen olen muistanut sulkea hanan
Olen aiemmin jättänyt muuttaessa, koska näin on määrätty. Useinmiten kuitenkin olenkin joutunut ostamaan uuteen asuntoon uuden. Nyt juuri muutin ja päätin, että en ota kustannuksia enää kaikkia maksettavaksi. Otin siis mukaani uuteen asunton, missä ei ollut ennestään.
Samaa vois kysyä verhonipsuista. Joka perhanan asuntoon on joutunu hankkimaan erikseen. Itte olen jättänyt, koska yleensä ollu erilaiset kuin uudessa. Mutta ekana kauppaan ostamaan.... aina!
Noissa muuttosäännöissä sanotaan sekin, että ikkunat pitäis olla pesty. Ja kellarikoppi. No kahden asunnon ikkunat on nyt pesty ja molemmat kellarikopit. Ihan itte tein.
Noh tämä on ydinfysikkaa nykypäivän ihmisille.
Koska minä ostin sen. Se on minun.
Näyttää komealta olohuoneen vitriinissä toi kokoelma.
Lähtökohtaisesti uuden kämpän kun hommaa, niin se on siinä seinässä aina ja se on rakennusvaiheessa niihin vanhempiinkin laitettu, mutta siihen riittää yksi asukas ja se on viety.