Voisiko joku myydä mulle mihin ihmeeseen peflettejä tarvitaan?
En ole koskaan ymmärtänyt. Niin lämpimässä minkään tarttumisen riski on täysin olematon puupinnalta terveihoista takapuolta vasten. Joku ihmisten kollektiivinen bakteeripelko? Samaan aikaan ihmiset ei pese käsiään ennen syömistä ymv. Ja uimarannalla voi kyllä löhötä hiekkamudassa, jossa on varmasti enemmän bakteereja kuin saunan lauteilla.
Pefleteissä on hyvä esimerkki siitä, että ihmiset ei ole rationaalisia eläimiä. Pelätään jotain typerää enemmän kuin oikeita riskejä.
Kommentit (30)
Minulla on omakotitalo ja kesämökki eli ihan ikiomat saunat. Aina olen käyttänyt peflettiä niissäkin vaikka yksinkin saunoisin, lapsuuskodissa tehtiin niin ja minusta se ei ole ylihygieenistä vaan ihan välttämättömyys.
Meillä on saunottu yli 50 vuotta eikä ensimmäistäkään peflettiä ole käytetty koskaan.
Tämä on joku markkinamiesten turhasta luotu tarve.
Näillä ääliöillä on vielä kaikilla joku märkärupi mitä ne tartuttaa muille. Mun entisellä kaverillakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään laudeliinoja, koska ne imevät hien itseensä ja ne on helppo heittää pesukoneeseen saunomisen jälkeen. Saunaa ei silloin tarvitse pestä niin usein ja lauteet säilyvät oikeasti paljon puhtaampana.
Sama, juuri noin.
Myydä sulle? Siis myydä niin hyvän vastauksen että olisit valmis sen ostamaan ja siitä maksamaan? Ihme kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on saunottu yli 50 vuotta eikä ensimmäistäkään peflettiä ole käytetty koskaan.
Tämä on joku markkinamiesten turhasta luotu tarve.
Vanhempani ovat saunoneet kohta 80 vuotta ja aina käyttäneet peflettiä. Ei kai kauheasti markkinamiehet silloin vaikuttaneet.
Niitä tarvitaan siksi että se on hauska liimata takamukseen? Ehkä osa haluaa suojata lauteensa. jos on huokoset lauteet vai onko hyvin pesty ja hoidettu puu. Bakteereja on monen takaosassa enemmän kuin arvataan. Entä myykö asunnon eteenpäin vai onko oma talo, joka pysyy. Onko vieraita usein vai yksin, tai kumppanin kanssa Ja onko lapsia. Tuskin lapsi tai nuori haluaa setien **hiet ottaa lauteelta. On myös pefletille monia materiaaleja, jos yksi on epämiellyttävä. Toki puullakin saa istua jos se on oma juttu ja kaipaa puun tuntumaa. Tosin voi vettyä koko puu tai kuumeta.
80-luvulla uimahallin saunan lauteet saattoivat olla naulattu lauteen päältä kiinni. Paljaassa hanurissa tulikuuma naula tekee eetvarttia.
Meillä käytetään laudeliinoja, koska ne imevät hien itseensä ja ne on helppo heittää pesukoneeseen saunomisen jälkeen. Saunaa ei silloin tarvitse pestä niin usein ja lauteet säilyvät oikeasti paljon puhtaampana.