Muita akateemisia, jotka ovat duunarihommissa?
Hep. Minä en löytänyt mitään töitä omalta alalta. Menin varastoon töihin. Nyt on kohta hiukan alle vuosi roikuttu täällä.
Kommentit (40)
Duunarina voin tehdä 30h viikkoa ja työt jää ovelle. Olen aika herkkä stressaamaan, ja mikään raha ei korvannut lisäpaineita. Nyt ehtii liikkua ja nukkua ja olla perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä akateeminen tarkoittaa sitten yliopistosta tai tiedekorkeakoulusta valmistunutta, EI AMK.
Tästä viestistä eteenpäin se saa olla AMK
Myös
HUOM!
Ap
Maisterin tutkinto eräästä luonnontieteestä. Sivuopintoja kauppiksesta. Olen toiminut yrittäjänä valmistumisen jälkeen. Siinä saa tehdä ihan kaikkea hommaa. Oma vapaus
Minä en löytänyt mistään oman alani töitä.
Erääseen työpaikkaan en päässyt siksi, että oli "liian rauhallinen" ja "liian hiljainen". Toisen paikan ryhmähaastattelussa vein sitten liikaa puheaikaa ja sosiaalista tilaa muilta.
Hain duunariksi oman alan firmaan ja pääsin yllättäen töihin. Muutama kaveri sanoi, että nyt sun urasi meni pilalle, ihan niin kuin työttömyys olisi joku meriitti.
Olin yli vuoden töissä ja huomasin, että minua selvästi kierrätettiin eri tehtävissä enemmän kuin muita.
Sitten pomo sanoi, että herra isoherra haluaa jutella. Hän kyseli mitä ajattelin tulevaisuudessa tehdä ja keskustelun jälkeen sanoi, että paikka tulee avoimeksi ja minun kannattaa hakea sitä.
Pääsin ns. koulutusta vastaaviin töihin ja palkka parani paljon. Valitettavasti välillä stressaa ihan älyttömästi aikaisempaan verrattuna.
Voi olla, että jonain päivänä siirryn jälleen tekemään jotain rauhallisempaa.
Meillä humanisteilla (jos ei oo ope) voi olla niin huonot oman alan palkat ettei duunarihommissa palkka edes laske
Vierailija kirjoitti:
Tässä akateeminen tarkoittaa sitten yliopistosta tai tiedekorkeakoulusta valmistunutta, EI AMK.
AMK-hullu ilmoittautui.
Jokainenteistä on Duunari jos olet toisen palveluksessa Haloo .mulle kaikki työ on arvokasta ja sen sano ylilääkärikin kahvipöydässä jossei sairaala apulaisia olis he tekis yhden leikkauksen ,Aloitteen aloitus hei joskus voi kolahtaa ,Se että ei ole koulutusta vaan intoa työhön ,no kaikki ei pääse kun pitää olla just mitä paperissa lukee .ompelijasta siivojaksi 45v alalla Tiedän pätkätöitä jos ei lapsia siitä vaan .
Tervetuloa kaikki akateemiset duunarihommiin teitä kaivataan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hellanlettas.
Joo tajusin harjoittelujaksoilla, että homma ei ole minua varten ja ei pää kestä isoa vastuuta, joten nyt olen toisen asteen koulutusta vastaavassa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisten ei pitäisi viedä duunarien hommia. Olette ylikouluttautuneita. Pitäisi säästää nämä hommat vähemmän kouluttautuneille.
Ihminen tekee niitä hommia, joihin pääsee. Arvostan täysin akateemisia duunareita toisin kuin palstatyöttömiä.
Ihmisen tulee edetä sillä, mihin on kykyjä, eikä joutua hommiin, joihin sattuu pääsemään. Kaikki muu on huutava vääryys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä viestistä eteenpäin se saa olla AMK
Myös
HUOM!
Ap
Muuta sitten myös otsikkoa, sillä AMK EI ole akateeminen
Ei Ap
FT ja labrassa töissä. Kevyempää, koen saavani enemmän aikaan. Ja stressittömämpää! En aina oikein ymmärrä, mitä työkaverit stressaavat, kun itse ollut paljon kuluttavammissa töissä tutkijana. Tässä iässä ei tarvitse enää antaa kunnianhimon määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin pöydän ääressä istumisen liikkuvaan duunarityöhön eikä ole kaduttanut, ahdisti istua tai seistä koko työpäivä näytön ääressä ja palavereissa. Työkaverit oli ihan mukavia mutta toisaalta tietynlainen hyväosaisuuden kupla ärsytti, suurin ongelma elämässä niillä tuntui olevan se mitä salaattia lounaalla valitaan. Ryhdyin myöhemmin duunaripuolelle yrittäjäksi mikä toi lisää liksaa ja vastuuta omasta työstä. Olen ollut tyytyväinen vaihdokseen, lähes täysin vapaa työaika, voin järjestellä itse omat hommani eikä ahdista enää, väliin voi pitää vapaapäiviä jopa useita putkeen.
Hyväosaisuuden kupla, hyvin sanottu.
Todellakin on ärsyttävää jatkuva valitus mitkä kaikki asiat ovat muka huonosti työpaikalla. Etuja jos minkälaisia mutta nekin ovat muka liian vähäisiä.
Valittajien olisi hyvä poistua kuplan ulkopuolelle toisiin töihin. Voi olla että valitus vähenisi.
Olen FM ja pääsin alani töihin, mutta työ on niin perseestä etten todellakaan halua tehdä sitä. Olen koko ajan etsimässä duunarihommia ja suunnitelmissa on myös lähitulevaisuudessa kouluttautua toiselle alalle, josta haaveilin lähes koko yliopisto-opintojeni ajan. Koulutus kestäisi alle vuoden ja tiedän, että kyseinen työ olisi niin minun juttuni.
Olen maisteri luonnontieteestä. Opiskelen amiksessa. Koen todellakin olevani omalla alalla. Välillä viisastelen opettajille, ja opin monet hommat nopeammin kuin kukaan muu. Luultavasti valmistun puoli vuotta suunniteltua (nopea väylä) nopeammin. Töitä kun saisin vielä, niin olisin tyytyväinen. En jaksaisi omaa firmaa pistää pystyyn. Liian iso riski.
Vierailija kirjoitti:
Olen maisteri luonnontieteestä. Opiskelen amiksessa. Koen todellakin olevani omalla alalla. Välillä viisastelen opettajille, ja opin monet hommat nopeammin kuin kukaan muu. Luultavasti valmistun puoli vuotta suunniteltua (nopea väylä) nopeammin. Töitä kun saisin vielä, niin olisin tyytyväinen. En jaksaisi omaa firmaa pistää pystyyn. Liian iso riski.
Kukapa kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse. 🥶 Onnea kuitenkin tulevaisuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Jos oot hömppätieteenmaisteri joudut paiskimaan duunari hommia loppuelämän... Jos et joudu työttömäksi.
Kieltämättä näin jälkiviisaana voinen todeta, että kauppatieteet on hömppää. Duunarialoille itsekin päädyin. T:ktm
Pieksämäen asema ois parempi, koska siellä soi blues.