Sosekeitto on niin hyvää, ja myös halpaa
Kattilallinen sisältää:
3 isoa perunaa (n. 0,40€)
kolme porkkanaa (n. 0,50€)
linssejä (n. 0,70€, yhdestä linssipaketista riittää kolmeen kattilalliseen)
sipuli (n. 0,20 €)
valkosipulin kynsiä (n. 0,10€)
inkivääriä (n. 0,40€)
suolaa
2dl ruokakermaa (n. 0,40€)
kasvisliemikuutio (n. 0,20€)
Yhteensä 2,90€
Kattila sisältää noin neljä annosta. Keiton päälle voi ripotella raejuustoa tai fetaa tai muuta proteiinia.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Miten 3 porkkanaa, 3 perunaa ja linssit täyttää neljän ihmisen vatsat? Loput ainesosat voi laskea mausteiksi.
Noiden kalorit sellaisenaan on 4 annoksessa yht n 700kcal. Keitot on kevyitä mutta 900g kiinteää tavaraa riittää hyvin/4. Kun ei venytä vatsaa mätöllä keitto on oikein riittävä ruoka.
Lusikallinen oliiviöljyä tai vaikka raejuustoa tai ruisleipäsiivu lisäksi. Mulla ja miehellä pitää nälän 5h, lähes joka päivä syömme keittolounaan (emmekä ole edes laihoja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linsseissä on proteiinia joten mitään extraa ei välttämättä tarvitse.
Yöks
Linssikeitto on ihanaa!
1 prk tomaattimurskaa, sipuli, valkosipulia, tuoretta inkivääriä, chiliä, pari desiä kuivattuja linssejä, purkki kookosmaitoa. Yrttejä, pippuria
Halpaa ja erittäin terveellistä!
Mikä siitä tekee terveellistä? Noiden luettelemasi ainesten perusteella sitä ei huomaa.
Kaiken lisäksi tuontikamaa sipuleita ja chiliä sekä yrttejä lukuunottamatta, osa vielä toiselta puolen maapalloa. Tuollahan se maapallo pelastuu, lentorahteja vain lisää ja ajetaan kotimaan elintarviketeollisuus konkurssiin.
Niinpä niin. Sosekeiton syöjänkö se maailma pitäisi yksin pelastaa. Aika moni ostaa banaaneja, appelsiineja jne. jatkuvasti. Suomalainen syö useita kymmeniä kiloja banaaneja vuosittain. Pitäisikö niistäkin luopua.
Tuota ei syö vanha vihtahousukaan!
Minä teen pakastejuureksista ja lopuksi laitan tuorejuustoa. Lempikeittoni.
Mistä saa ruokakerman neljälläkymmenellä sentillä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa ruokakerman neljälläkymmenellä sentillä?
Prismassa näyttää olevan 45cnt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekaan pitää lisätä bataattia ja punajuurta. Lisäksi aavistuksen verran sokeria makua tuomaan.
Et saa ruokiin makua ilman sokeria? Huoh.
Pieni määrä sokeria tehostaa bataatin ja punajuuren makeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 3 porkkanaa, 3 perunaa ja linssit täyttää neljän ihmisen vatsat? Loput ainesosat voi laskea mausteiksi.
Noiden kalorit sellaisenaan on 4 annoksessa yht n 700kcal. Keitot on kevyitä mutta 900g kiinteää tavaraa riittää hyvin/4. Kun ei venytä vatsaa mätöllä keitto on oikein riittävä ruoka.
Lusikallinen oliiviöljyä tai vaikka raejuustoa tai ruisleipäsiivu lisäksi. Mulla ja miehellä pitää nälän 5h, lähes joka päivä syömme keittolounaan (emmekä ole edes laihoja)
Nyt kyllä valehtelet niin että korvat heiluu :)
Vielä parempaa on kasviskeitto ilman soseutusta.
Näköä, makua, suutuntumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekaan pitää lisätä bataattia ja punajuurta. Lisäksi aavistuksen verran sokeria makua tuomaan.
Et saa ruokiin makua ilman sokeria? Huoh.
Pieni määrä sokeria tehostaa bataatin ja punajuuren makeutta.
Ei niiden makeus tarvitse ylimääräistä tehostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä valehtelet niin että korvat heiluu :)
300g perunaa+ 300g porkkanaa+ 300g linssejä.
Jos osaat katso noiden kalorit vaikka finelistä tai yasiosta.
300+300+300=900. Kiinteän määrä.
Tänään syötiin tuolla alussa mainitsemaani kukkakaalikeittoa klo 12. Klo 17 teen seuraavan ruuan. Tässä välillä juotu kupilliset kahvia.
Minä painan 73kg ja mies 104kg (tosin pituuttakin 193cm)
Sosekeitot lisäksi terveellisiä. Hyvin saa laitettua jääkaapista yli jääneet kasvikset ja juurekset sosekeittoon.
Vierailija kirjoitti:
Sosekeitot lisäksi terveellisiä. Hyvin saa laitettua jääkaapista yli jääneet kasvikset ja juurekset sosekeittoon.
Ei ne kasvikset muutu terveelliseksi soseuttamalla.
Itse teen usein sosekalakeittoa tai soseuunimakkaraa.
Sitten voin juoda ne kätevästi. Sose on herkkua. Yäk.