Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaarallista jos kuume on koko ajan 39 astetta vuorokauden eikä laske.

Vierailija
08.04.2024 |

On aika heikko happi jo vuorokauden jälkeen. Ei oo laskemaan päin kuin muutaman kymmenesasteen ja nousee taas.

Hengästyn todella helposti ja nukun joka toinen tunti. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran sairaalassa 3pv 41 asteen keuhkokuumeessa, henkiin jäin eikä jääny mitään vaurioita. 

Vierailija
22/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole siis flunssasta vaan vatsataudissa. Kuume on tosiaan korkea ja sattuu alaselkään. 

Olen ottanut lääkkeitä. Täytyy katsoa josko menis ohi. Ap 

Soita sairaalan päivystykseen ja kysy mitä mieltä he ovat oireidesi vakavuusasteesta. Tai jos tilanne pahenee entisestään, niin sitten kannattaa ilman muuta soittaa ambulanssi paikalle.

Kovin kipeä ei voi olla jos pystyy tänne kirjoittaa. Kyllä itse ainakin makaan vessan lattialla kuolemaa odottamassa kun sellainen raju vatsatauti ja kuume yhtä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskirjasto:

"Milloin hoitoon

Kuumeilun vuoksi on aikuispotilaan tarpeen hakeutua tutkittavaksi vuorokauden sisällä, jos sairastuneella on jokin seuraavista:

korkea (yli 38,5 astetta) kuume on kestänyt 34 päivää eikä se ole selvästi tavallisen nuhakuumeen aiheuttama,

lämpö nousee uudelleen oltuaan jo pari päivää poissa,

kuumeeseen liittyy jatkuva vatsakipu, virtsaamisvaiva, kurkkukipu ja nielemisvaikeus tai nopeasti etenevä ihottuma tai

kuumeisella henkilöllä on vaikea keuhko-, sydän- tai munuaissairaus.

Välittömästi on syytä hakeutua lääkärin tutkittavaksi, jos kuumeen lisäksi on jokin seuraavista oireista:

nopea yleiskunnon lasku (vähäinenkin jalkeillaolo on vaikeaa),

kovaa päänsärkyä tai niskan jäykkyyttä (alaleuan painaminen rintaan ei onnistu) tai kouristeluja,

yhden tai useamman nivelen puno

Palsta poistaa väliviivat, kun kopioi tekstiä tänne. Oikeasti tuossa lukee 3-4 päivää. 

t. eri

Vierailija
24/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kylmää suihkua, se särkylääke ei välttämättä ehdi imeytyä jos ripuloi tai oksentaa usein.

Vierailija
25/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele pari päivää ja katso mihin tilanne kehittyy. Niin ne vastaa siellä päivystysnumerossakin. 39 on ihan normaali kuume ja vuorokaudessa tauti ei ehdi välttämättä vielä taittua. 

Vierailija
26/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kylmää suihkua, se särkylääke ei välttämättä ehdi imeytyä jos ripuloi tai oksentaa usein.

En mä ainakaan jaksasaisi seistä suihkussa, jos ripuloisin ja oksenteleisin jatkuvasti. Ja kuka sen suihkun sitten siivoaisi, jos sinne tulisi paskoneeksi?

Vierailija
27/29 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaarallista. 39 ei ole vielä erityisen korkea kuume (yli 40 on) ja vuorokausi on todella lyhyt aika. 

Ja ihminen ei ole todella kipeä, jos jaksaa palstailla :D

Olet aika yksinkertainen. Toisille normaali lämpö on 36 kun toisille se on 37. Joillekin 39 astetta on jo korkea kuume.

Sen lisäksi että jaksaa vähän palstailla ei kerro juuri mitään. Niitäkin tapauksia on runsaasti, että esim loppuvaiheen syvässä ihminen vielä itse nousee ja kävelee sekä katselee esim TV/somea mutta viikon päästä on jo tuonpuoleisessa.

Mikään ei oo siis niin mustavalkoista eikä voi oikein verrata näitä asioita keskenään.

Vierailija
28/29 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ottanut särkylääkettä (panadol, burana) eikä kuume laske, niin sitten yhteys lääkäriin. Mutta jos se ilman kuumelääkettä huitelee 39 asteessa, niin ei huolta. Ei se yhdessä tai kahdessa päivässä ala laskemaan itsekseen.

Tällaista influenssaa on kuulemma liikkeellä. Neljä päivää oli täällä 39 astetta. Mitä muuten oikein teet, että hengästyt?? Lepää ihan oikeasti, käy vaan vessassa ja jääkaapilla. Kuuluukin nukkua paljon. 

Mitä sinä oikein sekoilet? Ei ole kuumelääkkeitä vaan moni särkylääke laskee myös kuumetta. Panadol on yhtäkuin parasetamoli. Sama tuote, eri kauppanimi. Kumpikin laskee kuumetta.

Vierailija
29/29 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en pysty nukkumaan kipeänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme