Mä kerron miksi henkinen/tunneälykäs ihminen ei yleensä tykkää siitä, että ihmiset valittaa
Eivätkä he halua lähtee mukaan siihen toimintaan, vaikka heillä saattaisi olla itselläänkin vaikeaa.
Se syy on isommassa ymmärryksessä, yleensä valittaja ja uhriutuja elää sieltä matalammasta tietosuudesta käsin. Tää ihminen ei yleensä edes ymmärrä mistä hänen huono olonsa kumpuaa, hän vain syyttää ja osottaa aina sormiaan muualle.
Henkisesti herännyt ihminen on tehnyt sisäisen työnsä, hän on nähnyt oman varjopuolensa, hän on nähnyt todellisen peilikuvansa ja sitä kautta ymmärtänyt kuka on oikeasti vastuussa hänen huonosta olostaan. Hän on nähnyt oman heikon ja tyhmän puolen. Hän tiedostaa syy/seuraus suhteet kaikessa.
Tän takia ihminen kuka herää henkisesti, alkaa olemaan todella tarkka omista sanoistaan ja teoistaan, hän tavallaan tarkkailee kokoajan itseään. Kun taas se uhriutuja tarkkailee kokoajan ulkopuolisia ongelmia.
Siin on 2 ihmistä ihan eri tietosuuden tasoilla.
Täähän ei tarkoita, etteikö henkisellä ihmisellä olisi myös rankkaa, ei se ole ruusuilla tanssimista. Yleensä se on varsinkin alussa todella rankkaa. Ja henkinen ihminen voi olla mys masentunut ja ahdistunut ja ties mitä. Mutta hän tietää niidenkin tunteiden alkuperän ja mistä ne tulee. Hän osaa suhtautua niihin oikein.
Kommentit (7)
Mäpäs kerron, miksi et ole niin henkinen kuin luulet. Harrastat musta-valkoista ajattelua. Lajittelet ihmiset henkisesti heränneisiin/heräämättömiin.
Olen aloittajan kanssa lähtökohtaisesti kyllä samaa mieltä. Mutta sellainen pieni detsku, että ihan liiaksi ei kannata alkaa itseään ja sanomisiaan tarkkailla, siinäkin voi mennä yli ja silloin ollaankin jo jonkinlaisen neuroottisen häiriön puolella. Kohtuus siis kaikessa, siinä itsensä kehittämisessäkin.
Miksi henkiset ja tunneälykkäät ihmiset loukkaantuvat niin helposti kun joku ei myötäile tai ajattelekaan samalla tavalla kuin he?
Vierailija kirjoitti:
Mäpäs kerron, miksi et ole niin henkinen kuin luulet. Harrastat musta-valkoista ajattelua. Lajittelet ihmiset henkisesti heränneisiin/heräämättömiin.
En mä oo missään vaiheessa lajitellut mitään, mä vaan sanoin miten asiat on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä oo missään vaiheessa lajitellut mitään, mä vaan sanoin miten asiat on
Jaat ihmiset 2 ryhmään tietoisuuden tason perusteella. Kertoisitko ystävällisesti, kumpaan ryhmään sinä kuulut?
jep