Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kovalla pakkasella uskaltaa vaunuttelemaan?

Vierailija
20.01.2007 |

Rupesin tuossa miettimään huomista, kun tuo pakkasmittari näyttää laskevan koko ajan, nyt jo - 23.

Kuinkan kovalla pakkasella uskaltaa lähteä ulos, jos lapsi nukkuu vaunuissa? Kuomun suuaukolle olen laittanut fleesepeiton, lisäksi vaunuissa lampaantalja ja makuupussi. Itsellä 9 kk ikäinen lapsi.

Meinaan huolestuttaa huominen, miten käytän koiran lenkillä ja haen lehden kun mies on työmatkalla. Postilaatikolle nääs matkaa 0,5 km.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savossa.

Vierailija
2/5 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Pohjois-Suomessa ja kuusi vuotta sitten kun esikoisemme syntyi oli monta viikkoa yli 20 astetta pakkasta. Kun vauva oli 2 viikon ikäinen, ja terveydenhoitaja teki kotikäynnin, kysyi hän, että olimmeko jo käyttäneet vauvaa ulkona. Ei tietystikään oltu, kun oli niin kylmä.

Kun vauva oli 4 viikon ikäinen ja kävimme ekaa kertaa neuvolassa, kysyi terkkari taas olimmeko olleet ulkona. Ei oltu silloinkaan vielä oltu, kun mittari näytti edelleen yli 20 astetta. Silloin kivahti terkkari, että kyllä vauvan ulos pitää päästä. No samana päivänä kävimme eka lenkin 10 minuuttia. Seuraavana päivänä oli mittari enää -15 astetta ja olimme lenkillä jo 30 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-27 astetta ja ihan kirkas tähtitaivas, eli aamulla on pitkälti yli -30.

Silti veisin 6 kk vauvan vaunuissa ulos isoveljeä eskarista vastaan, jos tarvis olisi. Tarpeeksi vain vaatetta päälle ja harso vaunun suulle, 15 min reissun selviäisi hyvin.

Ei kai nyt fleeceä kannata laittaa, ei kai siitä pääse ilma läpi!

Vierailija
4/5 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Fleecestä ilma pääsee läpi, harso taasen on niin ohut, ettei se pidä lämpöä vaunun sisällä. Olen nähnyt joidenkin laittavan tyynyliinan kuomun eteen. Tiedä mikä sitten paras.

Vierailija
5/5 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyynyliinakin parempi. Itse käytin aina harsoja, kovillakin pakkasilla, jos piti mennä jonnekin.