Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ollessa tavoitteellisen kuntosaliharrastuksen aloittaminen?

Vierailija
08.04.2024 |

Olen aiemmin treenaillut kuntosalilla satunnaisesti kerran-pari kertaa viikossa. Elämäntilanne ja terveydelliset ongelmat tekivät pitkän tauon liikuntaan, lähes puoli vuotta. Olen päättänyt alkaa treenaamaan kuntosalilla nyt tosissaan, en siis mitään kilpailuja varten vaan polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta. 

Kuntokuuria aloittaessani tein positiivisen raskaustestin. Haluaisin kuulla kokemuksia, miten kuntosalitreeni sujuu raskaana ja voiko silloin saada tuloksia? Onko kova treenaaminen raskaana turvallista? Netistä löytyy vain jotain todella kevyitä raskausjumppaohjeita. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova treenaaminen raskaana ei ole turvallista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu vähän lähtötasostasi ja siitä, miten helppo raskaus on. En ehkä näkisi kauhean fiksuna kuitenkaan heittää raskauden alettua mitään all-in tavoitteita ja suuria elämänmuutoksia käyntiin, koska se itse raskaus voi olla ja onkin melkoinen stressitekijä ja kuormitus elimistölle, lisäksi raskauden aikana kehon painopiste muuttuu aika tavalla lyhyen ajan sisällä jne. joten jos harjoittelu ei ole ollut aiemmin erityisen systemaattista ja tavoitteellista, niin ehkä tuo on hieman haasteellinen yhtälö. 

Kokeile ja kuulostele omaa kehoasi. Mulla on tuttuja, jotka ovat urheilleet ihan viimeisille viikoille saakka, mutta heillä harjoittelu on ollut ammattimaista jo ennen raskautta. Sitten on ollut hyvässä fyysisessä kunnossa olevia ihmisiä, jotka eivät ole viimeisellä kolmanneksella kyenneet kun makaamaan sängyssä tai alkuraskaus on mennyt oksentaessa, ei siinä pahemmin ole urheiltu. 

Vierailija
4/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla prioriteetit ihan kohdallaan. 

Vierailija
5/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odata kunnes pulla on uunista ja sitten kärryjen kanssa baanalle.

Vierailija
6/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sulla prioriteetit ihan kohdallaan. 

Miten niin? Miksi raskausaikana ei saisi panostaa itseensä ja liikuntaan?

Vierailija
7/7 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Raskaus muutta kehoa ja koko sen asentoa. Lisäksi kaikkia lihassarjoja ei saa treenata. Kannattaa valita joku kevyempi laji ja aloittaa tavoitteellinen kuntosaliharrastus sitten, kun on palautunut raskaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan