Onko teillä mikroaaltouuni?
Minulle ainakin tärkeä yksin asuvana. Usein pakastan valmiita annoksia pakastimeen.
Kommentit (38)
On. Uunia sensijaan olen käyttänyt viimeksi 15 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
On mutta hyvin vähäisellä käytöllä. Parempaa tulee kun lämmittääkin ruoat esim. paistinpannulla tai kattilassa.
Mikro on hyvä mutta joitakin ruokia on kiva lämmittää pannussa varsinkin jos on aikaa. Ei se kaikkiin edes sovi tai paranna mitenkään sitä ruokaa edes.
Ei, olen mielisairas. Siinä on atomii
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Asun yksin. Pidän hellaa ja uunia riittävänä. En halua pilata mikrolla ruokia tai muutakaan. En halua ikinä mikroa, koskaan. Se on "paholaisen keitin".
Muista että sinulla saa olla mielipiteesi josta ei tule tehdä totuutta koko asian suhteen. Ei siinä ole mitään vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sulatan jäiset kuumassa vesihauteessa. Sulaa tasaisesti, toisin kuin mikron sulatuksessa.
Lihaa ei ainakaan kuulu tuolla tavalla sulattaa. Lihan pinta ehtii lämmetä bakteereille otoisaksi sillä välin kun sisus on vielä jäässä.
Voi sulattaa jos on kiire mutta ei liian kuumaa haudetta ja sulatusta täytyisi tarkkailla. Jääkaapissakin voi sulattaa tai pöydällä hallitusti sekä hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo 80-luvulta saakka.
Sama juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sulatan jäiset kuumassa vesihauteessa. Sulaa tasaisesti, toisin kuin mikron sulatuksessa.
millä logiikalla kuumassa vesihauteessa sulaa tasaisesti? Se pintahan kuumenee ennen sisustaa? Jos haluat vesihauteessa sulattaa se pitää kylmässä vedessä sulattaa, vaihtaen välillä veden jolloin se sulaa tasaisesti kauttaaltaan.
Äly hoi, sitä pitää seurata ja käännellä eikä liian kuumassa ikipäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
millä logiikalla kuumassa vesihauteessa sulaa tasaisesti? Se pintahan kuumenee ennen sisustaa? Jos haluat vesihauteessa sulattaa se pitää kylmässä vedessä sulattaa, vaihtaen välillä veden jolloin se sulaa tasaisesti kauttaaltaan.
Äly hoi, sitä pitää seurata ja käännellä eikä liian kuumassa ikipäivänä.
Ylipäätään jos on unohtanut ottaa jääkaappiin sulamaan, kannattaa sulattaa kylmässä vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo 80-luvulta saakka.
Sama juttu
Meillä oli kanssa, kun olin lapsi, mutta muutettuani ysärillä pois kotoa, en enää ostanut omaan kotiini
Ei ole.
En välitä syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä/ saman viikon aikana, joten joka päivä tehdään uusi ruoka ja onneksi iso perhe, niin menee yhdellä aterialla kattilallinen ruokaa.
On. Käytän sitä oikeastaan vain leivonnassa. Kun reseptissä lukee "huoneenlämpöinen voi tai margariini", laitan noin 20 sek mikroon huoneenlämpöistymään. Muuten olemattomalla käytöllä.
Aamupuuroni kypsyy mikrossa. Lämmitän myös ruoka-annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja varmaan moni muukin sulatetaan siinä kuumassa vedessä, mutta sitten lämmitämme ne ruuat mikrossa sillä meillä ei niin kuumaa vettä tule, että ruoka lämpenisi. Silloin säästyy myös sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyttääkö mikro ruuat?
Ei. Mikroaallot saavat ruuan omat molekyylit liikkeelle ja tämä liike-energia lämmittää ruuan. Uunista ei siis irtoa mitään hiukkasia, ainoastaan energiaa.
Päivittäin käytän mikroaaltouunia. Nyt hankitaan uusi mikroaaltouuni. Mitä merkkiä suosittelet?
Itsellä ei ollut, mutta poika osti kun itse halusi mikrossa kaurapuuron tehdä, nykyään teen sillä itsekin kun sähkö kalliimpi.
joku 15v vanha missä ei toimi näyttö, eikä valot.