35v autokaupan myyjänä!kysykään niin kerron.
Eläkepäivät alkaa perjantaina, joten vastaan nyt miten kuluttajia vedätetään.
A) auton hinnassa on 25-30% ilmaa.(niin pitkään hinnat on korkeita kun asiakkaat maksaa)
B) rahoitus (älä osta koskaan rahoituksella jos et ole yrittäjä)
C) kunnon nelivetoja ei vaan enää ole.
D) hybridi ja sähkö autot yliarvostettuja,samoin toyota,audi,mb,bmw (tulee kauppiaan ns merkki lisä)
E) parhaan hyvitys hinnan saa autosta jossa ei ole tupakoitu ja alusta on ruostesuojattu esim:tectyl (maksa enemmin ruostesuojauksesta kun hienoista vanteista)
F) älä pidä kuluvien osien vaihtoa huoltona koska ne vaan on vaihdettava.(öljyn vaihto väli tärkein max 12tkm)
G) kysy niin vastaan.
Kommentit (43)
Kerro joku mieleenpainunut asiakaskokemus
Ei tämä mikään ekäköityvä autojobbari ole. Puhuu palturia.
Ei ole automyyjä tuo. Jo puheet paljastaa.
Automyyjän tunnistaa siitä että puhuu paljon ja pelkkää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Automyyjän tunnistaa siitä että puhuu paljon ja pelkkää paskaa.
Tämä onkin ikään kuin kaapis ulos tullut autokauppias.
Onko uusissa autoissa noin korkea kate? Voiko olla tyytyväinen jos uudesta corollasta saanut 12% alennusta käteisellä ilman vaihdokkia? Itse vähän tuosta vaihdokki jutusta erimieltä, mitä nyt muutoman uuden ostanut samasta paikasta niin myyjä ei tarvinnut kun auton mallin ja kilsat, ei kysynyt mitää huolloista, kolareista ja mistään, eikä nähnyt edes autoa. Tiedä sitten vaikuttaa kun tuttu myyjä, samalta ostanut joka kerta.
Jos asiakas tuo meille noin 10 tonnin auton vaihdossa, arvioimme sen noin 7-8 tonniin ja hyvitämme 5-6 tonnia.
Muut liikkeet toimivat samoin, joten homma toimii ja monen on pakko antaa se auto vaihdossa, koska ei saa sitä itse myytyä, eikä ole pysäköintitilaa 2 autolle, eikä halua, että 2 vakuutukset ja verot juoksee, jne.
Autoissa on 25% myyntipalkkio ja myyjä saa 10% .. sähköautoissa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiakas tuo meille noin 10 tonnin auton vaihdossa, arvioimme sen noin 7-8 tonniin ja hyvitämme 5-6 tonnia.
Muut liikkeet toimivat samoin, joten homma toimii ja monen on pakko antaa se auto vaihdossa, koska ei saa sitä itse myytyä, eikä ole pysäköintitilaa 2 autolle, eikä halua, että 2 vakuutukset ja verot juoksee, jne.
Osa ei tosiaan kovin tarkkaan tiedä millainen hyvitys pitäisi saada tai kilpailuta. 2020 sain hyvitystä autosta 12,5 k€ ja se oli liikkeen listoilla myynnissä 15 k€ hintaan. Netti on paljon korjannut vääristymiä, mutta on meillä edelleen Pörhön tapaisia autoliikkeitä, jotka pyytävät ylihintaa autoista ja maksavat alihintaa vaihdokeista.
Vaikka en autokauppias olekaan, niin laskisin kyllä Subarun kunnon nelivetoihin. Mitsu taisi valitettavasti juuri lopettaa.
Huomaa että oli autokauppias, lupauksia ei pidetä.
"vastaan"
Kannattaako ostaa Corolla, nolla korolla?
Vierailija kirjoitti:
Onko uusissa autoissa noin korkea kate? Voiko olla tyytyväinen jos uudesta corollasta saanut 12% alennusta käteisellä ilman vaihdokkia? Itse vähän tuosta vaihdokki jutusta erimieltä, mitä nyt muutoman uuden ostanut samasta paikasta niin myyjä ei tarvinnut kun auton mallin ja kilsat, ei kysynyt mitää huolloista, kolareista ja mistään, eikä nähnyt edes autoa. Tiedä sitten vaikuttaa kun tuttu myyjä, samalta ostanut joka kerta.
Uusissa autoissa on kova kate + huippuverot. 10 vuotta sitten olin ostamassa uutta (halpaa) autoa ja vertasin hintoja suomen ja saksan välillä. Suomessa maksoi 31000€ ja sama saksassa 16000€ Melkein puolet kalliimpi
H) jos autossa ilmenee myynnin jälkeen vikoja autokaupalle aiheutuvat kustannukset vähennetään myyjä palkasta
Haluaisin bensa (EI sähkö eikä hybridi!) vähintään1,4 litrainen kone, väh. 4 pyttyä /sedan/ ketju/ manuaalivaihde/ alle 100tkm ajetun auton. Minkä merkkistä sinä lähtisit etsimään?
myyjälle kysymys:
miten useit valehtelet autosta tai sen kunnosta oikein kunnolla asiakkaalle? jos esim. tiedät että jotkut nivelet on ihan lopussa tai muuta vikaa?
Saatko 5000 joka kaupasta voittoa?
Täyttä paskapuhetta tuo öljynvaihtovälisi. 20tkm riittää hyvin öljynvaihdolle.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä ole saanut uutta corollaa 12% alennuksella koska corolla on ns,volyymi malli se menee kyllä kaupaksi normihinnalla.
Mies vai nainen?