mikä voi olla syynä, jos paino nousee koko raskauden aikana 5kg?ev
Kommentit (14)
Liikuin normaalisti koko raskauden ajan, söin normaalisti. Ei siis mitään sen kummempaa syytä...
Minulla on yksi tuttu, jolle tullut molemmista raskauksista vain kireä pallomaha ja synnytyksen jälkeen ollut aika nopeasti timmi ja kiloja varmaan just joku 5-8. Hän voi tosi pahoin molemmat raskaudet, joutui sairaalaan ensimmäisiksi kuukausiksi, kun mikään ei pysynyt sisällä. On sellainen tosi laiha tapaus. No ensimmäinen lapsi on erityislapsi, mutta toinen ihan terve.
Eli itse siis hoikistuin raskausaikana. Lapsikin oli pienehkö; 2880g/48cm
Eivät kyllä ne 12kg ole vielä mihinkään lähteneet =)
Ja vauvan synnyttyä painoin -5 kg lähtöpainosta ;)))
Vauva oli ihanan siro 2kg ;D
Mä luulen, että olen teistä kaikista timmein!
epäterveellisesti eläävät mammat laihtuvat kun ovat raskaana. Onneksi! Ovat sentään " sikailematta" raskauden aikana. Kaikki eivät tähän kykene vaan jatkaavat samaa mässäilyä raskaanakin ja saavat kiukkuisia vauvoja.
Eihän siinä ole mitään hienoa, että painaa synnytettyään vähemmän, kun ennen raskautta, jos on ollut normaalipainoinen. Olis syytä olla muutama ylimääräinen kilo imetystä varten. Vierailija:
Ja vauvan synnyttyä painoin -5 kg lähtöpainosta ;)))
Vauva oli ihanan siro 2kg ;D
Mä luulen, että olen teistä kaikista timmein!
koska verimäärä lisääntyy ja elimistöön kerääntyy muutenkin nestettä. Sen vuoksi pelkkä raksaudesta aiheutuva painonlisäys on siis vauva + istukka + lapsivesi + lisäveri + neste.
Vierailija:
Mulle tuli 6 kg painoa, ei kai siinä mitään outoa ole..? Vauvan paino + istukka + lapsivesi.
Mulla nousi paino edellisessä raskaudessa enimmillään n. 6kg, lopussa oli 5 kg (turvotusta vähemmän kuin muutama viikko aiemmin). Olen kyllä ylipainoinen odottaja, jolloin tämä on tyypillisempää. Pahoinvointia oli viikkojen 10-18 välillä, mutta kovin montaa kertaa en oksentanut. Söin ihan normaalisti enkä herkkujakaan vältellyt. Sairaalasta poistuessa painoin saman verran kuin ennen raskautta.
Nyt toisessa raskaudessa viikkoon 25 mennessä tullut 2 kg. Eli todennäköisesti tulee vähän enemmän kuin viimeksi. Pahoinvointi on ollut huomattavasti voimakkaampaa. Alkoi viikolla 7 ja oksentelu jatkuu edelleen satunnaisesti (nyt viikkoja 27). Pahoinvointi onkin nyt rajoittanut syömistä ja toisaalta aiheuttanut napostelua.
Eka vauva oli 3,4 kg / 49 cm ja samanmoista todennäköisesti nytkin odotan. Kummallakaan kerralla en ole mitenkään keskittynyt odotukseen vaan elänyt ihan normaalisti.
hempaa pahoinvointia.
Vierailija:
Eli itse siis hoikistuin raskausaikana. Lapsikin oli pienehkö; 2880g/48cm
niin varmaankin laihtuisin... Syy on hyvin yksinkertainen, viikoloppu menee juhliessa ---> siideri virtaa ja kalorit siinä mukana, eikä sovi unohtaa krapula mättöjä, eli pari kepsua ja pizzaa menee myös siinä sivussa...;) Ja eipä sitä tule liikuttua kun harrastaa em. viikonloput.
Koska muuten syön terveellistä kotiruokaa, niin varsin monta kaloria jäisi joka viikko saamatta, ja kaikella todennäköisyydellä pyhittäisin viikonloput liikunnalle.
Voisiko tuossa olla syy ap:n kysymykseen...?;)
Ja minulla EI ole lapsia, joten älkää huolehtiko siitä että otan kuppia joka viikko=)
Jotenkin outoa, että nelikiloisen vauvan pitäisi tuoda aina 25 kiloa laardia kantajalleen.
Itselle tuli viisi kiloa painoa. Lähtötilanne normaalipainoinen (ei laiha), lapsi painoi 3,5 kiloa syntyessään. Söin ja liikuin normaalisti raskausaikana, en enempää enkä vähempää kuin ennenkään. Ja ruokahalu ollut aina hyvä, syön yhtä paljon kuin 80-kiloinen mieheni ;)
ja mulla siihen olis yynä jatkuva oksentelu ja syömättömyys. mutta kai siihen voi muitakin syitä olla...