Miks joku Kai Mykkänenkin ajaa jollain Nissan Leafilla?
Nissan Leaf ei sähköautona kovin kummoinen.
Jos haluaa ajaa sähköllä, niin miksei osta kunnon autoa sitten?
Eihän se nyt sillä rahasta ainakaan ole kiinni.
Vai onko Leaf sille joku harrastus sitten ja "oikeana autona" on joku parempi sitten.
Leaf käyttää japanilaista Chademo latausta ja noita latauspisteitä ei ole kovin tiheään kyllä Suomessa ja lisäksi lataa hitaasti.
Ei voi suositella mielestäni kenellekään Suomessa muuta kuin korkeintaan kaupunki- ja taajama-ajoon jos pystyy lataamaan kotona.
Eikä autona muutoinkaan hääppöinen.
Kommentit (2)
Nissan Leaf on ikoninen, ensimmäinen sarjatuotettu nykyaikainen sähköauto. Ensimmäisen Leafin akku oli onnettoman pieni, latausteho naurettava, varustelu köyhääkin köyhempi, mutta tästä huolimatta hinta Suomessa oli 56 000 tämän päivän euroa! Kakkossukupolvessa kaikki oli paremmin ja akku isompi ja suorituskyky ihan eri planeetalta ja siitä huolimatta hinta enää vain n. 35 000 euroa.
Mutta kehitys kehittyy tästäkin. Silloin 15 vuotta sitten ei vielä ollut selvyyttä mistä latausliittimestä tulee standardi.
Uusimmassa Nissan Leafin sukupolvessa range on 604 km. 💪🏻
Latausliitin on CSS.
Miks ei ajaisi? Pikkuauto on hyvä kaupungissa toisin kuin joku ässä mersu