Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shein ja vaatteissa olevat myrkyt

Vierailija
07.04.2024 |

Yle tilasi vaatteita Sheiniltä ja testautti ne laboratoriossa. Myrkkyä löytyi. 

Suosittelen lukemaan. 

https://yle.fi/a/74-20081856

Vaikka ei välittäisikään eettisyydestä, ei kannata vaarantaa terveyttään halvan vaatteen vuoksi. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata että muissa vaatteissa ihan yhtä lailla. Tulli tekee tosi harvoin pistokokeita eli myyntiin pääsee suomen kauppoihin myös myrkkyvaatteita. En silti suosittele Sheiniltä tai Temusta ostamista, materiaalit kamalia. T: vaatealalla oleva

Vierailija
2/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaan netistä jotain, niin aina kuitenkin EU:n alueelta. Hinta on kovempi, mutta vastuunkantaja löytyy tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuinka moni on valmis tilaamaan jopa lapsilleen vaatetta ja tavaraa tuolta. Onko oikeasti riskin arvoista? 

Vierailija
4/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin luvata että muissa vaatteissa ihan yhtä lailla. Tulli tekee tosi harvoin pistokokeita eli myyntiin pääsee suomen kauppoihin myös myrkkyvaatteita. En silti suosittele Sheiniltä tai Temusta ostamista, materiaalit kamalia. T: vaatealalla oleva

Uskon sen. 

Tänä päivänä lähes kaikki vaatteet tehdään Kiinassa, vaikka myymälä olisi Suomessa. 

Ap

Vierailija
5/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuinka moni on valmis tilaamaan jopa lapsilleen vaatetta ja tavaraa tuolta. Onko oikeasti riskin arvoista? 

Sen vois joo lailla kieltää et lapsille ei myrkkyvaatteita tai leluja (monet tilaa jopa purulelut sieltä). Aikuset tehkööt päätöksensä mut ei lapsille!

Vierailija
6/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alakouluikäinen lapsi oli koulussa jutellut noista halvoista kiinakaupoista ja kuinka niistä ei kannata tilata. Oli perustellut laadulla ja sillä, että niissä on enemmän kemikaaleja. Kaverit olivat haukkuneet ihan pystyyn. Asutaan perus keskiluokkaisella alueella ja jotenkin kuvittelin, että täällä oltaisiin valveutuneempia.

Joskus muuten lapsen krääsää hamstraava mummo toi joskus jostain tällaisesta kaupasta tilatun lelun. Saatiin siitä leluista ihottumaa ja vaan, kun pidettiin sitä hetki kädessä. Roskiin meni. Sairasta hankkia noista kaupoista mitään lapsille. 

Vierailija
7/7 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan Sheiniltä kaikki vaatteeni, kenkäni, asusteet, korut... kaikki. Olen lihava nainen ja vaatekoko on 52. Olen ollut tämän kokoinen noin 15-20 vuotta. Ennen kuin löysin Sheinin vaatteet noin 7 vuotta sitten, jouduin ostamaan vaatteeni Ellokselta ja marketeista. Vaatteet olivat säkkejä tai liian pieniä. Itsetuntoni oli tämän vuoksi tosi kurja ja se näkyi. Jo ensimmäiset ostokset Sheiniltä osuivat nappiin. Näytin viimein hyvältä mekko päällä. Tästä innostuneena tilaisin lisää.

Nyt olen tilannut Sheiniltä jo todella paljon vaatteita. Rakastan pukeutua hyvin ja nätisti. Olen saanut itsetuntoni takaisin ja koskaan en ole tuntenut oloani näin hyväksi. Aina löytyy kaapista päälle pantavaa. Myyn edelliset vaatteeni kirppareilla ja ostan uusia Sheiniltä miltei joka toinen kuukausi. Tuhansia euroja menee vaatteisiin vuodessa mutta tämä on sen arvoista. En enää häpeile mennä juhliin vaan pukeudun asianmukaisesti ja kauniisti joka paikkaan. Sain elämäni takaisin Sheiniltä.

Tiedostan kyllä ongelman mikä on mediassa esillä mutta minua ei kiinnosta. Sitten kun Suomen kaupat alkavat myydä samanlaisia istuvia vaatteita meille lihaville, eikä mitään säkkejä tai liian pieniä kokoja, ostan ehdottomasti ne Suomesta. Tälläkin hetkellä on jopa kaksi pakettia tulossa kesämekkoja ja laukkuja sekä kenkiä Sheiniltä. Pesen kaikki vaatteeni tietenkin ennen käyttöä enkä ole saanut milloinkaan mitään iho-oireita mistään. 

Joskus kun näen kotikaupungissani lihavan naisen liian pienissä collareissa ja piukassa nuhjaantuneessa puserossa tekisi mieli mennä kertomaan että mistä hänkin voisi saada kauniita ja istuvia vaatteita omalle vartalotyypilleen. Mutta kuten suomalaisuuteen kuuluu, niin tätä ei tietenkään tule tapahtumaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi