Miten kertoa seksin olevan huonoa
Pitkä liitto takana. Seksi ollut aina mahtavaa paitsinyt viimeisen parin vuoden aikana se on lähes loppunut ja muutenki mennyt vähän väkinäiseksi. Miten kertoa puolisolle seksin olevan huonoa vaikka hänen mukaansa se on hyvää?
saattaahan olla että hän on samaa mieltä mutta ei ole halunnut pahoittaa mieltäni? Itse olen nimenomaan siinä tilanteessaonko neuvoja? Kissa pöydälle rohkeasti mahdollinen loukkaus/riita yms. pitkäksi aikaa..
Kommentit (23)
Puoliso about 40. En usko vaihdevuosiksi. Ei ole puhetta ollut ja muuten suhteessamme kaikki hyvin. Myös häneltä kysyttäessä, kaikki on hyvin ja hän on kaikin puolin onnellinen.
silti tuntuu ettei hän enää halua tai koe intohimoa minua kohtaan.
tietysti toinen vaihtoehto on että tämä kaikki on vain minun omassa päässäni ja olen heikkoitsetuntoinen paranoidi. Välillä käy sekin mielessä.
Kokeile piruuttaan kauanko menee ennen kuin toinen osapuoli tekee aloitteen. Parin-kolmen kuukauden päästä ota asia puheeksi. Jos nyt on ollut hiljaista niin varmaan kestät oman käden oikeudella pari kk. Jos ei tuossa ajassa tapahdu mitään kertoo se mielestäni aika paljon toisen osapuolen halukkuudesta.
Toki syitä voi olla monia. Stressi, huono itsetunto, kiireinen arki tms.
Käsitin että hellyyttä teillä olisi muuten, mutta sinä koet että seksi ei ole enää hyvää, sitä on liian vähän tai tunnet ettei puolisosi halua sinua.
ihmisten elämäntilanteet ja tarpeet ovat hyvinkin vaihtelevia ja tuo ei välttämättä kerro siitä että puolisosi ei haluaisi tms vaikka tosin voi kertoa siitäkin.
Ei seksi ole kaikki kaikessa, vaikka kyllä se mielestäni oleellisena osana hyvään parisuhteeseen kuuluukin.
Vertailuna voin sanoa että me elämme tällä hetkellä hyvin hektistä lapsiperhe arkea. Koko ajan on menoa ja meininkiä ja molemmat olemme jatkuvasti väsyneitä. Myös työ kuormittanut aika paljon. Haluja olisi ainakin minulla ja uskoisin että vaimollakin, mutta ollaan yksinkertaisesti liian väsyneitä yms puuhailemaan edes joka viikko.
Välillä elämässä muut asiat ajavat seksin edelle ja välillä se taas palaa kuvioihin aktiivisemmin.
En siis sinuna ihan hirveästi vielä huolestuisi tilanteesta, mutta onhan tuo varmasti monella tapaa raastavaa ja aina on tietty mahdollisuus ettei enää tai tällä hetkellä puolisoa sytytä.
Alkuperäisen kirjoituksesi mukaan sinä koit myös seksin olevan huonoa jolloin hyvin mahdollista on että sinulla on myös ehkä odotuksia/toiveita jotka eivät tällä hetkellä ole jostain syystä mahdollisia ja kanavoit sitä näin olettamalla että puolisosi ei halua sinua.
Jos vaikutat ahdistuneelta suhteessasi, niin tietysti se tuollaisessa pitkässä parisuhteessa heijastuu puolisoosi eikä varmaan hänellekään ole aloitteen tekeminen helppoa.
Minkä ikäinen AP:n puoliso on? Olisiko mahdollisilla vaihdevuosilla vaikutus seksin vähenemiseen / väkinäiseksi menemiseen?