"Orpo Ylellä: Väkivaltaiset nuoret pois kouluista" - inkluusio pois kouluista siis
Orpo Ylellä: Väkivaltaiset nuoret pois kouluista
Pääministeri Petteri Orpo (kok) haluaa väkivaltaiset nuoret tarvittaessa pois kouluista erillisiin moniammatillista apua tarjoaviin hybridiyksiköihin.
Edellinen opetusministeri halusi kaikki samoihin kouluihin ja luokkiin inkluusion nimissä.
Kommentit (242)
Peruslapset pois muista häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, Orpo, entäs sitten jos ongelmalapsia kerätään yhteen... kaikki yhdessä tilassa. niin sielläkö ei sitten ongelmia synny...
Niin kuin ennen oli niitä tarkkiksia...
Ensin ne kiusaa toisiaan ja sitten ampuu toisensa. Ongelma ratkaistu.
On fakta, että vanhemmat eivät tajua, mitå heidän tekonsa ja valintansa lapselle tekevät. Avioerot, muutot, läheisyyden ja lämmön puute, puhumattomuus ja oma minä minä minä elämä tuhoaa. Isät ottavat hatkoja aivan liian usein. Se on nähty. Pojille hyvän isän roolimalli on elintärkeä. Erosta huolimatta.
Kerrankin Orpon kanssa samaa mieltä!!!
Kiltit pienluokkalaiset kärsivät. Adhd-häiriköt pois!
Nyt voisi pusupetteri kertoa mistä taikaseinästä rahat ja ammattilaiset tähän? Koulun tehtävä on myös kasvattaa. Pedariammattilaisia täynnä nämä erikoisyksiköt, kun ei ole ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
On fakta, että vanhemmat eivät tajua, mitå heidän tekonsa ja valintansa lapselle tekevät. Avioerot, muutot, läheisyyden ja lämmön puute, puhumattomuus ja oma minä minä minä elämä tuhoaa. Isät ottavat hatkoja aivan liian usein. Se on nähty. Pojille hyvän isän roolimalli on elintärkeä. Erosta huolimatta.
Ihan yhtä usein äidit ottavat hatkat.
Vähän on ristiriitaiset tunnelmat, kaikkien alueiden pahikset sitten jengiytymään tehokkaasti.
Mutta ehkä se kiusaaminen loppuu niiden toimesta, jotka on vain peesaajia ja väkivaltaiset ykköskiusaajat siirretään koulusta pois. Tosin eiköhän se kiusaaminen siirry vain koulupäivän ulkopuolelle
Onko tuo nyt pääministerin puhetta...
Ihan oikein, eiväthän peruskoulut voi mitään vankiloita olla, joissa lapset joutuvat pelkäämään terveytensä puolesta tai taistelemaan vahvimman laeilla.
Pienentää koululuokkia. Pienempiä kouluja.
Tämä on vain populismia. En usko muuta. Haetaan pisteitä kun on ollut niin suurta laskua kannatuksessa. Olisiko laskettu paras hinta/hyötysuhde tästä. Muutamia kymmeniä miljoonia enintään
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain populismia. En usko muuta. Haetaan pisteitä kun on ollut niin suurta laskua kannatuksessa. Olisiko laskettu paras hinta/hyötysuhde tästä. Muutamia kymmeniä miljoonia enintään
Jaahas, näihin yksiköihin olisi varmaan paras palkata ne viimeiset kunnolla koulutetut vanginvartijat
Aikooko Orpo satsata myös ennalta estävään toimintaan vai tarjoaako Petteri pelkkää laastaria?
Erittäin toivottava uudistus! Nyt tilanne on se, että koulu tekee oppilaasta kymmeniä lastensuojeluilmoituksia, eikä lastensuojelu reagoi mitenkään.
Erilliseen yksikköön nämä lapset ja nuoret, ja lastensuojelun työntekijät mukaan ryhmien toimintaan alusta lähtien. Ja riittävän pienet ryhmät. Nyt nämä lapset tipahtavat kelkasta jo heti alkumetreillä, häiritsevät ja kiusaavat muita ja lopulta syrjäytyvät, kun eivät saa tarvitsemaansa tukea ja apua.
Pienet, erilliset ryhmät ovat näiden erityislasten etu. Samalla tietysti hyvä ratkaisu kaikkien oppilaiden kannalta.
Nuorten tulee taas oppia pelkäämään ja kunnioittamaan auktoriteettia, mitään muuta mahdollisuutta ei ole, samoin naisten olisi uudelleen hyvä oppia pelkäämään Miestä.
Kuitenkin Orpo lisää lapsiköyhyyttä Suomessa = lisää väkivaltaisia nuoria Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Aikooko Orpo satsata myös ennalta estävään toimintaan vai tarjoaako Petteri pelkkää laastaria?
Eikö tämä nyt nimenomaan ole sitä ennalta ehkäisevää toimintaa, että erityistä tukea tarvitsevat lapset saavat tarvitsemaansa tukea. Jos ihminen ei pysy ryhmän mukana, ja kotiolot ovat huonot, niin hän tarvitsee moniammatillista apua! Ei sitä yksittäinen luokanopettaja isossa ryhmässä pysty määräänsä enempää tarjoamaan. Nämä lapset tarvitsevat apua, johon ei opettajan toimivalta ja resurssit yksinään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Orpo on keksinyt tarkkailuluokat uudelleen.
Vai onko kyseessä koulukoti? Lastenvankila? Nuorisovankilat kai on vielä olemassa yli 15-vuotiaille?
Kuka passittaa lapsen tuollaiseen hybridiyksikköön? Sosku? Tuomioistuin? Millä perusteella, jos lapset eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa? Huostaanotto?
Petteri sanoi, että opettajat siirretään HV-alueilta takaisin kunnille????
Eikös perusopetus ole edelleenkin kuntien vastuulla? Vai tajusinko väärin taas kerran?
Hei, Orpo, entäs sitten jos ongelmalapsia kerätään yhteen... kaikki yhdessä tilassa. niin sielläkö ei sitten ongelmia synny...
Niin kuin ennen oli niitä tarkkiksia...