Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonkin korkeakouluasteen tutkintoa opiskeleva

Vierailija
07.04.2024 |

ihminen oli kirjoittanut Turun Sanomiiin vaikeuksistaan löytää opintoihin kuuluva harjoittelupaikka. Hakemuksia on tähän mennessä tehnyt kertomansa mukaan 40, ja lisää on tekeillä. Tähän astisiin on tullut vastauksena "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun." Erityisesti opiskelijaa sapettaa se, ettei hän saa tietää, mikä siinä hakemuksessa oli vikana tai mitä häneltä hakijana puuttuu.

No, minä nyt kuitenkin haluan sille opiskelijalle tässä (en Turun Sanomien tekstiin vastaten) kertoa, että ainakin hän saa asiallisella tavalla ne vastaukset. Sillä minä saan työpaikkahakemuksiini vastaukset naapuriltani. Siellä se oli taas yks ilta ovensa takana selvittämässä "kuinka paljon sitä cv:ssä pitää kehua" - minua se varmaan tarkoitti, kun se on tota samankaltaista suoltanut aiemminkin seinän tai ovensa takaa. Mutta minä nyt kuitenkin vähän tätä turkulaista tyyliä ihmettelen, että siis, vaikka minä en ole yhtäkään hakemusta lähettänyt siihen paikalliseen k-supermarkettiin missä tuo tyyppi on osa-aikaisena kassana työssä, niin siltikin se tulee kommentoimaan ja antamaan vastauksia minun työpaikkahakemuksiini. Ja juu. Jos olenkin cv:ssä kirjoittanut jotakin joka täällä turussa tulkitaan kehumiseksi, niin se mitä olen kirjoittanut, perustuu työantajilta saamiini työtodistuslausuntoihin. Samaten minun tutkintotodistukseni ovat sellaisia arvosanoja pullollaan, että voisi ajatella niiden osoittavan että ahkerasti on opiskellut ja tehnyt, mutta turkulaiset toki,,, ne vääntävät senkin niin, että juu, lunttaa tai väärennettyjä todistuksia! "Ai sinäkö muka!"

että olepa opiskelija ainakin siitä tyytyväinen, että asiallisella tavalla ne vastaukset saat!

Ja kannattaa muuten mennä kyselemään ihan henk.koht. paikan päälle niitä harjoittelupaikkoja, kirjallisilla hakemuksilla tuskin irtoaa mitään. Tai sitten laajentaa ystävä- ja tuttavapiiriä harjoittelupaikan etsintää tukemaan.

Meneekö tämäkin viesti ilmoitettuna poistoon ennen kuin se tulee kertaakaan julki!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta, välitän asian ko. kirjoituksen kirjoittajalle

Vierailija
2/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta, välitän asian ko. kirjoituksen kirjoittajalle

Ole hyvä. Ja muista korostaa erityisesti sitä, että hän sentään saa ne hylkyviestit asiallisella tavalla. Eikä jonkun alkolisoituneen eukon suusta, eukon, jolle niitä hakemuksia ei ole edes lähetetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tällainen käsitys, että kannattaa mennä paikan päälle kyselemään? Harvassa paikassa on mitään päivystävää asiakaspalvelua, tai ylipäätään aikaa toivottaa tervetulleeksi jotain random kyselijöitä. Sähköinen hakemus löytää nopeasti ja tehokkaasti oikeaan paikkaan. 

Vierailija
4/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tällainen käsitys, että kannattaa mennä paikan päälle kyselemään? Harvassa paikassa on mitään päivystävää asiakaspalvelua, tai ylipäätään aikaa toivottaa tervetulleeksi jotain random kyselijöitä. Sähköinen hakemus löytää nopeasti ja tehokkaasti oikeaan paikkaan. 

Tekoäly karsii 95% hakemuksista roskiin eikä suurin osa löydä tietään perille.

Vierailija
5/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä lähetellyt hakemuksia harjoitteluun. Etsin netistä kiinnostavia yrityksiä ja lähdin soittelemaan. Saman päivän aikana sain paikan. Oli ensin palkaton, mutta sitten se muutettiin paikalliseksi.

Vierailija
6/6 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalleni tulee jonkin verran hakemuksia harjoitteluun. Otamme kyllä aina harjoittelijoita, jos pystymme vastaamaan hänen tarpeisiinsa (harjoittelun sisältö) ja ennen kaikkea, että joku pystyy häntä ohjaamaan. Sen verran työpaikallani on selkärankaa, että otamme harjoittelijoita, jos pystymme oikeasti sellaisen tarjoamaan. Meillä ei ole harkkapaikkoja auki, mutta nämä siis avoimen hakemuksen lähettäjiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi