Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähikaupan henkilökunnan muuttunut suhtautuminen

Vierailija
06.04.2024 |

Kun käyn nykyään harvakseltaan lähikaupassa, huomaan henkilökunnan kyräilevän minua. Minua hädin tuskin tervehditään ja kassatapahtumat pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti ikään kuin olisin ei-toivottu henkilö. Minua myös tarkkaillaan ikään kuin myymälävarkauden varalta, kunnes olen poistunut kaupasta, mitä aikaisemmin ei tehty.

Muutin ko. kaupan lähistölle pari vuotta sitten, ja aluksi kaupan henkilökunta vaikutti mielestäni vähän liiankin ystävälliseltä. He olivat valmiit käymään suurin piirtein varastonsa läpi löytääkseen kaipaamani tuotteen. Useimmiten kyseistä tuotetta ei kuitenkaan löytynyt, vaan jouduin poistumaan kaupasta pettyneenä tyhjin käsin.

Melko pian huomasin muutenkin, että kaupan valikoima ei oikein vastannut tarpeitani. Tuntui, että kaupan valikoima oli lähinnä tähdätty jonkinlaisille hipsteri-ihmisille, joita toki kaupassa ajoittain kävi, oppilaitoksen ja opiskelijaasuntojen läheisyyden vuoksi. Usein edullisista peruselintarvikkeista oli pulaa, ja kauppa myi niiden sijaan kalliita luomutuotteita pienissä erissä.

Tästä syystä aloin tehdä ruokaostokseni pääosin kauempana sijaitsevassa isossa marketissa, koska siellä valikoima vastasi paremmin tarpeitani ja oli hinnaltaan huomattavasti edullisempaa, ja hain lähikaupasta vain yksittäisiä tavaroita, usein vain parin kolmen euron hintaisia. Tiedä sitten, onko ostokäyttäytymiseni syynä kyräilyyn, vai rehellinen palaute kauppaketjun lähettämään sähköpostiin asiakastyytyväisyydestä.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia lähikaupoista? Onko alun ylitsevuotava ystävällisyys ja palvelualttius vaihtunut ajan myötä kylmäkiskoiseen ja luotaan työntävään käytökseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva lähikauppa minulla. Joskus myyjät ovat tosi ystävällisiä, joskus hieman väsähtäneitä. Ei kukaan aina jaksa hymyillä. 

Vierailija
2/5 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut,  varsinkin kun tulee tutuksi naamaksi lähikaupassa, niin todella hyvää palvelua on saanut. Pyydettäessä tilaavat aina tuotetta, jos jotain olen toivonut sieltä löytäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassa oli niin ilkeä myyjä että tein hänestä viimein valituksen eikä häntä ole enää sen koommin näkynyt. Siis ihan tiuski asiakkaille, näytti hapanta naamaa, halveksi silmiinpistävästi.

Vierailija
4/5 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressaat tuollaisesta? On ihan sinun asiasi ja oikeutesi asioida missä haluat ja ostaa mitä ostat. Jos se on K-kauppa, niin en ihmettele ollenkaan. Ne on maaseuduilla aika kalliita pienillä paikkakunnilla.

Vierailija
5/5 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? 

puhut kuin olisit ehkä kaupan niitä ainoita asiakkaita? 

mitä ihmeen väliä tuolla on? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän