Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvittää puhuuko tuttava totta?

Vierailija
06.04.2024 |

Tutustuttin ala-asteella mutta mentiin eri lukioon ja ammattikouluun. Hänellä on ollut lapsena äiti, isä ja veli, olen käynyt heillä ja nähnyt monta kertaa nämä. En ole pitänyt mitään yhteyttä häneen noin 10 vuoteen ja löysin hänet viime vuonna somesta. Somessa antaa kuitenkin ymmärtää että hänellä on eri isä kuin se mikä oli lapsena ja hänellä on sen yhden veljen lisäksi sisaruksia joista yksi kuollutkin. En suoraan sanottuna kehtaa kysyä suoraan asiasta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapset yleensä puhu perheasioistaan siten että siitä voisi päätellä perheen taustoista lisään ihmeempää. Esimerkiksi pikkusiskoni on pienenä muuttanut meille ja sittemmin adoptoitu, mutta todennäköisesti hän on aina puhunut kaikille kavereille ihan vaan isästä ja äidistä, eikä kukaan tiedä taustoja.

Vierailija
22/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tiedä lapsuudenkavereiden perhesysteemejä sen kummemmin. Anna siis olla, omapa on asiansa.

Sehän häiritseekin kun en musita että heillä olisi ollut mitään isäpuolta tai muuta. Eniten ihmetyttää ne muut sisarukset jotka kuitenkin suunnilleen saman ikäisiä. Mistä ilmestyneet?

Ap

Biologiassa ainakin on ilmeisesti käyty läpi mistä lapset tai sisarukset ilmestyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyylä.

Onko paheksuttavampaa olla kyylä kuin keksiä ja  valehdella taustansa somessa? 

Vierailija
24/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kysyä jos askarruttaa jokin varsinkin jos et ihan tuntematon ole hänelle. Et kai sinä tuntemattomien asioita ihmettelisikään?

Ei tuollaiset ole loukkaavia sinänsä että kukas sun isä on.

Vierailija
25/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyylä.

Mitä väliä? Mutta kyllä kyylääminen on ehdottomasti rasittavampaa kuin se että taustoista ei halua kertoa tai ne kertoo kuten itse haluaa.

Vierailija
26/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä aikuinen? Jos näin niin harvemmin kutsuu varmaan jotain muuta isäksi kun sitä lapsuusiän biologista isää.

Esim. äitini miesystävä on vain äitini miesystävä. 

Vierailija
27/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyylä.

Eihän siitä ole mitään todisteita että kukaan olisi valehdellut mitään.

Vierailija
28/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko minua?

Lapsuudenperheeseeni kuului äiti ja veli, sekä veljen isä. Minulla kuitenkin oli ja on oma isä sekä neljä sisarusta, joita tapasin myös lapsena säännöllisesti. Lähimmät kaverit tiesi tästä.

Vierailija
29/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyylä.

Mitä kukakin keksimisenä tai valehteluna pitää. Mielestäni minulla ei ole mitään velvollisuutta pitää isänä elämääni kuulumatonta ihmistä jonka kanssa minulla ei ole ikinä ollut mitään vanhemman ja lapsen välistä suhdetta. Olen isätön, miksi en siis myös sanoisi niin, koska se vastaa todellista tilannetta.

Vierailija
30/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko eroperhe ja sittemmin äidin elämään löytynyt uusi mies? Varmaan ihan normaalia kielenkäyttöä jos ovat pitkän aikaa sitten tavanneet.

En kyllä keksi miksi tämä AP:ta kiinnostaa ja vielä vähemmän mitä se hänelle kuuluu.

Vierailija
31/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi että ajettelet melko mustavalkoisesti ja otat liian tosissasi koko somen?

Merkinnät perhesuhteista eivät välttämättä pidä virallisesti paikkaansa, mutta automaattisesti ei ole myöskään valehtelua ilmoittaa veljekseen/isäkseen/jne sellaisia henkilöitä jotka eivät ole sukua. 

Kyse voi olla huvista tai vaikkapa siitä että kokee merkityt henkilöt niin läheisiksi että voisi pitää näitä siskoinaan tms. 

Omat muistikuvasi voivat myös pettää. Ei kuitenkaan ole täysin tervettä kiinnostua toisten asioista noinkin intensiivisesti ottaen huomioon myös sen että ette ole olleet kovinkaan läheisiä edes menneseidyyssänne. 

Vierailija
32/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tiedä lapsuudenkavereiden perhesysteemejä sen kummemmin. Anna siis olla, omapa on asiansa.

Sehän häiritseekin kun en musita että heillä olisi ollut mitään isäpuolta tai muuta. Eniten ihmetyttää ne muut sisarukset jotka kuitenkin suunnilleen saman ikäisiä. Mistä ilmestyneet?

Ap

Voi hyvin olla että joko näkemäsi isä tai tuntematon isä on käynyt vieraissa. Sitten kyseisellä miehellä on kaksi perhettä.

Tai tuttusi oli adoptoitu eikä siitä ollut puhetta. Tai äiti hankki uuden puolison ja tuttu sai sitä kautta sisaruksia.

Vierailija
33/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Michael Jackson lapsineen. Nyt "isä" on kuollut ja lapset puhuvat toisistaan sisaruksina.

Jos oikea isä selviäisi, voisivat puhua hänestä isänä tai eivät. Voisivat puhua muista Jacksoneista perheenään tai eivät.

Vierailija
34/34 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Michael Jackson lapsineen. Nyt "isä" on kuollut ja lapset puhuvat toisistaan sisaruksina.

Jos oikea isä selviäisi, voisivat puhua hänestä isänä tai eivät. Voisivat puhua muista Jacksoneista perheenään tai eivät.

Totta kai puhuvat. Hehän ovat olleet sisaruksia sosiaalisesti ja juridisesti koko elämänsä ajan.