Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tulipesän omistaja. Kuulukko nuohoojaa varten valmistella jotain?

Vierailija
06.04.2024 |

Kuten otsikko kertoo. Ei ole kokemusta. Varmaan tikkaita katolle yms, mutta entä tyhjäättekö tuhkat valmiiksi tms?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuni pitää valmistella niin että nuohooja pääsee lykkäämään pullat uuniin mahdollisimman vaivattomasti. Toimitus kannattaa tilata siksi ajaksi kun isäntä on töissä ettei ammattilaisen työ häiriiinny. 🤓

Vierailija
22/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokiluukkuihin on nuohoojan päästävä, joten tavarat pois edestä. Puulämmitteisen kiukaan kivet nostan yleensä pois, että näkee, onko pohja ehjä. Sanomalehteä voi laittaa saataville, että saa pellit laitettua tiiviisti, kun noki tulee alas. Nuohooja ei sotke paikkoja yhtään. Meillä on puukamiina ja sen kannen ruuvit avaan aina tai akkuruuvinväännin on lähellä. Sitten hän imuroi noet sisältä. Kattotikkaat pitää olla kunnolliset. Lyhyt nousu käy irtotikkailta. Ne on kohteliasta laittaa kiinni räystääseen jollain remmillä. Nämä kun tekee, niin saa jo kehut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siisteydessä on paljon eroja nuohoojasta riippuen. Äiti joskus valitti miten kaamean sotkun nuohooja tekee, sitä nokipölyä oli oikeasti tasoilla viiden metrin päässäkin joka ikinen kerta. Suosittelin omaa nuohoojaamme ja äiti on ihmetellyt kun ei näy käynnistä juuri mitään jälkiä.

Tuo on kyllä totta! Nykyisin voi nuohoojan itse valita niin ei tarvitse sottamaakaria sietää. Aikoinaan meillä oli hyvä nuohooja mutta poikani ollessa vauva tuli oppipoika ja jestas sen noen määrää, sitä oli suurinpiirtein koko talon pinnat täynnä vaikka olin teipannut luukut. Olin raivoissani siitä sotkusta ja nuohoojamestari sai raivostuneen puhelun. Ei tullut oppipoika toisten! Silloin ei nuohoojilla ollut vielä imureita. Tuhkat jäi sanomalehdille tulisijan eteen. Tyhkan siivoaminen helppoa verrattuna nokeen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän