Mitä meinaatte äänestää eurovaaleissa?
Itselläni ainakin tosi vaikea valinta.
Olen äänestänyt aiemmin punavihreitä puolueita, mutta näin miehenä viimevuosina alkanut tuntua siltä, että onko järkeä äänestää itseään ja kavereitaan vastaan. Pääsääntöisesti nimittäin punavihreät puolueet pyrkivät asioihin, jotka huonontavat minun ja kavereideni elämää ( ja ei, tässä ei nyt puhuta mistään bensanhinnasta tai muusta persuilusta).
Keskustaa voisin äänestää, jos keskustalla olisi enemmän ehdokkaita kuten Olli Rehn. Siis muissakin vaaleissa kuin pressanvaaleissa. Mutta suurin osa peruskeskustalaisista ehdokkaista on ihan muuta lajia kuin Rehn. Rehnin sijaan enempi ovat enimmäkseen samaa settiä kuin se hullu lappilainen keskustan oma vartti-hakkarainen, joka putosi eduskunnasta, kun yritti Uudeltamaalta. Eli yksinkertaisesti edustavat täysin eri ajatusmaailmaa kuin minä.
No sitten kokoomus. Kokoomus on aika nähty, tässä tämän hallituksen aikana. Totuus tuntuu olevan juuri niin irvokas kuin karikatyyreissa, kokoomuslaiset haluavat tehdä yhteiskunnasta 1800-lukulaisen luokkayhteiskunnan.
Onko kellään muulla vaikeuksia löytää yhtään puoluetta mitä voisi äänestää?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Turhaan te vassarinpaskat taaskaan yritätte! 🤣 Sebastian on jo voittanut! 😍
Pääsee Sebu veronmaksajien rahoilla ihmettelemään Manneken Pisia ja muita Brysselin ja Strasbourgin ihmeitä. Mikä on Tynkkysen kielitaito?
Geert Wildersin luottomies, Joram van Klaveren, erosi radikaalioikeistolaisesta PVV-puolueesta vuonna 2014 ja kääntyi myöhemmin islaminuskoon. Se ei sopinut hänen entisille kannattajilleen, vaan nämä lähettivät hänelle yli 2000 tappouhkausta ja uhkasivat hänen vaimoaan ja lapsiaan.
Among Van Klaverens followers many of whom had voted for him there was a deep sense of betrayal.
Some people were extremely hostile. I got over 2,000 death threats, he said. It was really extreme. People saying they were going to r a p e my wife, k i l l my children, and they sent the address of the school to me, so as to intimidate me.
Täytyy sanoa, että jos Li ei olisi ehdolla, en olisi edes noteerannut koko vaaleja. Jotenkin niin kaukana koko Brysseli, että en ole hahmottanut koko homman tärkeyttä.
En kyllä haluaisi, että Li mihinkään lähtee, mutta jos tämä on se mitä hän urallaan haluaa tehdä, niin sitten äänestän häntä.
Veikkaan että vasemmisto ei tule löytämään yhtä hyvää johtajaa aikoihin
Vihreiden ehdokasta äänestän, todennäköisesti Ville Niinistöä kuten viimeksikin. Koin puolueen omaksi etenkin hänen puheenjohtaja-aikanaan.
Viime aikoina tosin olen miettinyt kuuluako puolueeseen joka haluaa oikeammalle kuin nykyisin. Mutta toistaiseksi koen että vihreät on ollut tavallisen ihmisen puolella.
Voi että toivoisin RKP menettää paikkansa
Pääsee Sebu veronmaksajien rahoilla ihmettelemään Manneken Pisia ja muita Brysselin ja Strasbourgin ihmeitä. Mikä on Tynkkysen kielitaito?