Lastenvalvoja
Neuvoja tarvitaan!
olen muuttanut mieheni ja minun asunnosta pois pienen lapsemme kanssa, sillä yhteisessä kodissa jouduin tehdä yksin kaiken ja lapsi täysin minun vastuulla. Siispä muutin pois. Nyt olemme sopineet että yritämme ajan kanssa laittaa asioita kuntoon ja pysymme asumuserossa, mitään rahallista vastuuta ei lapsestamme ota. Voidaanko mennä lastenvalvojalle vaikka olemme eri osoitteissa ? Mutta parisuhteessa.
Kommentit (8)
Kannattaa varmaan varata aika lastenvalvojalle ja myös sosiaalitoimistoon. Sieltä antavat neuvoja. Jos on vanhempia tai muuta perhettä, ota heihin yhteyttä. Katso, onko seudullasi vähävaraisten ruoan jakelua tai muita organisaatioita, jotka auttavat hädänalaisia. Jos on tiukka paikka lapsen kanssa, kannattaa niellä ylpeys ja etsiä apua sieltä, mistä sitä saa. Myös seurakunta voi tarjota väliaikaista apua.
Voit mennä lastenvalvojalle vaikka yksin.
Oma kokemukseni on, että lastenvalvojamme oli fiksu, tasapuolinen ja oikeudenmukainen. Tämä siis tarkoittaa sitä, etten minäkään saanut kaikkea esittämääni läpi. Oli ihanaa kun joku selitti asioita puolestani.
Tsemppiä eroon!
Lastenvalvojalle on hankala mennä yksin, kun tarkoitus siellä on allekirjoittaa sopimukset. Jos mies ei suostu elatuksen asumuserossa, vaikka olette yhdessä niin onko syytä olla enää olla yhdessä?todellinen ero ja elatus oikeuden kautta.
Oikeuteen joutuu menemään jos ette pääse yhteisymmärrykseen. Mikään muu instanssi ei pysty määräämään.
Miehen kannattaa ehdottomasti hommata todella hyvä asianajaja, katkaista kaikki suorat keskusteluyhteydet ja hoitaa kaikki vain asianajajan kautta. Lastenvalvojat ovat tyypillisesti äidin puolella tavalla tai toisella ja uskovat satuilua ja liioittelua.
Mies on yksinkertainen jos suostuu allekirjoittamaan valvojan ehdotuksiin. Jos ei koe niitä oikeudenmukaisiksi, mutta vähän epäilen että ne olisi epäoikeudenmukaisia.
Luulen että urbaanit legendat ja naisten voimaantamisesta kyse kun joku kuvittelee että neuvojat tekisi miehille paskoja sopimuksia.
Neuvoja?