Kannattaako olla juomatta
Olen ollut nyt 3viikkoa juomatta alkoholia. Sitä ennen noin 3pv viikossa useamman vuoden ajan. Nyt olin ohjelmoinnut viikonloput töihin ja muihin velvollisuuksiin ja laskenut että tänä viikonloppuna taas juon. Nyt kun pitäisi käydän alkossa ja alkaa kaatamaan, niin ei tee mieli. Ei nyt mitään inhotustakaan aiheeseen, mutta ei ole sitä tuntumaa kuin aiemmin perjantaisin.
Mietin että onko se itsensä huijaamista jos ei nyt juo kun on tilaisuus (aikataulullisesti) ja kuitenkin vahva tausta aiheeseen liittyen? Tuleeko myöhemmin ns. takapotku ja alkaa kaatumaan entistäkin reippaammin.
M53
Kommentit (12)
Juo jos janottaa ja jos ei janota niin älä juo.
Kannattaa mutta älä ota sitä riskiä että siitä syntyy ongelmia.
Vain alkoholisti aikatauluttaa juomisensa/juomattomuuden. Hanki apua ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan jos janottaa.
Janoon voi juoda ihan vettäkin. Viinanhimo ei ole sama asia kuin jano. Käytetään oikeita termejä.
Vierailija kirjoitti:
Vain alkoholisti aikatauluttaa juomisensa/juomattomuuden. Hanki apua ajoissa.
Näin anonyyminä myönnän kyllä olevani alkoholisti. Ja siksi olen tuota taukoa vähän pitänyt, kun suurin hohto harrastukseen alkoi mennä.
Ap
Jos ei tee mieli niin älä käy Alkossa.
Hitto täällä on kyllä paljon juoppoja
Ajatusmaailmasi on todella outo. Yritä tehdä juomisen syille jotain ettei tarvitsisi vetää sitä liuotinta naamariin.
Minä olen nyt viidettä päivää juomatta peräkkäin. Viimeksi näin tapahtui 2021 ja voi jee miten ankea paikka maailma on selvinpäin...
Ei kannata!