Määrätäänkö yskään enää nykyään mitään lääkettä?
Määrätäänkö yskään enää nykyään mitään lääkettä?
Kommentit (47)
Hunaja, sitruuna ja kuuma vesi voi auttaa, jos sopii ruokavalioon. Ihan tieteellistä näyttöä, että joillakin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kodeiini taitaa olla ainoa oikeasti toimiva yskänlääke. Mutta kun sillä on haittavaikutuksia ja narkit sitä ruinaa niin eivät yleensä määrää.
Se on kokonaan reseptivapaa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle eivät astmaatikkona halunneet määrätä mitään, vaikka yskin vedet silmissä vähän väliä enkä nukkunut keuhkokuumeen jälkeen. Hain sitten käsikauppatavaraa apteekista ja kummasti alkoi toipuminen nopeutua, kun sai jopa nukuttua sen aikaa, kun lääke vaikutti. Keuhkokipukin helpotti, kun ei jatkuvasti yskinyt.
Eikö sinulla ole astmaatikkona omat lääkkeet? Avaava & kortisoni?
Luuletko että niistä on tarpeeksi apua pahaan yskään? Ei ole. Itselle auttoi pitkittyneeseen yskään kortisonikuuri (tabletteina) ja lopulta vasta antibiootti.
Ei näköjään. Olen puhetyöläinen, ja minuun iski yskä joulun tienoilla. Oli aika kamalaa olla töissä, kun köhin ihan jatkuvalla syötöllä noin kuusi viikkoa. Yritin saada jotain lääkekuuria, kun keuhkoissa oli aivan hirveä kipeä möhkäle, ja henki pihisi kävellessä. Lääkäri sanoi vain, että kyllä se siitä ohi menee, voi vielä kestää vaikka kuukauden. No menihän se vihdoin, mutta työnteko oli kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ottanut mitään täsmälääkkeitä yskään, nuhaan tai kirkkukipuun. Syön valkosipulia, juon inkivääriteetä hunajan kanssa, otan lisäannoksen D-vitamiinia ja sinkkiä. Niillä nuhat ja yskät on pysyneet aisoissa sen verran, että olen pysynyt lähes oireettomana. Ehkä viisi päivää kestää nuhat ja yskät noilla tropeilla. Ihan alussa otan myös auringonhattu-uutetta, joskus se auttaa niin, ettei flunssaa edes tule.
ei ne täsmälääkkeetkään tautia paranna, ne lievittävät vain oireita. Saman voi saada muillakin keinoilla.
Sulla ei siis ikinä ole ollut kuukausia kestävää vaikeaa yskää tai nielutulehdusta. Voin kertoa että noissa ei enää hunajat ja echinaforcet auta kun ryit kurkkusi suurinpiirtein verille etkä pysty nukkumaan.
Mietipä, miksi ei ole ollut? Oisko
Voi te tervekeuhkoiset. Mulla on vaurioituneet keuhkot ja yskä on tuskahelvettiä viikkoja. Ei paljoakaan auto jotkut pilipaliluontaiset lääkkeet. Kyllä, lääkäriltä saa tropit, joita ei mielellään määrätä, mutta saa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kodeiini taitaa olla ainoa oikeasti toimiva yskänlääke. Mutta kun sillä on haittavaikutuksia ja narkit sitä ruinaa niin eivät yleensä määrää.
Apteekissa pitää pyytää tiskiltä. Eivät pidä hyllyssä. Yskänlääke jossa on kodeiinia auttaa kyllä yskään. Ihan on reseptivapaata, ei tarvi kenenkään sitä erikseen määrätä
Mikä on poikkeustapaus? Minulla oli kaksi kuukautta todella raju yskä eikä minulle kirjoitettu