Kela painostaa muuttamaan vaikka olen työtön, ulosotossa eikä ole ajokorttia
Nii milläs muutan? Ei ole takuuvuokraan varaa eikä ole kavereita jotka auttaisi muutossa. Ei ole ajokorttia ja rikosrekisterissäkin olen. Mitä teen?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Pittääkö täsä nyt ryöstää joku mummo että olis varaa muuttamaan.
Ap
Myyt kaiken roinan ja otat kassin olalle ja muutat
Hyviä neuvoja oot jo saanut. Muista että vuokranantajalla ei ole oikeutta kysyä rikosrekisteriä.
Ei tarvita aikaa, kaiken voi hoitaa sähköisesti.
Kannattaa lukea ne Kelan päätökset rivi riviltä, kaikki muutkin joille näitä muuttokehotuksia tulee. Hyvä jos kellot silloin alkavat kilkattaa riittävätkö ne rahat jatkossa siinä asumiseen vai pitäisikö oikeasti alkaa etsiä halvempaa kämppää. Kun löytää sen edullisemman kämpän niin Kela kyllä tulee vuokravakuuteen mukaan ja muuttoavustus on yksinäiselle muuttajalle maks. 120e. Sillä nyt jonkun ajopelin saa vuokrattua ja muuttoliikkeestä muovilaatikoita edulliseen vuokraan.
Ja hakemukselle voi aina kirjoittaa että Kela siirtää hakemuksen suoraan kuntaan/hyvinvointialueelle jos Kelasta ei johonkin tukea irtoa. Se vaan täytyy erikseen pyytää sitä hakemuksen siirtoa.
Aloittajan varmaankin kannattaisi ryhtyä laittomuuksiin kun sitä rekisteriäkin jo on. Sillä tavoin saa valtion kustantaman asunnon ja ylläpidon.
Suosittelen veropetosta. Saat katon pään päälle pitkäksi aikaa, tulevat ihan hakemaan eli muuttokin hoituu kätevästi. Hyvin sinä laitostut vankilassa. Sisustettu huone on, ruoka tulee ja voit ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Pittääkö täsä nyt ryöstää joku mummo että olis varaa muuttamaan.
Ap
Ei se mummo sua auta muuttamaan
Älä viitsi keksiä. Yrität vain saada kommentteja, että muuta luuseri ym. Kela vaan ehdottaa, että voi muuttaa halvempaan asuntoon. Kaikki kun ei tätä vaihtoehtoa ymmärrä. Mutta toki vaikuttaa moni asia, että onko kannattavaa tai rahallisesti edes mahdollista. Itselläni tuli kerran paniikkimuutto, kun "ystävät" teki oharin. Muutto tuli maksamaan 450e. Siihen meni kaikki hätävarani.
Kylläpäs sä olet asiasi sotkenut. Oletko koskaan ajatellut ottaa itse vastuuta elämästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään saa enää tilattua aikaa sossuun, että voi hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea, tässä tapauksessa siis muuttoon ja takuuvuokraan maksusitoumusta?
Sen harkinnanvaraisen saa vain kertaluonteisesti ja mä ryyppäsin ne rahat vaikka olis pitänyt ostaa kalusteita. Ei ole kuin patja ja läppäri.
Ap
No mitä kuluja sulle muka muutosta sit tulee? Hankit halvemman kämpän ja siirrät patjas sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään saa enää tilattua aikaa sossuun, että voi hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea, tässä tapauksessa siis muuttoon ja takuuvuokraan maksusitoumusta?
Sen harkinnanvaraisen saa vain kertaluonteisesti ja mä ryyppäsin ne rahat vaikka olis pitänyt ostaa kalusteita. Ei ole kuin patja ja läppäri.
Ap
No mitä kuluja sulle muka muutosta sit tulee? Hankit halvemman kämpän ja siirrät patjas sinne.
Urpo, milläs sen halvemman kämpän hommaa kun ei ole luottotietoja??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuka urpo sössi luottotietonsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kuka urpo sössi luottotietonsa?
Korona sössi mun luottotiedot. Mulla oli menestyvä kebap grilli.
Ap
Sanoit, että olet rikosrekisterissä. Et sanonut, että olet ulosotossa. Oletko sinä vielä koirarekisterissäkin vai miten ei tämä tarinq pysy yhtään kasassa?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että olet rikosrekisterissä. Et sanonut, että olet ulosotossa. Oletko sinä vielä koirarekisterissäkin vai miten ei tämä tarinq pysy yhtään kasassa?
Ei kun sehän oli otsikossa. Aloitustekstissä olit rikosrekisterissä mutta et ulosotossa. On niin sekavaa settiä. Joskus on rekallinen muutettavaa, nyt vain patja ja läppäri.
Ap jatkaa:
Sain lisätiedon että peräsuoli laskeutuaCitymarketin maito osaston lattialle, sen takia kauppakeskus tyhjennettiin ja hälytykset soi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen veropetosta. Saat katon pään päälle pitkäksi aikaa, tulevat ihan hakemaan eli muuttokin hoituu kätevästi. Hyvin sinä laitostut vankilassa. Sisustettu huone on, ruoka tulee ja voit ulkoilla.
Vankilassa pystyy myös opiskelemaan, koska tarkoitus on tehdä vangista yhteiskuntakelpoinen. Vangeilla on ihan erilaiset mahdollisuudet kääntää elämänsä parempaan suuntaan kuin työttömällä.
Epäilen myös, että vankilasta johtuva CV-aukko annetaan helpommin anteeksi kuin työttömyys.
Joka päivä sama spämmi, lopeta jo.
Älä ruikuta kelata rahaa niin ne jättää sut rauhaan. Mikä on ongelma?
Googlaapa Rets.