Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulipukukansa äänesti Juhla Mokan Suomen parhaimmaksi kahviksi :D

Vierailija
04.04.2024 |

Löfbergs Kharisma oli 2. minkä pystyy ymmärtämään. Löfbergsin kahvit ovatkin hyviä.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000010336386.html

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eksoottinen kahvimaku. Tykkään vaaleapaahtoisesta kahvista. Esim. Juhla Mokasta. Ulkomailla vastaavaa ei edes saa vaan kaikki on tummapaahtoista kitkerää litkua.

Asiantuntija

Vaaleapaahto menee minullakin, mutta juhlamokkaa en voi sietää koska siinä on omituinen sivumaku. Esim se tavallinen kultakatriina on ok vaaleapaahtoinen, samoin brazil ja näistä puuttuu se juhlamokassa oleva kitkeryys.

Vierailija
62/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut ihan höpöjä. Sokkotestissä et erota noita. Kokeiltu on.

Mutta ap on hieman ylimielinen ja erikoinen, lähes lumihiutale.

Ei varmaan erota jos maku on peukalon päässä ja peukalo perseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhla-mokka on hyvää, mutta Saludo vielä parempaa

Juhla-Saludo on paras

Vierailija
64/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin lentokentällä brasialaisen tyypin, joka sanoi olleensa myymässä kahvia Suomeen.

On kuulemma aika hankala markkina, kun pienestäkin laatuvaihtelusta tulee välittömästi palautetta.

Mutta koska suomalaiset käyttävät, olikohan 70 miljoonaa kiloa kahvia vuodessa, niin on silti vaivan arvoista.

Koko Italian kahvinkulutus oli muistaakseni vain jotain kolme kertaa enemmän. Ja italialaisia on  sentään paljon suomalaisiin verrattuna.

Suomalaisten itsetunto on aika heikko.

Ulkomailla juodaan karmeaa kahvia. Mutta jos kerran ulkomailla !

Siksi ne ei siellä ulkomailla juo paljon yhtään sitä kahvia, koska se vaan on niin karmean makuista 

Vierailija
65/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on eksoottinen kahvimaku. Tykkään vaaleapaahtoisesta kahvista. Esim. Juhla Mokasta. Ulkomailla vastaavaa ei edes saa vaan kaikki on tummapaahtoista kitkerää litkua.

Asiantuntija

Vaaleapaahto menee minullakin, mutta juhlamokkaa en voi sietää koska siinä on omituinen sivumaku. Esim se tavallinen kultakatriina on ok vaaleapaahtoinen, samoin brazil ja näistä puuttuu se juhlamokassa oleva kitkeryys.

Luulin että olin ainoa joka huomasi sen kuvottavan sivumaun 😝 Sellainen hieman ludemainen.

Vierailija
66/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauligin kahveista juhlamokka on ihan heittämällä se kaikista huonoin. Brazil on hyvää samaten presidenteistä se gold label ja osa niistä kaupunkikahveista. Samaten ne Columbia ja Guatemala-kahvit oli hyviä (ylläripylläri ettei niitä enää saa mistään) ja se Tanzaniakin menetteli.

Vierailija
67/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyään lähinnä halvinta mitä on saatavilla, jopa silloin kun se halvin on Juhla Mokkaa. Mutta ei se kovin hyvää ole. Tuntuu että puolet kerroista siitä tulee liian laihaa, mutta jos laittaa enemmän poroja se onkin kitkerää. 

Vierailija
68/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Luulin että olin ainoa joka huomasi sen kuvottavan sivumaun 😝 Sellainen hieman ludemainen.

Ludemaisesta en tiedä, mutta minusta se haiseekin sellaiselle etovalle eikä tosiaan tule koskaan sellaista aah, ihanaa tuoretta kahvia- fiilistä vaan enemmänkin se jo tippuessaan katkuaa pannussa seisseelle.

Kotona ei juhlamokkaa ole koskaan, mutta työpaikan kahvihuoneessa sitä on. Yök.

Vierailija
69/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkomaalta tuleva kahvi on aina parempaa kuin junttisuomalaisten paahtama. En vois kuvitella pistäväni suuhun jotain kotimaista skeidaa423

Löfbergs-kahvit paahdetaan Ruotsissa. Paahtimo sijaisetsee Keski-Ruotsissa, Karlastadissa.

Se on erikoistunut  tummapaahtoiseen kahviin. Sillä ruotsalaiset pitävät tummapaahtoisesta kahvista.

Suomalaiset juovat eniten vaalepaahtoisia kahveja.  Kyselyn voittikin vaaleapaahtoinen Juhla Mokka.

Tummapaahtoinen Juhla Mokka tuli neljänneksi.

Molemmissa kahveissa Löfbergs Kharma ja Juhla Mokka on samoista maista kerätyt kahvipavut. 

Vierailija
70/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Varmasti olet lähemmin tekemisissä luteiden kanssa. Sitä en lainkaan epäile 

Vierailija
71/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyä mitään makuasioita kansalta joka syö punalaputettuja eineksiä pakastimesta???

Vierailija
72/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa, ettei suurin osa tyhmimmistä käsitä, että se kahvin maku on kiinni kahvin pavuista.

Seb lajikkeesta. Ja siitä, millaisessa maaperässä kahvipensas kasvaa.  On kylmempiä ja vähän viileämpiä alueita, joissa kahvia viljellään.

Paahtimot voivat vaikuttaa kahvin makuun vain paahtoasteella. 

Kahvin perusmaku tulee kahvipavuista.  Ja niitä kahvipensaitahan kasvatetaan mm. Afrikassa, kuten Keniassa, Brasiliassa, Kolumbiassa. Aasiassa, jne.

Ja siis eri lajikkeita.

Vierailija
73/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juntti ja juon sitä kahvia mikä maistuu parhaalta.

Vierailija
74/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juntti ja juon sitä kahvia mikä maistuu parhaalta.

Älä ole. Juo trendikahveja. Ei saa olla juntti ! 

Ootko noloiskä?

Vierailija
75/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla Mokka on hyvää, mutta se on helppo pilata.

Löfbäri on vähän pakkoruotsipullaa.

Vierailija
76/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhla Mokka on aika mautonta.

Ei ole. Se on pahanmakuista, kitkerää.

Vierailija
77/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas teillä hyvää kahvia sanoi espanjalainen vieraani.

Ei tykkää yleensä kahvista, espanjassa kuulemma kitkerää ja pahaa. Juhliksella mentiin.

Vierailija
78/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija

Johtuu keittimestä. Itse keitän erilaiset kahvit eri tavoilla. Toiset kestää kuumuutta paremmin koin toiset. Töissä en koskaan juo juhlamokkaa, kotona useimmiten. Kotikeitin on sellainen kympin tai kahden vanha keitin, töissä on "laatukeitin".

Vierailija
79/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kahvikitisijöiden maistelema lista. Kahvikitisijä on sellainen otus työpaikalla, joka juo kahvin mustana ja valittaa, että se on liian väkevää. Kahvikitisijälle kelpaa vain vaaleista vaalein kahvi, eli vaalea Presidentti. Minä ja varmaan puolet käyttää maitoa seassa. Kahvi ei ole koskaan liian väkevää, kun kaataa lisää maitoa. Kun pääsin tumman kahvin makuun, en muuta enää suostu juomaan. Löfberg Karisma, tumma Kultakatriina,  Lidlin tumma  Hienomokka ja tumma Presidentti ovat minun suosikkeja.

No siinä varsinainen kahviasiantuntija.  Kai sitä juo mitä vaan kun laittaa sekaan puolet maitoa.    Ja itse olen tummapaahtoisen kahvin juoja, mustana ilman sokeria.

Vierailija
80/81 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pauligin kahveista juhlamokka on ihan heittämällä se kaikista huonoin. Brazil on hyvää samaten presidenteistä se gold label ja osa niistä kaupunkikahveista. Samaten ne Columbia ja Guatemala-kahvit oli hyviä (ylläripylläri ettei niitä enää saa mistään) ja se Tanzaniakin menetteli.

Indonesia oli lempparini, ja kuinkas ollakaan lopetettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan