Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulipukukansa äänesti Juhla Mokan Suomen parhaimmaksi kahviksi :D

Vierailija
04.04.2024 |

Löfbergs Kharisma oli 2. minkä pystyy ymmärtämään. Löfbergsin kahvit ovatkin hyviä.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000010336386.html

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kahvikitisijöiden maistelema lista. Kahvikitisijä on sellainen otus työpaikalla, joka juo kahvin mustana ja valittaa, että se on liian väkevää. Kahvikitisijälle kelpaa vain vaaleista vaalein kahvi, eli vaalea Presidentti. Minä ja varmaan puolet käyttää maitoa seassa. Kahvi ei ole koskaan liian väkevää, kun kaataa lisää maitoa. Kun pääsin tumman kahvin makuun, en muuta enää suostu juomaan. Löfberg Karisma, tumma Kultakatriina,  Lidlin tumma  Hienomokka ja tumma Presidentti ovat minun suosikkeja.

Ihmiset jotka kaatavat kahviin maitoa tms eivät pidä kahvin aidosta mausta ja sen hienoimmista atomeista. 

Vierailija
42/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eksoottinen kahvimaku. Tykkään vaaleapaahtoisesta kahvista. Esim. Juhla Mokasta. Ulkomailla vastaavaa ei edes saa vaan kaikki on tummapaahtoista kitkerää litkua.

Asiantuntija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nescafe Kulta  ,vatserin sinistä ja kuohukermaa. 

Vierailija
44/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsejauhettu Bontadi Arabica tuoreesti!

Vierailija
45/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hirveän makuista ja vielä kallistakin. Halvemmalla saa laadukkaampia kahveja. 

3 pakettia kympillä Juhlamokka tarjous, selittää miksi voitti, ei kukaan ostele kalliimpia kahveja

Kyllä ostaa.

Ohis

Ostan Juhla Mokkaa silloinki ku maksaa 6,9€ paketti. 

Vierailija
46/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin lentokentällä brasialaisen tyypin, joka sanoi olleensa myymässä kahvia Suomeen.

On kuulemma aika hankala markkina, kun pienestäkin laatuvaihtelusta tulee välittömästi palautetta.

Mutta koska suomalaiset käyttävät, olikohan 70 miljoonaa kiloa kahvia vuodessa, niin on silti vaivan arvoista.

Koko Italian kahvinkulutus oli muistaakseni vain jotain kolme kertaa enemmän. Ja italialaisia on  sentään paljon suomalaisiin verrattuna.

Suomalaisten itsetunto on aika heikko.

Ulkomailla juodaan karmeaa kahvia. Mutta jos kerran ulkomailla !

Vierailija
47/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran vielä näistä lehtien yms. äänestyksistä. Tuloshan tulee äänestykseen osallistuneiden mukaan. Ei koko maailma. Jotkut haluaaoman suosikin voittavan ja äänestää toiset ei välttämättä äänestä ollenkaan

Vierailija
48/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut ihan höpöjä. Sokkotestissä et erota noita. Kokeiltu on.

Mutta ap on hieman ylimielinen ja erikoinen, lähes lumihiutale.

Ai, sokko testissä ei erota vaaleaa Juhla Mokkaa ja tummaa Löfsbergin Kharismaa?! Ne kahvit erottaa jokainen sokkona maistamatta ihan pelkästä tuoksusta, kun vie nenänsä kahvikupin ylle! Saati sitten jos maistaa. Saa tehdä maitokahvin ja pistää vaikka puolet maitoa ja aivan taatusti mausta erottaa, kummassa Kharismaa ja kummassa kupissa Juhla Mokkaa!

Vierailija
49/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lemppari kahvi on Pauligin Brazil.  Ihan vaan siksi, kun se maistuu mun suussani hyvältä.ä

Niiden brasialiaisten kahvipapujen takia.

Kahvit ovat puhtaasti maku kysymyksiä, kuten jäätelöt, juustot, suklaat ja muut.

Mutta ämpärinjonottajilla on kollektiivinen maku, paras maku on mauttomuus.

Vierailija
50/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti eniten ostettu voittaa tämmöiset äänestykset. Laatu ja suosio ovat kaksi eri asiaa. Totuus on että itse paahdettu kahvi voittaa kaikki kaupan tuotteet ja helposti.

En tiedä siitä itse paahdetusta. Mutta toki kunnon kahvi on parasta, kun sen itse jauhaa pavuista juuri ennen valmistusta.

Vierailija
51/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on testattu ja kyllä, Juhla Mokka on paras.

Vierailija
52/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kahvikitisijöiden maistelema lista. Kahvikitisijä on sellainen otus työpaikalla, joka juo kahvin mustana ja valittaa, että se on liian väkevää. Kahvikitisijälle kelpaa vain vaaleista vaalein kahvi, eli vaalea Presidentti. Minä ja varmaan puolet käyttää maitoa seassa. Kahvi ei ole koskaan liian väkevää, kun kaataa lisää maitoa. Kun pääsin tumman kahvin makuun, en muuta enää suostu juomaan. Löfberg Karisma, tumma Kultakatriina,  Lidlin tumma  Hienomokka ja tumma Presidentti ovat minun suosikkeja.

Ihmiset jotka kaatavat kahviin maitoa tms eivät pidä kahvin aidosta mausta ja sen hienoimmista atomeista. 

Ihmiset, jotka eivät kaada kahviin maitoa, eivät todellakaan pidä kahvin mausta ja sen hienoimmista atomeista. He juovat sen niin laihana, että kahvin maku puuttuu kokonaan.

Vierailija
53/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka eivät kaada kahviin maitoa, eivät todellakaan pidä kahvin mausta ja sen hienoimmista atomeista. He juovat sen niin laihana, että kahvin maku puuttuu kokonaan.

Puhu puolestasi vaan. Minä keitän tasan tarkkaan valmistajan ohjeen mukaan 1 mitta puruja 1 kuppi vettä ja juon kahvini mustana paitsi joskus kun on juhlat ja hienot kupit niin silloin pikku tilkka kermaa

Vierailija
54/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhla Mokalla on kyllä ihmeellinen kannatus. Ihan perus talouskahvia, josta tulee mautonta litkua.

Kannatus varmaan tulee eläkeläisiltä, jotka ei ole vielä hiffanneet että muitakin kahveja on olemassa.

Vierailija
55/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FWIW, juuri katselin taas kerran yhden laihdutustuubivideon. Sen mukaan kahvi on sitä parempaa rasvanpolttajaa mitä vaaleampipaahtoista se on. Paahtaminen tuhoaa mm. chlorogenic* acid'ia (C16H18O9; mitä lie suomeksi?) ja kahvin laadukkaita polyfenoleja!

* Ei nimestä huolimatta sisällä klooria (Cl)!

Vierailija
56/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vielä parempaa jos on punalaputettu.

Vierailija
57/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailman paras kahvi, Saludo? xDDD

Vierailija
58/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vielä parempaa jos on punalaputettu.

Makutestin voittaja, aromit vielä paranee kun päiväys on mennyt vanhaksi 🤪

Vierailija
59/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä tähänkään kyselyyn on päässyt vastaamaan? Kävin kyllä eilen (ja toissapäivänä) kertaalleen kummankin ip-lehden sivuilla, mutta ei tuollainen kysely kyllä esillä ollut.

Ihan samanlainen huuhaa-tulos kuin sekin, että suomalaiset on maailman onnellisin kansa. Eihän siihenkään kyselyyn tainnut päästä vastaamaan kuin harvat ja valitut, jos pääsi kukaan.

Jotenkin hassua, että pikkuotannalla ja salaa tehdyillä kyselyillä voidaan kuvitella julistaa suomalaisten olevan sitä tai tätä mieltä. PTHYI!

Vierailija
60/81 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on tosiaan monia. Itselleni juhlamokka on ihan se vihonviimeinen vaihtoehto jota en osta ikinä, mutta toki kylässä sitä sen kupillisen voin kohteliaisuuttani juoda. Santsikuppia en huoli.

Jos esim huoltsikalla/kahvilassa on juhlamokkaa niin en juo kahvia vaan teetä ja seuraavalla kerralla en kyseiseen paikkaan enää mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä