Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle:"Irtisanominen on kohta todella helppoa". Asuntovelallisia perheitä alkaa kohta kuumottamaan. Kenkää voi tulla pilipalisyyllä.

Vierailija
04.04.2024 |

Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa: asiantuntija selvitti, miten hallituksen uudistukset vertautuvat muihin Pohjoismaihin

https://yle.fi/a/74-20081928

Kommentit (678)

Vierailija
561/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko kukaan itse juttua? Minä luin sen kahteen kertaan yrittäen löytää kohdan, johon klikkiotsikko sopisi. En löytänyt.

Harmittaa hemmetisti, että myös Ylestä on tullut tuollainen klikkiotsikointia harjoittava media. Kaipaan todella paljon neutraaleja asiauutisia, ilman klikkiotsikkoja ja itkuvirsitarinoita.

Vierailija
562/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa rahaa pois Hyvinvointialueilta niin pakko irtisanoa väkeä. 

Ympärivuorokautisen hoivan paikkoja lopetetaan. 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6e42a94-af6e-4836-a5c5-3d9b94c9b…

"Vanhusten pitkäaikaisesta laitoshoidosta luovutaan, ja kotihoidon etäpalvelua ja omaishoitoa lisätään." 

"Määräaikaisia palvelusuhteita lopetetaan, ja kaikkien eläköityvien tilalle ei palkata uusia henkilöitä." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta laitoshuoltajat juoksee kilpaa sairaalassa kuka siivoaa eniten, ettei tule potkuja. 

Orjatasolla työn mitoitus on jo nyt pitänyt vuosia huolen että siellä juostaan. Olin pari vuotta ja riitti. Pomo kävi haukkumassa päivittäin ja meni usein henkilökohtaisuuksiin. Uhkaili mitä seuraa jos joku ei suostu ylitöihin jne. Valtaosa muista maista tulleita ja he suostuivat aivan mihin tahansa. Hyvä puoli oli tuossa työssä oli että motivoi takaisin opintoihin.

Vierailija
564/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksette sitten perusta yritystä kun olette niin kateellisia yritystuista

Miksette jättäydy työttömiksi kun työttömien tuista pitää olla niin kateellinen?

Vierailija
565/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten töitä. 

Ihanaa leijonat ihanaa. 

Vierailija
566/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toimeentulotuesta haetaan 100 miljoonan euron säästöjä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

"Työkykyiset toimeentulotuen hakijat voidaan hallitusohjelman mukaan jatkossa veloittaa työskentelemään julkisorganisaation osoittamissa työtehtävissä saadakseen tuen samaan tapaan kuin Tanskassa." 

Aivan loistava uudistus toteutuessaan. Samalla julkisella voidaan vähentää edes hieman palkatun työntekijöiden määrää. 

Juu, työttömiä on jo nyt toimistotöitä tekemässä työmarkkinatuella esim. sairaalat, museot, taidemuseot, kansalaisopistot, nuorisotalot, kirjastot, hautausmaiden toimistot jne.

Tää on sitä kokoomuksen kapitalismia. Jossain muussa maassa voisi pitää kommunismina.

Vierailija
567/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta laitoshuoltajat juoksee kilpaa sairaalassa kuka siivoaa eniten, ettei tule potkuja. 

Orjatasolla työn mitoitus on jo nyt pitänyt vuosia huolen että siellä juostaan. Olin pari vuotta ja riitti. Pomo kävi haukkumassa päivittäin ja meni usein henkilökohtaisuuksiin. Uhkaili mitä seuraa jos joku ei suostu ylitöihin jne. Valtaosa muista maista tulleita ja he suostuivat aivan mihin tahansa. Hyvä puoli oli tuossa työssä oli että motivoi takaisin opintoihin.

Aikuiskoulutustuki poistuu. 

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Vierailija
568/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut työkkäriltä lupaa opiskeluun, kun on 2 tutkintoa. 

Vierailija
569/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Aivan sama koska minä olen jo valmistunut. 

Vierailija
570/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta eli kulukorvausta saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin esim. sihteerikurssi. 

Vierailija
571/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiko kukaan itse juttua? Minä luin sen kahteen kertaan yrittäen löytää kohdan, johon klikkiotsikko sopisi. En löytänyt.

Harmittaa hemmetisti, että myös Ylestä on tullut tuollainen klikkiotsikointia harjoittava media. Kaipaan todella paljon neutraaleja asiauutisia, ilman klikkiotsikkoja ja itkuvirsitarinoita.

luin ja totesin saman. Irtosanominen esimerkiksi Tanskassa on ihan yhtä helppoa ns Tanskan malli

Vierailija
572/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksette sitten perusta yritystä kun olette niin kateellisia yritystuista

Miksette jättäydy työttömiksi kun työttömien tuista pitää olla niin kateellinen?

olipas harvinaisen typerä kommentti sinulta

Vierailija
573/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama koska minä olen jo valm

Niin, minäkin. Olin AMK tutkinnolla työkokeilussa. 

Vierailija
574/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi muutoinkin opiskella kun työkkärin luvalla ja sen raholla. Niin minäkin tein.

Vierailija
575/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin työntekijät pakkaamaan kimpsut ja kampsut kasaan ja suunnaksi työntekijöille turvallisemmat maat esim.: Ruotsi, Norja, Saksa, Tanska, Ranska tai Britania, ennen kuin alkaa ongelmat.

Vierailija
576/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut työkkäriltä lupaa opiskeluun, kun on 2 tutkintoa. 

Ilman työkkärin lupaakin voi opiskella. 

Vierailija
577/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi muutoinkin opiskella kun työkk

Jos on lapsia niin vaikeaa. 

Ei saa rahaa mistään, jos opintotuet käytetty. 

Vierailija
578/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyviä työntekijöitä irtisanota vaikka se olisi kuinka helppoa. Jos tälläistä alkaa pelätä, kannattaa katsoa peiliin olisiko omissa toimintatavoissa parannettavaa. Onko yritykselle tehokas, tuleeko työkavereiden kanssa juttuun, onko osaaminen työtä vastaavalla tasolla jne.

Turha aina syyttää hallitusta ja muita kun suurimmalti osin syy on usein omassa toiminnassa.

Entä kun se hyvä työntekijä sairastuu tai uupuu?

Noitten arvomaailmassa "menestyjät" eli he itse eivät sairastu tai uuvu. 

Haavoittumattomuuden harhaisia

Vierailija
579/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään uppoava laiva!!

kokoomus&persut&kd onnistui täysillä!

Vierailija
580/678 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsit siis hyödyttömän koulutuksen.