Mitä te teette 2-vuotiaiden kanssa ulkona?
Kun ei ole lunta, ei voi pulkalla laskea.
Mutta, kun on maa jäässä, ei oikein hiekkalaatikkoleikit onnistu.
Kommentit (7)
- on kyllä vajaa 2-v, mutta tykkää ihastella autoja, joten kävellään ja katsellaan niitä: kiikkua just osaa ja tykkää paljon; pallolla on ihan kiva leikkiä.
lapsen tärkeimät lelut ovat pallo, pallo ja pallo. Joten ei 2-vuotias vielä ihmeitä vaadi.
mutta viikko-pari sitten kun ei ollut, kävelimme tytön (2v2kk) kanssa pääasiassa pihalla edestakaisin ja taloa ympäri ja potkimme palloa..sekä kiikuimme. joskus käymme kävelyllä, mutta tie on vaarallinen pienen kävellä enkä aina jaksa loskassa työntää rattaita, koska meillä on jyrkkiä mäkiä joka suunnassa..
ei 2v vielä erikoisemmin mitään harrastetta tarvitse. ihmettelemistä riittää esim kepeissä ja jäätyneissä lehdissä tms. =)
Meinaan että oon ihmetellyt että miksei mua enää huvita olla tuolla pihalla 2-vuotiaan kanssa, mutta tuostahan se just johtuu kun ei ole mitään tekemistä!! Lähinnä me on vaan " oltu" siellä ja todettu 5 kertaa että " kun hiekka on ihan jäässä niin ei siitä saa hiekkakakkuja" . Keinuttu on ja jokunen kerta liukumäkeä laskettu.
Kävelyilläkin voisi käydä, ainakin meidän pikkusen vajaa 2v on tosi ylpeä kun saa itse kävellä pitkän lenkin.
Käydään kaksi kertaa päivässä puistossa ja menee joka härvelin läpi. Lykkii kärryjä, pallottelee, keinuu (kerhon pihassa on keinutkin, ja kotipihassa), jos ei muuta keksi niin pyörii maassa...
tutkia kaikkea luonnossa, kiviä ja keppejä on kerätty ja tutkittu kaikkia pikkukoloja ja mietitty mitä niissä asuu, yllättävän nopeasti minusta 2 tuntiakin lapsen kanssa ulkona menee kun käyttää mielikuvitusta...ja onhan sitten puistoja, joissa näkee muita lapsia ja äitikin voi jutella äitien kanssa.
Tai tutkia luontoa. Kerätä ämpäriin käpyjä ja tehä niistä jotain askarteluja vaikka kotona.
2- vuotiaalle ei ihan kamalasti tartte olla äksöniä vaan ihan tarkempi ihmettely lähempää riittää.
Me ollaan kävelty ulkona ja katseltu murkkupesää ja mietitty siinä että ne muurahaiset taitaa nukkua pesässä.. jne. Tommosta perus juttua joka voi olla vähän tylsää susta mutta lapsi tykkää.