Sähköautot on uusi Alfa romeo.
Kommentit (5)
Sellaista olen lukenut että akkujen kuluminen on ollut oletettua hitaampaa. Toki jos ajat pohjapanssarin mutkalle jonkun kiven päälle niin akku menee melko helposti vaihtoon, mutta eipä polttiskaan tykkää jos vetäiset öljypohjan kiveen.
Meillä on latausdhybridi nyt 8 vuotta. Vaikka tuon ajan akuilla ei alkujaankaan ajettu kovin pitkiä matkoja, niin akun kuluminen on ollut melko vähäistä päivittäisestä latailusta huolimatta. Olen nyt tämän hybben perustella ihan valmis vaihtamaan täyssähkäriin kun tästä aika jättää. Koska auto on edelleen ruosteeton ja kunnossa, voi kyllä olla että se lähtee vaihtoon vasta hyvin pitkän ajan kuluttua, ja tässähän akkuteknologia ehtii parantua ja hinnat laskea. Sähköllä ajaminen vaan on tosi mukavaa. Paras vääntöalue alkaa heti nollasta. Aluksi tuntui mahtavalta kun painava auto loikkaa valoista kuin pantteri, mutta aika pian oppi ajamaan renkaita säästellen,.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista olen lukenut että akkujen kuluminen on ollut oletettua hitaampaa. Toki jos ajat pohjapanssarin mutkalle jonkun kiven päälle niin akku menee melko helposti vaihtoon, mutta eipä polttiskaan tykkää jos vetäiset öljypohjan kiveen.
Meillä on latausdhybridi nyt 8 vuotta. Vaikka tuon ajan akuilla ei alkujaankaan ajettu kovin pitkiä matkoja, niin akun kuluminen on ollut melko vähäistä päivittäisestä latailusta huolimatta. Olen nyt tämän hybben perustella ihan valmis vaihtamaan täyssähkäriin kun tästä aika jättää. Koska auto on edelleen ruosteeton ja kunnossa, voi kyllä olla että se lähtee vaihtoon vasta hyvin pitkän ajan kuluttua, ja tässähän akkuteknologia ehtii parantua ja hinnat laskea. Sähköllä ajaminen vaan on tosi mukavaa. Paras vääntöalue alkaa heti nollasta. Aluksi tuntui mahtavalta kun painava auto loikkaa valoista kuin pantteri, mutta aika pian oppi ajamaan renkaita säästellen,.
Joo vastikään luin tosta. Ollut aika yllätys suunnittelijoille kun akkujen käyttöikä on ollut pidempi kuin teoreettinen. Nissan esim on laskenut uusien leaf akuille 23vuoden teoreettisen käyttöiän.
Lexus antaa miljoonaan km takuun jne.
Arvottomaksi menee niinkuin kaikki elektroniikka
Vähemmän kuin polttomoottori vastaavilla. Tästä löytyy tilastoja. Ei tarvi enää olla shell baarin faktojen varassa.