Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuota sairaan/puolikuntoisen lähes vauvaikäisen lapsen päiväkotiin, vaikka itse olet kotona lomalla tai vapaalla?

Vierailija
04.04.2024 |

Tätä ihmettelen kaikista eniten. Kun on kaikki mahdollisuudet antaa sen pienen 1-2-vuotiaan parantua rauhassa kotona, niin ei, ollaan korkeintaan yksi päivä pois kun sairastutaan flunssaan ja sitten tuodaan aivan räkäinen, väsynyt ja kipeä lapsi väkisin hoitoon tartuttamaan muut, ja kerrotaan että on kotona ollut ihan pirteä. Joo toki harva lapsi makaa sängyssä 40 asteen kuumeessakaan aamussa iltaan! Mikä siihen on syynä ettei anneta pienten lasten sairastaa rauhassa ja sitten vielä ihmetellään kun ovat hetken päästä uudestaan kipeänä ja saavat kaikki mahdolliset jälkitaudit. Itse kyllä vanhemmat pitävät reilut sairaslomat kuitenkin jos saavat saman taudin!

Nimin. hoitaja joka kolmatta kertaa jo pahassa flunssassa alkuvuoden aikana ja aivan totaalisen kyllästynyt tähän nykyvanhempien toimintaan

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuot piti lukea otsikossa

Vierailija
2/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvanhempien mukavuudenhalu. Ei viitsitä hoitaa sairasta lasta itse, eikä välitetä miltä sairaasta lapsesta tuntuu kun viedään päiväkotiin sairaana. Ei välitetä päiväkodin henkilökunnasta ja siitä että lapsi tartuttaa. 

Minä, minä, minä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa oppii paremmin kiusaamaan toisia lapsia.

Vierailija
4/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyvanhempien mukavuudenhalu. Ei viitsitä hoitaa sairasta lasta itse, eikä välitetä miltä sairaasta lapsesta tuntuu kun viedään päiväkotiin sairaana. Ei välitetä päiväkodin henkilökunnasta ja siitä että lapsi tartuttaa. 

Minä, minä, minä...

Mut siis miten noloa ja kamalaa suoraan sanottuna tämä on. Miten kehtaavat, sitä en ymmärrä? 

Vierailija
5/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siihen annetaan mahdollisuus.

Ei pitäisi edes olla näitä "kaikille maksuton päivähoito". Ihan sairasta sellaisella systeemmillä juurikin vauhdittaa tätä, että pienet lapset tuodaan ihan liian helpolla hoitoon pitkäksi ajaksi pois kotoa. 

Erikoistilanteet on aina erikoistilanteita, ja niissä asia erikseen. 

Vierailija
6/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan vie noin pienen lapsen edes terveenä hoitoon, jos on itse kotona lomalla tai vapaalla? Eikö hoito ole sitä varten että vanhempi voi käydä töissä? 

Vierailija
7/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä nämä hoitajat "tietävät", että vanhempi on kotona lomalla/vapaalla?

Vierailija
8/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei osallistu varhaiskasvatukseen niin hän jää jälkeen varhaiskasvatussuunnitelmien tavoitteista.

Vierailija
9/9 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus ja toki äidin pitää päiväkänni saada rauhassa vetää