Millaiset kengät??
Kun musta pellavamekko (miten asustaisit?) ja kesäkuu, päivällä pitäisi kävellä paljon ja sitten suoraan illanviettoon ruokailun ja mahdollisen baarikierroksen muodossa.
Kengät on ongelma, lenkkarit ei iltaa ajatellen iske, mikään kenkä-vaihhtokassin mukana raahaaminen ei illan huomioiden sekään oikein nappaa..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nätit sandaalit, millä on hyvä kävellä
Riekerillä on kivoja sandaaleita ja ovat hyvät jalkaan. Itse tilasin parit Ellokselta.
Kuvaa?
Ap
Laitoin juuri linkin Elloksen sivuille.
Paskan-(vaalean)-ruskeat varvastossut.
Kovettumat kantapäissä.
Likaiset varpaankynnenaluset. Kellertävät pitkät käpertyneet sienikynnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nätit sandaalit, millä on hyvä kävellä
Riekerillä on kivoja sandaaleita ja ovat hyvät jalkaan. Itse tilasin parit Ellokselta.
Kuvaa?
Ap
Laitoin juuri linkin Elloksen sivuille.
Kävinkin jo siellä ja vain 1 pari oli suht ok, siinä alussa skrollatessa olisko nro4 tai 5 ne mustat sandaalit, mutta en kaipaa nyt noin avonaisia ja nekin pilattu sillä pohjalla, olisivat kokonaan mustat tai jotain muuta materiaalia ja väriä kuin mitä niissä nyt on.
Ap
Linkissäsi ne on nuo nro10 sandaalit joihin viittasin. Mustat, 79.90€ muistaakseni hinta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän työkenkinä Riekerin matalia sandaaleja - niissä on eroja lestin leveydessä ja pohjassakin - mutta jos niillä jaksaa hoitotyössä, eiköhän kävelykin onnistu ja joukossa on kivoja kuosiakin.
Rieker on minun makuuni ehdoton ei, en ole heidän mallistoistaan koskaan löytänyt kaunista kenkäparia. Ehkä olen kriittinen, mutta kavahdan heidän tyyliään, se on jotenkin niin tanttaramainen (enkä nyt tarkoita, että sinä olisit sellainen), pahoittelut, olen vain kenkien suhteen todella tarkka.
Ap
En loukkaantunut kommentistasi. Tyttäreni ja minä olemme ostaneet joskus tietämättämme saman vaatteen tai kengät. Minä olen tanttamainen aivan varmasti, tyttäreni ei. Hän on niitä naisia, jotka voivat pukea päälleen säkin ja jalkaansa vinkkelit ja jokainen läsnäolija kiinnittää huomionsa häneen. Hänellä on kyky kantaa vaate kuin vaate, asiaan vaikuttaa tietysti jumalattoman pitkät ja upeat sääret ja sirot nilkat, mutta hänellä on myös kyky yhdistää kuoseja, värejä, koruja jne. tyylikkäästi.
Millainen tilaisuus? Juhlallinen, ei?
Vierailija kirjoitti:
Millainen tilaisuus? Juhlallinen, ei?
Kuten sanoin niin päivä ollaan ns jaloillaan, ateriointi jossain ravintolassa joka saattaa olla varsin siistikin paikka, ei vielä varmuutta+sitten illalla on ainakin siistissä paikassa ruokailu+sen jälkeen illanviettoa muuten. Eli ihan missään lenkkareissa tms en halua liikenteeseen lähteä ja toisaalta mitkään korkokengätkään eivät tule kyseeseen tai jalat laulaisi hoosiannaa aika äkkiä (myös mukulakivillä kävelyä).
Ap
Tyylikkäät, nahkaiset tennarit. Jos musta mekko, mustat tennarit olisi minun valinta. Juhlavoittamaan sitten koruja yms. jos tarvitsee. Aiemmin mainittu nilkkaketju olisi mielestäni oivallinen. Kunnon kengillä kävelleenä sinulla on fresh olo, mikä juhlavoittaa illanistujaisiin osallistuvan olemuksen ja jaksat tehdä pitemmänkin kierroksen. Eikä jalat tohjona seuraavana päivänä.
Mö olen pahoillani, mutta olen aika väsynt näihin tällä ja muilla suomalaisilla palstoilla jatkuvasti esiintyviin ketjuihin, joissa ap ensin pyytää apua ja vinkkejä vaatteista tai kengistä - ja sitten kun joku jotain ehdottaa, ap välittömästi ampuu kaikki ehdotukset alas rumina, tyylittöminä ja tätimäisinä. Sitä voisi kuvitella, että jos on niin ylivoimaisen tietäväinen siitä mikä mihinkin parhaiten sopii, löytäisi vaatteensa itsekin.
Tämä esim olisi aika hyvä. Tarjolla mustanakin, mutta vaalea on kesällä toennäköisesti paremman näköinen https://www.zalando.fi/caprice-ballerinat-sand-comb-ca411a1hp-j11.html aapee tuskin vaan kelpuuttaa nåitå koska mummomalli.
Jos pelkää, että mokkanahkaosuus menee kävellessä likaiseksi, tämä voisi toimia hyvin : https://www.zalando.fi/caprice-ballerinat-black-softnap-ca411a1id-q11.h…
Nämäkin toimii melko varmasti, kunhan mokkanahan käsittelee suojasuihkeella ENNEN matkalle lähtöä. https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/sievi-viola-vadelma-naisten-kesak…
Valitettavasti taitaa olla niin tätä ketjua ja AP:n vastauksia luettuani, että yhdistelmällä "hyvä kävellä koko päivän ajan" / "ravintolaan ja illan viettoon riittävän juhlavat" / "pitää sopia mekon kanssa" ei taida löytyä mitään, jostain on tingittävä. Joko oikeasti ne tennarit jalkaan tai sitten pitää joustaa vähän muista kriteereistä tai ottaa ne toiset kengät mukaan.
Millaisessa maastossa kävelet? Jos olisi kaupunkikulkemista, vetäisin suoraan jalkaan korkkarit, joissa on hyvä tukeva korko ja pehmustettu päkiä. Jos jossain metsässä, sitten ne tennarit, toki nekään ei nyt jossain metsäpolulla ole kyllä hyvät kävellä.
Nahkaiset kävelykengät. Ehkä vaihtosukat laukkuun? Hellepäivänä sandaalit.
Jos tiedossa kävelyä, niin valitsisin kengät sen mukaan. Baareilla voi baariin huonommillakin vaihtoehdoilla mutta kävellä ei.
Ei sinun sitä tarvitse 31 paloitella, lohduttaudu sillä, että kukaanhan ei pakota sinua kys aloituksia lukemaan!
Ja kyllä, linkittämäsi kengät on kamalia. Mutta ei minunkaan tarvitse sitä oajoitella, että suhtaudun intohimoisesti kenkiin ja niiden ulkonäköön. Käytännöllisyys ja mukavuus toki ensisijaisia arvoja, ellei kyseessä jokin pieni "esittäytymistilaisuus" tmv niin sitten sekin puoli saa ehkä kärsiä, mutta kauneus ja/tai "jokin juttu" siinä muassa on minulle selviö. Samoin kuin laadukkaat materiaalit.
Ap
Ballerinat. Tuskin te nyt millään kävelymaratonilla olette. Olen kaupunkilomat mennyt ballerinoilla ihan huoleti. Wondersit on parhaat, sopii joka asuun, siksi helpot.
Vierailija kirjoitti:
Ballerinat. Tuskin te nyt millään kävelymaratonilla olette. Olen kaupunkilomat mennyt ballerinoilla ihan huoleti. Wondersit on parhaat, sopii joka asuun, siksi helpot.
Wondersien pohjat on kuin ei olisi pohjia ollenkaan, parin millin paksuiset joten eivät tule kyseeseenkään päivänä jona ollaan pääasiassa jaloillaan n.10-12h jo ennen iltaosuutta.
Jonkinlaiset espadrillot, Mary Jane tai loafer-tyyppiset ne tulee olemaan, kun vain löytäisin mieleiset. Toisaalta houkuttelisi myös väripilkkuhankinta, mustaan pellavamekkoon, ja laukkuun, sopisi mikä vain, toisaalta taas mustat tai sitten nudebeiget. Materiaali nahkaa, muokkaa tai vaikka pitsiä tai jotain vaaleahkoa toffeeta tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mö olen pahoillani, mutta olen aika väsynt näihin tällä ja muilla suomalaisilla palstoilla jatkuvasti esiintyviin ketjuihin, joissa ap ensin pyytää apua ja vinkkejä vaatteista tai kengistä - ja sitten kun joku jotain ehdottaa, ap välittömästi ampuu kaikki ehdotukset alas rumina, tyylittöminä ja tätimäisinä. Sitä voisi kuvitella, että jos on niin ylivoimaisen tietäväinen siitä mikä mihinkin parhaiten sopii, löytäisi vaatteensa itsekin.
Tämä esim olisi aika hyvä. Tarjolla mustanakin, mutta vaalea on kesällä toennäköisesti paremman näköinen https://www.zalando.fi/caprice-ballerinat-sand-comb-ca411a1hp-j11.html aapee tuskin vaan kelpuuttaa nåitå koska mummomalli.
Jos pelkää, että mokkanahkaosuus menee kävellessä likaiseksi, tämä voisi toimia hyvin : https://www.zalando.fi/caprice-ballerinat-black-softnap-ca411a1id-q11.h…
Nämäkin toimii melko varmasti,
Oikeastiko ehdotat esimerkiksi noita Sievin vadelman värisiä kenkiä jollekin muulle kuin 70-80v mummolle? Ap ei taida sen ikäinen olla ja nehän on todella rumat mummopopot🤮, et taatusti pitäisi niitä itsekään.
Juu ei lenkkareita ja tennareita ikinä hameen tai mekon kanssa, vaikka olisikin arkimekko! Ballerinat tai matala- ja paksukorkoiset korkokengät, joilla ei kävely haittaa.
Kuvaa?
Ap