Onko muita työttömiä paikalla, miten menee?
Kauan olet ollut työttömänä?
Itse olen ollut vasta 3kk ja koulutusta olen harkinnut ihan toiselle alalle. Mutta vasta keväällä alkaa kiinnostavat koulut.
Kommentit (6)
Joten hänellä ei kohta mene kovin hyvin, kun lentää pihalle. Itsellä menee ihan ok.
ja nautin täysin rinnoin!
En tahdo enää mistään hinnasta töihin.
Toivottavasti mitään ei tarjota, en aio hakea aktiivisesti, en taatusti.
ja nautin täysin rinnoin!
ollut vuosittain pari kuukautta tai enemmän työttömänä, pätkätyöläinen siis, ei omasta tahdosta.
Nyt sitten viime syksynä päätin lähteä opiskelemaan ja sillä tiellä ollaan. Työttömyyskorvauksella tulee sentään jotenkin opiskelijanakin toimeen, kun on tu operhe elätettävänä.
Opiskelu on kyllä ihan motivoivaa, mutta töistä ei ole tietoa, vaikka kyllä niitäkin kyselen aktiivisesti.
Itse olen vähän samanlainen. Työttömyyttä on nyt takana monta vuotta. Mies ja ikää 30v. Olen tehnyt raskasta työtä, kevyttä työtä, hyväpalkkaista työtä ja orjamarkkinatukityötä. Mistään työstä ei makseta niin isoa palkkaa että se sitä vitutusta lieventäisi, tai sitä tunnetta että olen orja jolle maksetaan rahaa orjuudesta. Arvostan vapautta vähän liikaa ja kammoan sitoutumista. Olen aika epävakaa ja ailahteleva luonne, ja joinain päivinä vakaa ja vankkumaton. Raha ei ratkaise. Aika kuluu hyvin kotona. Vain tyhmällä on tylsää. Hupia ja hyötyä irtoaa tietokoneesta. Saa nukkua niin paljon kuin haluaa, silloin kun haluaa. Se tuntuu perusoikeudelta jota ei pitäisi keneltäkään riistää. Ei lapsia, ei naista. Välillä haaveilen molemmista, mutta äkkiä tokenen noista kohtauksista. Ks. sitoutuminen. En tunne velvollisuutta ketään tai mitään kohtaan. Poislukien paria kaveria jotka ovat ansainneet kiitollisuuteni ja kunnioitukseni. Odotan kammolla sitä päivää että joku heistä joutuisi työkyvyttömäksi tms. Silloin olisi valittava orjuuden ja petturuuden tunteen väliltä, sillä kokisin silloin olevani vastuussa heidän hyvinvoinnistaan.
Paskastihan tässä menee.