Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mineraalisuola parempaa kuin tavallinen suola ruoanlaitossa? Mikä suola sinulla on ruoanlaitossa?

Vierailija
03.04.2024 |

Onko noissa eroa keskenään? Jossain väitettiin että vaikuttaisi sydän ja verisuonisairauden riskiin

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkea merisuola myllystä. 

Vierailija
22/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hienoa merisuolaa, verenpaineet on mulla jopa liian matalat ja on maultaan paljon parempi kuin pansuolat sun muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hienoa jodioitua merisuolaa. On vaan parasta.

24/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asiantuntijat tyrmäävät erikoissuolat Ei mitään terveysetuja"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntijat-tyrmaavat-erikoissuol…

Suola on suolaa.

No hyvä tietää. Olen harkinnut himalajansuolan ostamista, koska sillä väitetään olevan joitain terveysetuja, mutta väitteet taitavatkin olla perusteettomia.

Sitä paitsi haluan suolasta jodia. Nyt käytän jotain ihan tavallista ruokasuolaa, joka on jodioitu.

Jonain kauniina päivänä aion kyllä vielä ostaa gourmetsuolaa (tuolla nimellä sitä myytiin ainakin vielä kymmenen vuotta sitten). Se maistui oikeasti hyvältä voileivän ja joidenkin ruokien päällä. En tiedä miten se muka voi olla erityisen hyvää, ehkä kyseessä oli lumevaikutus.

Vierailija
25/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

palmuöljy pois

Vierailija
26/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mineraalisuola on kammottavan makuista. Kerran erehdyin laittamaan sitä perunamuusiin. Peruna on niin miedon makuista, että se maistui läpi pahasti. Kaverilla jouduin käyttämään sitä kermaviilikastikkeeseen. Hyi hele. Ei sitä sotkua voi käyttää kuin johonkin chilikastikkeeseen, jossa on muita voimakkaita makuja. Mutta mikään määrä terveysväitteitä ei tule saamaan minua enää tuota keittiööni hankkimaan. 

Ok. Minusta tavallinen suola taas on liian voimakasta.

No laita vähemmän. Suola on suolaa ihan riippumatta, onko sitä jatkettu muilla aineilla.

Vierailija
27/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maldon käytän suolamyllyssä.

Vierailija
28/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mä olen aina käyttänyt Pan suolaa.

Sama täällä. Laitan sipseihinkin suolaa lisää kun johan siinä pussissakin luulee pan suolaa. Meillä turun alueella on hyviä sipsejä monia kaupoissa. 

Oho.  Taidankin sitten muuttaa Turkkusee. Ihan monia sipsejä, et kait huijaa?

Vierailija
29/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Jozo (mineraalisuola) arkikäytössä (muovipakkaus on kätevä, kun suola ei pääse imemään kosteutta).

Lisäksi keittiössä pyörii joku työpaikan joululahjakorissa ollut sormisuola (merisuolaa?) joka on melkein loppu.

Vierailija
30/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraalisuola sisältää kaliumkloridia, jota käytetään ainesosana teloituksiin sekä raskaudenkeskeytyksiin tarkoitetuissa myrkkyruiskeissa.

Vierailija
31/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mineraalisuola on kammottavan makuista. Kerran erehdyin laittamaan sitä perunamuusiin. Peruna on niin miedon makuista, että se maistui läpi pahasti. Kaverilla jouduin käyttämään sitä kermaviilikastikkeeseen. Hyi hele. Ei sitä sotkua voi käyttää kuin johonkin chilikastikkeeseen, jossa on muita voimakkaita makuja. Mutta mikään määrä terveysväitteitä ei tule saamaan minua enää tuota keittiööni hankkimaan. 

Ok. Minusta tavallinen suola taas on liian voimakasta.

Kyse ei ole voimakkuudesta. Mineraalisuola on karvasta, ei vain suolaista. Jos merisuolan liika suolaisuus on ongelma, sitä voi laittaa vähemmän. Mineraalisuola taas on pahaa oli sitä vähän tai paljon. 

Käytän yleensä karkeaa merisuolaa myllystä tai jodioitua merisuolaa. 

Vierailija
32/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen jodioitu suola ja margariinin sijasta puhdasta voita. Ei laita suolaa liikaa tai syö kilotolkulla juustoa leipää makkaraa.

Vierailija
33/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin suolahiutaleita ja hitsi ne on hyviä! Laitan tomaatin päälle niin tomaatin maku ei ole niin karvas. Kerran täällä eletään ja eläkkeelle ei päästä 

Vierailija
34/34 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mineraalisuola sisältää kaliumkloridia, jota käytetään ainesosana teloituksiin sekä raskaudenkeskeytyksiin tarkoitetuissa myrkkyruiskeissa.

😂😂

Heille jotka meinaa järkyttyä, niin ei kannata. Kaliumia saa mennä suun kautta isoja isoja määriä, että haittoja tulisi terveelle ihmiselle. Henkeä ei varmaan saisi pois vaikka yrittäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä