Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ahdistus aiheuttaa tunteen ettei saa henkeä tarpeeksi

Vierailija
03.04.2024 |

Ollut toisinaan tämmöistä. Nyt taas muutaman päivän ja eilen illalla paheni. Ei oo pahentunu liikkuessa kävelyllä käydessä. Vähän suuri kynnys soittaa tästä tk tai opiskelijaterv.huoltoon koska on ahdistusdiagnoosit yms nii ei ne ota tosissaan kuitenkaan. Ja verikokeissa ei oo ollut mitään kun oon muista syistä käynyt

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itselläni monta vuotta oli hengitys ihan miten sattuu (tai tuntui siltä). Hengitysharjoitukset, rentoutumiset ja liikunta vain pahensi (luultavasti koska kiinnitin yhä enemmän huomiota hengittämiseen). Vanhentuminen ja terapia on auttanut, nyt enää hengitysahdistus harvoin tai jos juon liikaa kofeiinia.

Vierailija
22/30 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rauhoittavan opamox, auttoi ehkä vähän mutta ei kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähhhh tuntuu ettei hengitysharjoitukset tai mikään auta. Ei jaksa tätä. Välillä oon nyt oikeesti miettinyt että parempi ois vaan jos henki lähtis kun ei jaksa näitä oireita ja pelkoa niistä. Vaikka en oikeasti haluakaan kuolla mutta ei tätä jaksa

Vierailija
24/30 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu edelleen:(

Vierailija
25/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ahdistus perslävessäsi.

Vierailija
26/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, helposti.

Minulla auttaa kevyt hölkkä, se jotenkin rentouttaa.

Se vie ajatukset muualle. Hyvä keino tuokin 

Vierailija
27/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
28/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mulla oli jonkun verran torikammoa, eli avoimilla paikoilla jalat meni sekaisin ja jotenkin vain pidätin hengitystä. Tämä siis jos jouduin kulkemaan jonkun avoimen paikan yli yksin, muiden seurassa ei ollut mitään ongelmaa 

Joten kyllä varmaan hengitysongelmat liittyvät erilaisiin psyykkisiin tiloihin 

Vierailija
29/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuota ahdistuksen aikana, ja näkyy muuten ihan verikokeissakin hematikriitin kohoamisena. Liittyy ihan kehollisiin reaktioihin, jossa rintakehän lihakset jännittyvät ja estävät vapaan hengittämisen. Nuo hengitysharjoitukset voi alkuun pahentaa oireita, koska siinä pakotetaan hengittämään tietyssä rytmissä, niitä ei suositella jos oire on voimakas ja harjoitus tuntuu pahalta! Mulla auttoi rintarankaan keskittyvät yin-jooga harjoitukset, youtubesta Dia-Yogalla on aivan parhaita sydänchakra-harjoituksia, suosittelen ennemmin niitä kuin hengitysharjoituksia. Toinen, mikä voi auttaa on lämpö. Pidä kuumavesipulloa rintalastan päällä ja kuuntele samalla rauhoittavaa musiikkia.

Vierailija
30/30 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ähhhh tuntuu ettei hengitysharjoitukset tai mikään auta. Ei jaksa tätä. Välillä oon nyt oikeesti miettinyt että parempi ois vaan jos henki lähtis kun ei jaksa näitä oireita ja pelkoa niistä. Vaikka en oikeasti haluakaan kuolla mutta ei tätä jaksa

Älä tee hengitysharjoituksia, jos ne tuntuu pahalta! Ne voi aiheuttaa paniikkikohtauksen, vaikka tarkoitus olisi hyvä. Keho ei vaan koe sitä turvalliseksi siinä hetkessä. Kokeile eri juttuja ja lopeta heti jos tunne pahenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi