Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Enskattarien ihana viikonloppu 20.-21.1.*

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin joku olisi täpinöissään, kun pitää tulla jo aamutuimaan tänne pinoilemaan¿

Kiitos peukuista!

Tänään lähden käymään kaupungilla, siinä ainokaisessa apteekissa, josta tiedän saatavan Aconin testejä. Jos maltan, odotan huomisaamuun sen kanssa.

Eilen heitin kyllä jo kirveen kaivoon, kun juuri ennen töihin lähtöä huomasin valkkarin muuttuneen ruskehtavaksi. No, ei auttanut kiireessä, kuin valmistautua tädin tuloon ja heittää siltä seisomalta kipulääkkeet suuhun. No, päivänmittaan ei sen kummempaa vuotoa tullutkaan. Rinnat on edelleen kipeät, joten ei se sitten täti ainakaan vielä tupsahtanut ovesta sisään. Fiksumpi olisi jo testannut, mutta minä en ole pystynyt¿:) :(

En tiedä, olo on sen verran outo, että jos tämä ei nyt ole sitä itseään, minut saa toimittaa hoitoon, johonkin jossa hoidetaan sekä ylä- että alapäätä!;)

Mary: Kiitos peukutuksista. Voimia sinulle! Toivottavasti vointisi on jo kohentunut ja pääset tavalliseen arkirytmiin kiinni: riittävästi lepoa ja sapuskaa sekä ulkoilua. Pidä huolta! Olet tärkeä enskari!

Aqua: Tsemppiä pohdintoihin, ei ole kaikista helpointa puuhaa! Toivottavasti asiat lähtee rullaamaan eteenpäin. Miehistä kun ei aina tiedä, miten ne nämä asiat ottaa. Ja toisaalta, ei niitä omiakaan tunteita ole ihan helppoa ymmärtää.

Dizku: Olet ollut tosi ahkera! Vähän käy kateeksi, kun itse vaan nuokun töistä tultua soffalla! ;)

Saikku: Toivottavasti ruoka jo maistuu paremmin! Ja mies on leppynyt!

Repuli: Lueskelin kanssa sinun viestejäsi silloin testauspäivänäsi, että ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Kuulosti niin samalta tunnelmat. Mutta katsotaan kuinka tässä minulle vielä käy! Hyvä että sinulla on aamuisin nälkä. Minulla oli eka aamu tänään moneen vuoteen, että ei ollut nälkä¿ jännittää niin, ettei taida ruokakaan maistua..

neiti82: Toivottavasti tärppää pikaisesti, kun varmat päivät on takana.

Dajm: harmittelut negasta. Hyvä se on testata, jos epäilyttää jokainen kierto voi olla niin erilainen.

Hapö:lle tervehdys! Oletko samoissa fiilareissa kuin Aqua?

Kaikille piinaajille peukutuksia ja plussatuulia tasapuolisesti!

Nyt lähden ulkoilemaan ja sitten siivoamaan, huomenna tulee vieraita¿

nellamaija -sekopää

Vierailija
2/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Lauantaiaamua.

Meikä syö Gefilus-jugurttia aamiaiseksi. Yritän ruveta kunnon ihmiseksi siis... Jostain kuulin, että Gefilus-tuotteet ehkäisee allergioiden siirtymisen lapseen. Tämä asia on mulle niin tärkeä, että kaiken mahdollisen aion kokeilla.

Saikku: Juu, meitsin neuvolasekoilut johtui nimenomaan siitä, että munkin edellisellä kotipaikkakunnalla oli nämä kaikki neuvolat samassa. Ei tullut edes mieleen, että ne voisi olla eri neuvoloita, varsinkaan kn ei tämä nykyinen kotikuntakaan ole mikään suurkaupunki.

Dajmille täti- ja negapahoittelut. Niin kovasti uskoin sun plussaavan, kun tätikin käyttäytyi niin oudosti. Ensi kierrosta sitten... Iso hali sulle sinne.

Neiti82:lle ja Amalialle paljon vilkutuksia. Uusia enskoja... jippii... tähän porukkaan on helppo tulla. Itsellä on ainakin pelkästään positiivisia kokemuksia.

Aqualle tätipahoittelut. Paljon jaksuja sinne... Meilläkin olisi tullut se vuosi täyteen yritystä ensi kuussa. Hyvä, kun olet ottanut asian kuitenkin puheeksi miehesi kanssa. Iso rutistus sulle sinne.

Amalia: Mä ainakin löysin oireita itsestänijoskus viime syksynä. Eli yökötti ja huimasi, vaan täti tuli ajallaan, en tiedä, mikä se juttu oli. Rintojen arkuutta ei mulla ole ollut aiemmin, eikä kyllä ole vieläkään. Toivoa saa tottakai aina... Paljon plussatuulia sulle sinne.

Nellamaijalle paljon paljon tsempitystä. Nappaat plussan ja sillä sipuli ;) Itse pelkäsin tosiaan testin tekemistä aivan hulluna, jotenkin se yksi viiva siinä tikussa on ollut niin tuttu näky. Lopulta sitten kuitenkin uteliaisuus vei vallan ja oli ihan pakko.

ON: Juu, kamalaa nälkää lukuunottamatta ei mitään kummempaa oloa. Eilen huomasin, ettei kahvia kannata juoda nopeasti, se ei tee hyvää. Muuten olo ok. Varasin sen alkuraskauden ultran sitten kuitenkin, sen sain helmikuun alkuun. Jotenkin mä haluan mahd pian varmistuksen siitä, että siellä oikeasti on ihan oikea elävä ihmisen alku. Vähän välillä yhä pelottaa, että mitä jos... Vaan ei sellaisia auttaisi ajatella.

Vilkutuksia teille kaikille vielä.

Repuli

rv 6+2 (kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repuliko on täällä plussannut, paljon paljon onnea! Tuuhan sitten tuonne odotuspuolen enskoihin mukaan kunhan ehdit :) Onkos muita uusia plussaillut? Nellamaijalla ainakin näyttää olevan piinailut käynnissä, tsemppiä sinne!

Vilkutukset kaikille muillekin ja plussatuulia!

Niina 8+5

Vierailija
4/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kävin tsekkaamassa noita aikaisempia pinoja niin Maitikkakin on täällä plussannut, ONNEA! Ja tulehan sitten sinäkin meidän kanssa odottamaan enskoihin :)

Niina

Vierailija
5/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellamaija, sulla on jännät paikat! Pidän peukkuja että plussaisit oikein yksiselitteisen hienolla paksulla viivalla.

Joku kyseli eilen mun Ranskaan päätymisestä. Olen ollut täällä muutaman vuoden, ensin opintojen takia ja sittemmin töissä... Ja tietysti sen perinteisen syyn, eli ranskalaisen mieheni, takia ;-) Ranskaa on ollut pakko opetella, kirjoitan töissä paljon ja ilmaisu on muutenkin minulle tärkeää.

Ja sitten omaa " napaa" vaikka tänään ei olekaan vauvauutisia mulla: taisinpa saada sen unelmatyöpaikan *tuulettaa* !!!! Vielä ei ole nimiä paperissa mutta paikka on mulle luvattu ja aloitan helmikuun 1. päivä. Olen todella motivoitunut, työ vaikuttaa jännältä ja vastuulliselta ja pääsen varmaan todella kehittämään ammattitaitoani.

Emme kuitenkaan aio miehen kanssa kummemmin muuttaa perheenlisäyssuunnitelmia, jotenkin tuntuu ettei pomo tule vauvauutisista ilahtumaan sen enempää puolen vuoden kuluttua kuin puolentoistakaan vuoden kuluttua. Ja täälläpäin äippälomat ovat sitäpaitsi naurettavan lyhyitä, vauvat menee hoitoon 2,5-kuisina.

Olisi kiva tietää miten te muut ensikot olette miettineet töiden ja perheen yhdistämistä, pomojenne reaktioita vauvauutisiin jne.?

Ihanaa viikonloppua kaikille, itse painun tästä kampaajalle ja manikyyriin :-D

Vierailija
6/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=27408B]Vielähän täältä tuttujakin löytyy -valitettavasti- vaikka aika moni on onnellisesti siirtynyt o-puolelle! Vilkutukset vaan Nellalle, Hapölle, Dajmille ja Aqualle! Ja listalla näkyi olevan tuttuja vielä ainakin Juli, Nuutti ja Saikku, joten huiskutukset sinnekin! Ja tietty niille, jorka nyt jäi mainitsematta! :)

Aqualle erityistsempitykset, muistan että tuo vuoden rajapyykki oli ainakin mulle tosi kova juttu henkisesti!

Me ei vielä olla päästy hoitoja aloittelemaan, mutta kevään kuluessa pitäisi alkaa tapahtua! Ja kyllähän se hölmö pieni toive luomuihmeestäkin on aina ennen tädin vierailua olemassa...

Tavataan o-puolella, tytöt! :)

Killa

Vierailija
7/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookaan pariin päivään päässy tänne lueskelee ja heti on tapahtunut vaikka mitä. Onnittelut näin alkuun Ceriselle kihlautumisesta!!

Niin ja Neiti82 tervetuloa joukkoon ja paljon onnea yritykseen:)

Reppulille onnittelut plussauksesta!

Eipä tässä sitten varmaan nyt muuta..päässä lyö tyhjää ja rinnat tuntuu pikkasen aroilta (ei mitään tietoa että miksi).Ovis on justii alkamassa. Jep jep..nyt selaamaan sähköpostit.

Hyvää viikonloppua ihanille enskoille!

Vierailija
8/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähteä etsimään sitä hoitopaikkaa! ;P

Tein testin ja ihan selvä nega! Hain onneksi sen Aconin niin ei tarvitse enää arvailla, että josko sittenkin.

Samalla siis vastaus Amalian galluppiin: Nyt kun on yrityksen aikana ensimmäistä kerta menksut viikon myöhässä, narahtaa vanhakin jo kuvittelemaan kaikenlaista.

Ihmeesti helpotti tätä piinaa tuo testaaminen. Varmaankin kurjat fiilikset iskee sitten tädin saapuessa kipuineen. Ei auta nyt kuin kulkea Miranaxit taskussa, ettei pääse vallan yllättämään!

Repuli: Olisin niin mielelläni kavunnut plussajunaan sun ja Maitikan keralla mutta eipä se kiertänytkään tätä kautta.

Killa oli käynyt moikkaamassa! Terveisiä ja voimia kaikille enskattarille sinne l-puolelle. Toivottavasti uusi vuosi tuo roppakaupalla plussia ja päästään yhdessä turisemaan o-puolelle!

Cerise: Onnea uuden työpaikan johdosta! Hienoa!

Tuo työn ja perheen yhteen sovittaminen on vähän haasteellista itse kullekin. Aloitin vasta syksyllä uudessa paikassa, ihan uudessa pikku firmassa. Siis äippälomakulut olisivat firmalle aikamoinen ylimääräinen kulu, eikä mikään hyvä uutinen työnantajalle. Mutta eihän sitä voi elämäänsä siirtää tuonnemmaksi työn takia, eiköhän asiat aina jollakin tavalla järjesty. Miten siellä Ranskassa lastenhoito on järjestetty, kun äitiysloma on niin minimaalinen?

Nuutti: Minkäslaiset äitiyslomat siellä Amerikassa on?

Marzulle plussatuulia!

Nyt minä hiljenen viemästä palstatilaa!

Plussatkaahan muut ja laittakaa se täti hölkyttelemään tännepäin!

nellamaija

Vierailija
9/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi siis!

Voi nellamaija!!!! Josko se tati kuitenkin olis eksynyt...eiks sulla venynyt vierailu viimeks...millon sulla oli ovis? onko ollut jo se n. 2 viikkoa? Ma olin niin toivoa taynna...ja edelleen toivon etta viela olis sulla mahdollisuus plussaan!

Killalle moi *vilkutttaa* !!! Tsemppia hoitoihin ja luomuihmeeseen! Ja tottakai nahdaan O-puolella...vaikka valilla ahdistaa ja pelottaa, niin kaikella on aikansa ja tarkoituksensa:)

Ceriselle onnea uudesta duunipaikasta! miten se vaikuttaa teidan eloon? Onko duunipaikka samassa kaupungissa vai muutatteko?

Aqualle jaksuhalit! Varmasti ottaa koville tuo vuosi-rajapyykin saavuttaminen...mutta hanta pystyyn vaikka hakaneulalla eiks vaan!

Repuli...voi kun ma olen iloinen sun puolesta!!!

Aitiyslomista oli ollut puhetta...hmm...taalla suuressa ameriikassahan ei ole aitiyslomia. Aitiysloman pituus riippuu sairaslomapaivista ja lomapaivista, kaikki tyopaikat ei edes tunne sairaslomia, ja lomaa on n. 2 vkoa vuodessa. muuten sit ollaan palkattomalla vapaalla.

Itse olen julkisella sektorilla toissa, eli asiat on vahan paremmin. Mulla on 4 vkoa vuosilomaa ja sairaslomapaivia kertyy 1pva kuukaudessa. Naita sitten saastellaan mahdollista aitiyslomaa varten. Mun tyonanataja on osavaltio, eli ne pitais mun tyopaikan mulle vuoden, mutta jos mulla ei ole tarpeeks lomia saastossa niin palkatonta vapaata pitais ottaa. Onneks meilla on niin sanottu lahjoitus systeemi kaytossa, eli esim ihmiset joilla on hirveet maarat sairaslomapaivia voivat lahjoittaa niita muille. 12viikkoa on meilla oletusaika aitiyslomalle, mika on ihan superpaljon. Yleensa taalla mennaan toihin n 4-6viikkoa synnytyksen jalkeen. Tarhat ottaa 6-viikkoisia vauvoja hoitoon, mutta siita sitten maksetaa 250dollaria viikossa. Eli monet aidit jaa kotiin hoitamaan vauvaa, jos miehella on hyva tyopaikka tai sitten pistetaan hoitoon isovanhemmille.

Toisaalta taa systeemi taalla mahdollistaa kotiin jaamisen koska verot on niin alhaiset ja elintaso taalla keskilannessa on suht halpaa ja palkkataso hyva. Ollaan tultu nyt monta vuotta toimeen vaan yhden ihmisen tuloilla, koska jompikumpi meista on ollut tayspaivainen opiskelija. Tosin ei me mitenkaan suureellisesti eleta todellakaan, mutta toimeen tullaan eika meilla mene velaksi muut kuin miehen opinnot.

Ymmarratte varmaan miks mulla on niin kova hinku muuttaa takaisin suomeen:)

Toisaalta jos me vauva saatais ennen kuin Suomeen muutettais niin onneks mun anoppi on kotiaiti, ja se olis aivan innoissaan jos sais nyytin hoitoon paivisin. Mies valmistuu tassa kevaan aikana, eli sitten meilla vahan naa kuviot muuttuu.

Tulipahan tilitysta ja selitysta...huh-huh...sori!

Meilla tupruttaa lunta ihan sakeasti...luvattu taas 20cm tan paivan aikana. Ja jengi puksuttaa kesarenkaat alla ympari kylia...ve tsiisus tata toimintaa valilla:)

haleja kaikille ootte ihkuja!!!

Vierailija
10/16 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellamaijalle sinne piristyshalirutistus! Olin kans aivan varma, että siellä plussataan¿Harmin paikka, saisi se jo tulla. Nyt vaan odottelua ja edelleen tietenkin tärpin toivossa =)

Aqua, kiva jos on jotain hyötyä siitä, kun kertoilen omia tuntemuksia. Tottuneesti lörpöttelen omat fiilikset ja tuntemukset, helpottaa kummasti...Täällä myös itselle kovasti bdbd, mutta tietty myös muillekin ;)

Onkohan minulta jäänyt tervetulotoivotukset sanomatta? Jos en ole toivotellut neiti82 tervetulleeksi, niin nyt sen teen! Kiva saada taas uutta verta tilalle, kun nuo jotkut osaa täältä poiskin lähteä¿

Amalia, mulla on ollut parissa, kolmessa kierrossa nännit todella arat, viimeksi viime kierrossa, jota ihmettein suuresti, sillä oli pakollinen taukokierto. Myös nännipihojen muutosta on ollut, mutta ei pysyvästi. Väsymystä ja huimaustakin on ollut silloin projektin alkutaipaleella. Että uskomattoman paljon kaikenlaista! Luulisi, että on jo tuolla päänupissa jotain¿Nyt en siis usko enää mihinkään oireisiin. Sitten, kun näen ultrassa meidän kaverin, voin uskoa ;)

Ceriselle, isot onnittelut työpaikan johdosta! Ja hyvä, että vauvasuunnitelmia ei tarvitse lykätä¿Siellä muuten kans naurettavan lyhyet äitiyslomat. Tossa alhaalla Nuutille kirjottelin siitä¿

Nuuttikin oli käynyt, kivaa¿! Mielenkiinnolla luin äitiyslomasta, se on ollut itselläni paljon mielessä tänä vkloppuna. Ja itse asiassa olen pähkäillyt sitä, onko varaa jäädä hoitovapaalle äippäloman jälkeen (kun sinne asti pääsee). Olen sitä mieltä, että alle kolmevuotiaan paikka ei ole päiväkoti¿Mutta ei se aina ole mahdollista, ymmärrän hyvin¿Kauhulla ajattelin niitä pieniä, muutaman kk ikäisiä nyyttejä, jotka viedään hoitoon. Ymmärrän hyvin halusi muuttaa tänne =)

Sitten hiukan ON; ei mitää uutta. Tänään vika pilleri ja oireetkin jäi siihen to-iltaan...Hyvä niin. Nyt odotan jo kovasti tiistaita, pitäisi malttaa vaan nauttia vielä vklopusta kunnolla =)

+++tuulia

Vierailija
11/16 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaterroristiksi ajattelin ruveta...

Kovasti käyn lukemassa o-puolen juttuja, mutta en oikein kotiudu sinne... Vielä en mihinkään pinoon ole ilmoittautunut.

Ceriselle PALJON ONNEA TYÖPAIKAN JOHDOSTA, kertakaikkisen kiva uutinen. Mä en ainakaan ole vielä töissä kertonut kuin parille ihan läheiselle (toinen auttaa mua salaamaan tupakoinnin lopettamisen ja toinen on muuten vaan luotettava otus). Mä pelkäsin ton tupakoinnin lopettamisen herättävän epäilyksiä töissä, mutta ei se nyt ainakaan toistaiseksi ole aiheuttanut kyselyitä. Pomolle kertoilen vasta joskus, en ole vielä ajatellut asiaa. Mun kohdallanihan tilanne on se, että tuskin palaan samaan paikkaan ollenkaan töihin, ja mun pomonikin taitaa tietää sen. Eli mitenkään hyvää vastaanottoa ei tämä uutinen saa töissä... Vaan hitot siitä ;)

Nellamaijalle negapahoittelut, jaksuhali sulle. Jotenkin mä olin niin niin varma... kovasti tsemppiä sulle sinne.

Nuutille vilkutuksia ja kiitokset onnitteluista. En kyllä yhtään ihmettele, jos suomeen haluat muuttaa. Aika eksoottiselta toi äippälomajärjestely kuulostaa kyllä, ainakin näihin kotimaan systeemeihin verrattuna.

Niina oli käynyt vilkuttelemassa... Kyllä mä täältä siirryn o-puolelle, kunhan rohkaistun.

ON: jatkuva nälkä... ja nyt alkaa rinnatkin aristamaan. O-puolelle en tosiaan ole uskaltanut vielä siirtyä. Jos pari viikkoa saisin vielä roikkua teidän kyydissä. Sitten sen alkuraskauden ultran jälkeen voisin koittaa siirtyä, kun olen varmistuksen saanut siihen, että kyydissä on ihan oikea ötökkä. Päiväkirjaa ajattelin taas alkaa kirjoittamaan, on sitten jotain, mitä muistella...

Vilkutuksia kovasti teille kaikille vielä... olette niin niin ihania!!!

- Repuli

Vierailija
12/16 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas moni muistanut käydä kirjoittelemassa:) Mukavaa kun on aina välillä paljon lukemista.

Dajm olikin kysellyt tai paremminkin tais tokasta et kyl se piinaviikko olis ens viikko:) Tuntuu välillä et kyl ajatuksen voimalla saa itsellensä aikases vaikka minkälaista oiretta:) Joten toivottavasti oltas pikasesti ensviikon lopussa niin pääsis testaamaan ja näkee et turhaan on kuvitellu kaiken laista:) Ja sit olit testin tehnyt tädin jälkeen täytyy myöntää itse olisin varmasti tehnyt myös;)

Amalia kyseli noista oireista mulla on ainaskin nyt vaikka millasta oiretta päällä ja sit kuvittelee et ne ois samoja kun mitä oli ennen kun se keskenmeno tuli jotes mulla niitä oireita on ja on niitä varmaan monella muullakin:) Sitä vaan toivoo niin kovasti ja sit saa mielellä aikases vaikka minkä näköstä oiretta.

nellamaijalle pahoittelut negasta mut ainahan on toivoo niin kauan kun tätiä ei näy

Niina oli käynyt morjestamassa *vilkutus*.

Ceriselle onnea työpaikan suhteen:) Teillä on kyllä aikasta lyhkäset nuo äitiys lomat niinkun on kyllä nuutillakin. Joteskin itestä tuntus et ainaskin vuoden tai kaksi vois olla kotosalla lapsukaisen kanssa en sit tiiä vielä melkein riippuu rahatilanteesta mut ainaskin vuoden olen kotona.

Killa oli kans käynyt kurkkaamassa tunne en kyllä sinua mutta tyoivotan onnea et hoidot ja plussaus tuls ja nähtäs sit odotus puolella.

No siinäpä sitä taas olikin itselläni ei oikeen oo mitään konkreettista oiretta muuta kun että nälkä tuntuu kokoajan olevan ja sit nännit on ihan älyttömän kipeät tosin oireet voi liittyä myös tädin tulo oireisiin. Joten ei auta kuin odotella ja eikun kaikille plussa tuulia *puhaltelee*.

T:Dizku

Vierailija
13/16 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita enskattaret! Tänä aamuna kävin torilla, ihan tässä lähellä on sunnuntai-aamuisin ihana " maalaistentori" , jossa tuottajat myyvät vihanneksiaan, hedelmiään, juustoja, kukkia, lihaa, kananmunia... Laatu on aivan mieletön, ja saa siellä vilinässä myös hengenruokaa.

Kiitos kaikille työpaikasta onnitelleille, on tosi mairea olo :-)

Nellamaija: voi harmitus *jaksuhali*. Häntä kiepille vaan ja uusi yritys kehiin!

Nuutti: vai sellaista on USA:n äippälomameininki... Kuulostaa vielä hurjemmalta kuin täällä!

Sitten äitiyslomakeskusteluun.

Ranskassa on lastenhoitoon äitiysloman jälkeen kolme päävaihtoehtoa:

1. jäädä itse kotiin hoitamaan (ei minulla mahdollista),

2. saada lapselle paikka lastentarhasta joko julkiselta tai yksityiseltä puolelta (paikat kiven alla! olen kuullut kauhutarinoita siitä miten vaikeaa tarhapaikkaa on saada),

3. laittaa vauva perhepäivähoitoon joko hoitajan kotiin tai niin, että hoitaja tulee omaan kotiin (kallein vaihtoehto).

No, sitten täällä toisaalta alkaa esikoulu n. 3-vuotiaana lapsen opittua vaipattomaksi. Esikoulu vastaa kai Suomen tarhaa, vaikka on siellä koulumaisiakin tehtäviä ja oppivat lukemaan noin 5-vuotiaina. Koulupäivä kestää noin puoli viiteen iltapäivällä, eli moni tarvitsee lapsenlikkaa hakemaan lapsia koulusta.

Itse olen ajatellut asian niin, että en turhia syyllistä itseäni lapsen hoitajalle laittamisesta, minulla kun ei tule olemaan muutakaan mahdollisuutta. Itse asiassa kolmikuinen vauva ei vielä edes vierasta, joten tottuu hoitopaikkaan kivuttomammin kuin puolivuotias tai vanhempi (pienen vauvan hoitoon laittamisesta kärsinevät eniten vanhemmat).

Oho, tulipa taas löpinät! Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Vierailija
14/16 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

).( Nyt on alkanut jo jännittämään, tällä rouvalla on kp 22/27-29 menossa. Mitään nipistelyjä, vatsanmöyrimisiä tai selkeästi kipeytyneitä rintoja ei nyt ole (tosin kuin aiemmassa, keskenmenoon johtaneessa raskaudessa). Eli tuskinpa mitään plussaa on odotettavissa - mutta silti jännittää.

Cerise ja Nuutti77 kertoivatkin ulkomaisista äitiyslomakäytännöistä. Kyllä meillä Suomessa vaan on tuossa suhteessa asiat hyvin! Cerisen kuvaus ranskalaisesta torista oli niin ihana, toisaalta täällä me vaan jurotetaan suomalaisissa kodeissamme. :p Ja onnittelut Ceriselle työpaikasta!!

-marge-:lle heippa! Multa onkin mennyt ohi, mitä pillereitä käytät ja miksi tiistaita odotat. Tsemppiä kuitenkin!

Dizku83:lla onkin samoissa vaiheissa suunnilleen kierto ja samanlainen tausta kuin minulla. Viimeksi huomasin tuon raskauden juuri erityisesti rinnoista ja nänneistä, mutta enää keskenmenon jälkeen en osaa tulkita oireita. :-/ Luultavasti tarkoittaa sitä, ettei ole mitään oireita ja ensi viikonloppuna on menkat odotettavissa.

nellamaija: Pahoitteluni negasta! ((hali))

Vilkutukset plussanneille kävijöille, Repuli80 ja Niina1983 sekä l-puolelta vierailevalle Killalle!

marzu_83:lle moikka! Tärppionnea!

Vierailija
15/16 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille...

Pakko tilittää hieman... ajoin sitten ulos tieltä oikein kunnolla tänään. Liittymä oli liukas ja auto lähti vaan lapasesta, vaikkei nopeutta ollut paljon mitään. Näppärästi parkkiin lyhtypylvään viereen. Ehdin vain ajattelemaan, että nyt mennään ja olin varma, että se tolppa tulee kohdalle. Noh, ei tullut... onneksi... Kädet täristen soitin miehelleni ja siinä kohtaa, kun kulta kysyi, oletteko TE kunnossa pääsi itku. Me ollaan joo kunnossa, ei naarmun naarmua... auto ulkoisesti ok, mutta jotain siinä meni rikki. Nyt se sitten odottelee pajalla. Katsotaan... kyllähän mä tiesin, ettei henki lähde, sen verran hiljaa se meni, mutta muuten pelotti ihan helvetisti. Siksi aikaa sitten, kun autoa siirrettiin pajalle, onnistuin rauhoittumaan, mutta nyt taas kotona kädet vapisee ja itku meinaa tulla. Olisi voinut käydä vaikka mitä... Kultsi oli kanssa aika rikki.

Noh, täällä etelässä on tänään vissiin kokeneemmatkin kuljettajat ajelleet metsähallituksen puolelle...

Että sellainen sunnuntai-ilta täällä...

R

Vierailija
16/16 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei kaynyt pahasti...ja teilla:) on kaikki hyvin.

aika ihana sun ukkos kun tolleesti huolehtii. Hengittele rauhassa ja koita levata...tsekkaa vaikka joku hyva leffa!

jaksuja!

Nuutti