~***~ Enskat viikonloppuna la-su ~***~
Kommentit (33)
Missä kaikki kukkujat on?! Täällä iskee ihan orpo olo kun yksin pyöriskelee!
Enpä minäkään jaksanut lukea eilisen pinoa loppuun, joten kommentoinnit jää huomiselle...
Poppikselle suurkiitos siitä Microlaxin mainostamisesta!!!! Se tosiaan tepsi ummetukseen, suun kautta otettavasta ummetuslääkkeestä ei ollut minkäänlaista apua :) Pukamat on vielä valtaisat ja vertavuotavat (kipu herätti mut äskenkin), vielä kun niistä pääsis eroon. Oli muuten TUSKAA se ruiskeen tunkeminen pukamaiseen rööriin....poru pääsi!! (no niin, piti tuokin sitten selostaa...)
Kivoja treffejä paikalle pääseville! Muistakaa tilata iiiisot jälkkärisatsit!! Multa jää nyt valitettavasti väliin, tulee pari opiskeluaikaista ystävää kylään...seuraavalla kerralla ehkä sitten vauvan kanssa!?
Makkara 36+5
MAKKARA, kuulostaa kyllä erittäin epämiellyttäviltä vierailta nuo sun pukamat! :// Toivottavasti pääset niistä eroon ihan kotikonstein ja PIAN!
SERE, voi kökkö, olispa kyllä mahtava päästä Ensiferumia kattomaan! Ei vaan tiedä, että onkohan tuo Rumpali jo siinä vaiheessa maailmassa...
Niin, en sitten eilen lähtenytkään niitä bändejä katsomaan, vaikka mieli teki. Tuli saunan jälkeen sen verran lötkö olo, etten olisi enää jaksanut edes päälleni pukea, saati lähteä jonnekin heilumaan pikkutunneille asti. Ja Rumpalinkin kannalta varmaan parempi etten mennyt :)
Hauskoja treffejä enskoille! :) Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia.
Han ja Rumpali 38+3
Pikavilksis näin lauantaiaamuna. Pitäis lähtee koiran kanssa lenkille, nyt onkin kiva lähteä kun on pieni pakkanen ja VÄHÄN LUNTA!! Ihan ihmeellistä katsoa ulos. =)
En ole jaksanut kirjoitella viime päivinä, to ja pe meni koulussa joten en päässytkään koneelle.
Nytkin on ihan väsynyt ja uupunut olo, taidan huilia kunnolla tämän viikonlopun.
OPE oli käynyt kurkkailemassa, ihanaa kuulla kuulumisia! Pitää järjestää taas tulo sinne päin Ainokultaa katsomaan.
Muutama pienenpieni kuplahdus on masussa tuntunut nyt parina päivänä, olen kovasti päättänyt uskoa että ne on nyt NIITÄ. Siis liikkeitä. =) Harvoin vaan tuntuvat vielä, mutta eiköhän se siitä lisäännyt. Hoppas hän.
Ihanaa talvipäivää kaikille ja
PAAAAALJON SUPPAREITA ihan kalkkiviivoilla jo menijöille.
Jushka ja Naksukka 16+2
Tää mun kirjottelu on tosi vähästä kun en oo oikeen viä päässy vauhtiin. Käyn kyllä lueskelemassa teidän juttuja kun niistä oppii niin paljon uusia asioita :) Niin ja synnytyskertomuksia on kans mahtava lukee joten kiitos kaikille niistä kertoneille.
Mutta nyt galluppeihin...
Tähän sukupuolituntemus juttuun en kyllä osaa viä mitään vastata, ehkä sitten myöhemmin tulee joku fiilis.
Mutta tähän toiseen osaan... Eli ei ollu mitään raskaustuntemuksia mutta olin päättäny että jos jouluaattoaamuna ei oo menkat alkanu niin sitten testi tehdään miehen kanssa yhdessä (oli siis jo aikaisemmin ilmoittanut että haluaa olla joka testissä ehdottomasti mukana ja suutuu jos teen testin yksin) kp siis oli silloin 29 eli ihan normaaleissa kierto lukemissa. Oltiin vaan ajateltu että se olisi paras joululahja minkä voisi saada ja muutenkin siltä varalta että terästettyä glögiä olisi tarjolla olisi se hyvä tehdä. Oli suuri yllätys kun viivat pärähti tikkuun oli kuitenkin vasta kolmas yk.menossa ja 10 vuoden pilleriputki takana. Itkuhan siinä pääsi ja mieskin näytti aika liikuttuneelta.
Niina1983 kyseli masutuntemuksia. Vielä ei oikeen tunnu eikä näy mitään muutoksia masussa,paitsi välillä on vähän turvoksissa mutta se johtuu syömisestä. Mulla ei kyllä ookkaan mikään pyykkilautavatsa ennestään vaan muutama liikakilo tuo siihen kyllä parin sentin lisäkerroksen joten sekin varmaan vie huomioo kohdun kasvulta.
ON: Väsymys on välillä ihan sietämätön ja kokoajan pitää syödä pieniä välipaloja ettei tule huono olo. Hirvitää vaan että kun kokoajan joutuu napostelemaan niin paljonkohan niitä kiloja oikeen kertyy. Ensiviikolla on siis eka neuvola, joten sitä odotellessa.
T:Buuffa rv 7+6 (jotka laskin aiemmin väärin...hyvä minä)
BUUFFA, mustakin tuntui silloin alussa, että söin, söin ja söin vaan (kun muuten tuli huono olo) ja kyllä silloin pelottikin ne mahdolliset kilot. Tosin mulla alkoi paino nousta vasta joskus viikolta 16 lähtien ja siinä vaiheessa mun syöminenkin oli palautunut normaaleille raiteille. Että syö ihan rauhassa vaan, nyt sitä energiaa tarvitaan. Kyllä se vauva ottaa tarvitsemansa energian, vaikket söisikään tms. mutta silloin sulle jää paljon vähemmän energiaa käytettäväksi, joten ei mikään ihme jos väsyttää tai on huono olo. Itse söin useasti ja vähän kerrallaan. Suosittelen :)
Han ja Rumpali - taas
[color=FF00FF]Onpas ollut hiljainen lauantai palstalla.. onkos kaikki treffeille lähteneet.. tai synnärille;)? Minä ainakin oon edelleen sitkeesti yhessä koossa, eikä edelleenkään mitään synnytykseen viittaavaa ilmassa:( Pöh kun alkaa oleen tylsää tää oleminen.
Olipas ulkona ihana ilma! Käytiin lenkillä ja siellähän tuntu kerrankin ihan talviselta=D Nyt pitäis ruveta pyykin pesuun, kun eilen luistin siitä hommasta..
Makkaralle lähettelen täydet sympatiat täältä, kuulostaa kamalalta nuo vaivat:( Toivottavasti helpottaa ja pian!!
Jokos Poppiksen poppakonstit tuotti tulosta ja oot nyyttiä hakemassa?? Tuleppas kiireen vilkkaa ilmottautumaan, ettei tarvii arvailla et ootko jo sinäkin tosi toimiin päässy;)
Joo, mutta nyt kotihommien kimppuun niin pääsee vaikka uudelleen niitten jälkeen palstailemaan;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
terkuin siru ja tiiti rv 40+4[/color]
Ihmeen nihku pino vaikka kello huitelee ties mitä, missä ne kaikki on??
Poppis, tule nyt hyvä nainen ilmottautumaan!? Vai ootko tositoimissa, häh? =)
Makkara, ihan kamalalta kuulostaa tuo sun ummetus/pukamataistelu =( Mulla äityi jouluna ihan kunnon kipeä puksukka, oli tosiaan tuskaisaa yrittää siinä sitten olla. Aloin heti rasvata sitä paholaista Scheriproctilla, ja nytpä tuo osoittaa lannistumisen merkkejä.. Joulusta vaan on se 4vkoa, että sinnikkäitä tahtovat olla :( Tsemppiä taisteluun!
Han, joo ootan kyllä Ensiferumia innolla! Tilasin huuto.netistä sellaisen äitiysgoottipaidankin ;) (mies aina nauraa, että ei huuto.netistä mitään TILATA, mutta mulle se on tilausta, perskele!) Lupaan nauttia keikasta sunkin puolesta, jos oot vaikka jo Rumpalia tekemässä/tehnyt siinä vaiheessa :)
Jushka tuntee liikkeitä, ihanaa! Kyllä ne ekat jää mieleen.. Minkäslainen koiruus sulla muten on?
Buuffa, syö ja nuku kuule ihan rauhassa! Muutama kilo, jos niitä nyt tuossa vaiheessa tulee, ei paljoa paina! Pääasia että itsellä on suht siedettävä olo.. (itse vedin varmaan 4 vkoa pitsaa ja hampurilaisia, kun ne oli ainoat ruuat joita saattoi ajatella.. ja sitten neuvolassa ihmeteltiin, miten mun paino on noussut pahoinvoinnista huolimatta :D )
ja sirukin vielä paikalla :) kyllä menet jo niin loppusuoralla, että lähtöhän voi tulla koska vaan! muista ilmottautua säännöllisin väliajoin, me kaikki täällä jännätään sun puolesta! tai mikä parasta, tule ilmoittamaan SITTEN kun lähtö koittaa. (tietysti siinä vaiheessa vielä ehdit koneelle ja Enska-palstalle, eikös vain? ;) )
titin galluppiin: meillä vauva oli alunperin oliver, mutta aika pian alkoi tulla tyttö-olo, jolloin oliver-nimen käyttö jäi. en tiiä miksi, mutta tuntui vaan vahvasti, että tytsy tullee. äitini oli ihan 100varma asiasta, kun hälle oli ennustaja joskus 10 vuotta sitten povannut tyttölastenlasta (ennustajathan eivät VOI olla väärässä.....) Ultra joulun alla sitten varmisti (niin hyvin kuin basic-ultra vaan voi) että tyttöähän tässä odotellaan :) nyt puhutaan vaan tytöstä tai vauvasta tai läskistä lihapullasta (kun välillä näyttää kuin mahanahkan alla möyrisi iso lihapulla).
( . ) turvottaa, turvottaa.. mun ruuansulatus on varmaan pysähtynyt kokonaan. koko ajan ihan ähky olo ja maha täynnä ja pitää ottaa rennietä eikä yöllä voi nukkua ja vali vali... eilen tein pitsaa ja söin ihan normiannoksen, niin vieläkin tuntuu että tonnikalat kurkkii ihan tuossa kurkunpäässä :( pakko kait opetella syömään jotain hiiren annoksia, kun ei tämmönen 24/7 ähky oo mistään kotoisin!
Niin ja joogaan en sitten jaksanut mennä.. naapurissa kuunneltiin juice-vainajaa sen verran hartaasti pikkutunneille asti, ettei uni tullut :( ja alakerran koira veti melkoista konserttia aamuyöhön asti, ettei puhettakaan mistään joogailuista. vieläki oon täällä yökkärissä, vois lähtä elävöitymään pikku hiljaa..
AI NIIN MUUTEN; OLLAAN PÄÄTETTY JÄTTÄÄ TARJOUS SIITÄ YHDESTÄ IHANASTA ASUNNOSTA! Hitsi, kohta meillä voi olla oma koti!!
Turvonnut ja väsynyt Sere ja tytär 29+1
[color=00C5CD]Piti tulla moikkamaan, niin kauan kuin täältä joku tuttu vielä löytyy! Useimmat taitaa jo olla lähes jakautumista vaille valmiit! :) En sit ehtinyt teidän kanssa tälle puolella, mutta ehkä sit toista vauvaa odottelemaan! ;)
Erityishalit siis vanhoille kuumeilukamuille Auroralle, Makkaralle, Hanille, Sirulle, Serelle, Poppikselle ja Kesämorsiamelle, jotka lähipäiviltä bongasin! Ja tietty kaikille muillekin, jotka muistavat, vaikka en erikseen maininnut!
Me ei vielä hoitoihin asti olla päästy, mutta kohta pitäisi alkaa silläkin saralla tapahtua! Luomuihmeeseen en oikeastaan usko, mutta jostain syystä sitä kuitenkin aina hieman toiveet herää ennen kuin huuhtoutuvat vessanpöntöstä alas!
Onnellista odotuksen loppua kaikille! :)
Killa
Ps. Ihania masukuvia teillä! :)
On ollu taukoa kirjoittamisessa. Mitäs täällä on tapahtunut sillä aikaa? Nuo Makkaran pukamaiset kuullostaa ihan hirveältä, toivottavasti selviät niiden kanssa! Buuffalle tiedoksi, että oon tässä vaiheessa ite lihonu n. 20 kg ja oon rv 28+4, että semmottis.. liikunta kun jää vähemmäklle ja kevyttuotteet pois niin kyllähän sitä paino nousee, mut eikös se kuulu asiaan :) Tosi yksilöllistä tuo painonnousu on, ja se menee varmaan samaa kaavaa kun omalla äidillä, eli sitä kannattaa tutkia.
Meillä menee masukaverin kanssa ihan hyvin. Isänsä loistaa edelleen poissaolollaan, mutta siihen me ollaan jo totuttu. Nytkin tuolla masussa on hirmuinen meininki päällä :D
Me lähdetään ensi viikolla etelän aurinkoon saamaan vähän valohoitoa. Onko kellään kokemuksia reissaamisesta raskaana? Mielialat heittelee, mutta hormooneista se johtuu. Minkäs sille voi..
Jättihalit kaikille! Mukavaa viikonloppua!
Ammimamma ja pikkupöppis rv 28+4
Han ja Sere kiitoksia kovasti napostelu tsempityksestä. Sitä tosiaan on välillä vähän syyllinen olo kun vaan koko ajan syö ja syö. Mutta kaippa se elimistö sen sitten vaatii.
Tähän samaan naposteluun kaipaisinkin vinkkejä kun nyt on niin että töissä ja kotona ollessani koitan ottaa terveellisiä välipaloja kuten hedelmiä... mutta mutta probleema onkin siinä että kun olen tuolla bussimatkalla tai jossakin muualla menossa ja paha olo yllätää niin en ole keksinyt mitään muuta lieventävää kun taskussa olevat karkit. Ne kyllä helpottavat heti mutta terveellisyydestä ei sitten ole tietoakaan. Joten jos jollain olisi antaa ideoita millä noi karkit voi korvata niin kertoo ihmeessä.
Niin ja sitten voisin tälläistä kysellä että miten ootte kertonu vauvasta vanhemmillenne ja muille läheisille? Me ei olla vielä kerrottu asiasta ja nyt mietitäänkin että miten olisi kiva kertoa. Kohta varmaan kerrotaan kunhan nyt ensin siellä ekassa neuvolassa käydään.
T:Buuffa
Serenitylle iso onnenpotku asuntoasiasta! Mahtavaa :) Onnea! Kiva saada oma koti, eikö?
:)
KILLA, kiva kun kävit moikkaamassa! :) Käyn aina välillä vakoilemassa vanhojen tuttujen kuulumisia siellä l-puolella. Toivon sylikaupalla onnea hoitoihin :)
POPPIS on tainnut päästä noutamaan Räpsyä, kun ei ole tytöstä kuulunut mitään koko päivänä eikä edes yöllä :O Toivotaan ainakin näin.
Hiljainen päivä ollut kyllä. Vissiin mukavat ja pitkät treffit kun ei täällä porukkaa näy :D
mulle ei ensin maistunu mikään epäterveellinen (olisipa vieläkin niin..) eli söin kilotolkulla salaattia! Ja vihreitä omenoita, vaikka olin aiemmin ollu niille allerginen. Pahoinvointiin auttoi kaikki raikas, niin kuin esim. omenaviipaleet. Omenoita voi ottaa mukaankin. Ja luontaistuotekaupan seesamiherkut ja pähkinä-hunajakarkit on hyviä, niissä ei ole lisäaineita samalla lailla kuin karkeissa. Jotkut ei syö porkkanaa, mutta mulla oli niitä naposteluporkkanoita mukana, ne on käteviä kans ja parempi vaihtoehto kerkeille :)
Ammimamma oli ennättänyt käydä sillävälin kun kirjoittelin ja nyt on pakko lisätä...
Mikäli tuo väite että oman äidin raskaudesta voi ottaa viitettä painonnousuun niin sit tää kiljuu riemusta. Meinaan jos näin on niin +10 kg ois tiedossa. Mikä ois tosi mahtavaa kun on ennestään jo muutama liikakilo. Oon tässä meinaan salaa toivonu että maks 15 kg sais tulla,sit pysyttäis viä inhimillisyyden rajoissa. Tosin siihenhän ei voi aina vaikuttaa.
Niin ja tuo Ammimamman etelänloma kuulosti niin hyvältä että Buuffa kyllä nyt muuttui kataudesta vihreäksi. :)
mulle neuvolassa sanottiin, että juuri tuollaisten yllättävien pahaolokohtausten vuoksi kannattaisi pitää mukana esim. rusinoita. Minä vain en sattumalta pidä rusinoista, joten se ei mulla oikein toiminut :p Mutta ostin sellaisia jugurttipähkinöitä (vaikkei nekään järin terveellisiä ole -> rasvaa ja hiilihydraatteja) ja kyllä ne pahimpaan hätään auttoikin. Ja oli hyvää!! :)
Oikeastaan mikä hyvänsä pieni naposteltava, joka vain vie sen pahan olon pois, niin eikös se ole hyvä? Jos siihen hätään ei ole muuta kuin karkkia, niin syö sitten karkkia. Syö terveellistä ravintoa sitten muulloin :)
Meille on kanssa tulossa ensimmäinen toivottu ja rakastettu vauva. Nyt ollaan tosin menossa vasta 5+1 joten matka on vielä pitkä! Syyskuun 21 olis näillä näkymin meidän la, jos se ei siitä mihinkään muutu. Voisko enää ihanammin uutta vuotta aloittaa?
Olo on aikasta lailla väsynyt, mutta treffit onnistuivat loistavasti eli väsynyt mutta onnellinen olo:) Kiitos kaikille mukana olleille; Amylle ja mallikelpoisesti käyttäytyneelle Emmille, Mykikselle, leenaliinulle ja kesikselle!
Voi Juska, kyllä me sua odoteltiin ja ruokalista odotti sua pöydässä valmiina. Toivottavasti ens kerralla pääset mukaan, laitoin vain treffien otsikkoon Amarillo, Hki. Ois varmaan pitänt vähän tarkempaa infoa laittaa!! Sorry huono info.
Killa, Kiva kun muistat ja kävit moikkaamassa! Ja onnea hoitoihin, jospa se vauva sieltä pian saataisiin tilaukseen=) Uusi vuosi ja uudet kujeet edessä;=)
Poppis, MISSÄ olet??????????? Siis onkohan tullut jo lähtö, alkaa siltä pian näyttämään:))))
Nyt on hoitolaukku treffireissulta hankittu. Tosta Baby Björnin kovasta hoitolaukusta kuullut sekä hyviä että huonoja kokemuksia, mutta silmää miellytti ja sen ostin. Hinta vain oli hieman " epämukava" jos näin voi sanoa... 129 euroa. Miten voi pieni laukku maksaa noin paljon *huoh*=(
Jep, mutta nyt tää tyttö lähtee lepuuttelemaan jalkoja ja masua. Mukavaa lauantai-illan jatkoa!
Aurora & Poitsu
[color=8B008B]Tulin vaan pikaisesti ilmoittaan, että eipä räpsyä näy vielä..! =) Ollaan oltu miehen kanssa aamu kahdeksasta asti hommissa..3 lasikeikkaa tehtiin ja Nauvossa ollaan käyty avittamassa appiukkoa ym. Just tultiin ovesta sisään ja tulin heti tänne ku pelkäsinkin, että täällä jo luulaan mun päässeen tositoimiin! =) En usko Siru, että pääsen sua etuileen..=) Muutama supistus on kyllä tullu ku oon rehkiny, mutta nekin on olleet ihan kivuttomia. GODDAMNIT!
Killalle iso hali! Oon välillä käyny l-puolella vakoilemassa juttuja..Sulle toivon kyllä sydämestäni sitä plussaa!
Anteeksi, etten kommentoi muita! Yritetään huomenna uudestaan!
t. poppis ja tiukassa istuva räpsy rv39+3
[color=FF00FF]Voi tsiisus mikä päivä.. kertakaikkiaan mitään en oo saanu aikaseks:/ Laiskotuttaa ihan sikana.. noh, mikäs tässä laiskotellessa oikeestaan on, kuluuhan se lauantai näinkin;)
POPPIS.. enää ei saa olla noin pitkään ilmottautumatta XD Mää jo luulin että meinasit synnyttään lähtee ilmottamatta meille.. Noh, tosipaikan tullen raporttia sitten ennenkuin saa synnärille lähtee=D!
Vai meinaa se räpsykin vaan sitkeesti yksiössään pysytellä.
SERE.. joo kyllä mä käyn ilmottelemassa.. ja todellakin tuun raportoimaan ennenkuin lähen synnyttään=) Tosin roikun täälä nykyään niin aktiivisesti, että huomaatte kyllä jos tiiti päättää omin neuvoin lähtee tuolta tulemaan.
Pidän täälä peukkuja pystyssä sen tarjouksen suhteen.. toivottavasti saatte pian oman kodin!!
KILLA oli piipahtanut, ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa!! Sinulle kyllä soisin sen plussan nyt vihdoin tulevan!! Onnea hoitoihin!
ammimamma oli kanssa käynyt palstailemassa.. Vai etelään lähdössä, voih, kun itekkin pääsisi!! Nautihan nyt ja mukavaa lomaa!!
Pirpsu.. meniköhän nicci oikein?? Mukaan mahtuu kyllä, eli tervetuloa=) Meitä onkin monta jo ihan loppu metreillä, joten tasapainon vuoksi hyvä että tulee uusia odottajia.
Treffit oli sitten sujunu mukavasti.. kiva kuulla=)
Aurora.. hui minkä hintanen hoitolaukku :/ Nyt kun oon päässy ton äitiyspäivärahan makuun, niin voin vaan haaveilla tollasista ostoksista:(
Pää on nyt kyllä ihan tyhjä.. taidan mennä juomaan kupposen kahvia miehen seuraks kun en oo tänää juonu muutakun vajaan kupin aamulla.
Pakkanen tuntuu ulkona kiristyvän, täälä on jo -17 astetta.. että ihan alkaa jo tammikuulta tuntua!
Mukavaa lauantai iltaa kaikille!
....edelleen siru ja tiiti....[/color]
ja tulen kirjoittelemaan kuulumiset treffien jälkeen:=)
Aurora & Poitsu rv35+0 / rv35+4