Miten puhua ampumatapauksesta kotona lapselle?
Oma lapsi on nyt 11v. ja lähellä koulussa. Miten tästä voisi puhua kotona? Pelottaa ja ahdistaa vanhempaakin tosi paljon tämmönen enkä osaa yhtään miettiä mikä on järkevä tapa tai mitä ei ainakaan kannata sanoa.
Kommentit (14)
Koulu tarjoaa kriisiapua, tosin koskee ehkä vain kyseistä koulua.
Ei kannata kiusata ketään. Joskus kiusaajan pakko ottaa kovat keinot käyttöön kun koulu ei tee mitään.
Kannattaisko harkita muuttoa pois Vantaalta?
Kerro että Suomen johtoon valittiin joukko todella pahoja ihmisiä, joiden toimenpiteet aiheuttavat epätoivoa, jota ei havaita eikä hoideta.
Miten puhua? No niin kuin asia on.
Luulisi 11-vuotiaan jo ymmärtävän, jollei ihan dille ole.
Riippuu siitä miten herkkä lapsi on. Jos lapsi ottaa tapauksen itse puheeksi, silloin ehdottomasti.
Älä näytä pelkoasi.Sinun kuuluu olla turvaa antava vanhempi.
Voit vaikka vakuutella,että kouluissa lisätään varmasti turvatoimia tämmöisen tapauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Älä näytä pelkoasi.Sinun kuuluu olla turvaa antava vanhempi.
Voit vaikka vakuutella,että kouluissa lisätään varmasti turvatoimia tämmöisen tapauksen jälkeen.
Täähän olisi lapselle valehtelmista.
No ei ole tarvetta varmaan puhua, ellei lapsi itse kysele. Lapsi on ollut ihan turvassa itse ilmeisesti kuitenkin. Ehkä voi miettiä joskus miten suojautua tai pako, jos on joku vastaava juttu meneillään. Tuskin niitä on joka paikassa. Ei ole järkeä jauhaa ihmisten vammoista ja muista asioista lapsille tai nuorille. Omat mietinnät voi käsitellä muualla aikuisten kanssa.
Mitä siitä tarvitsee puhua ja miksi?
vaikea sanoa kun ei voi tietää millainen luonne lapsellasi on. mutta älä nyt ainakaan näytä omaa ahdistusta/pelkoa.
tehtävänäsi on olla turvallinen ja vakaa aikuinen eikä missään nimessä lietsoa lapsen ahdistusta.
Kannattaa miettiä poismuuttoa pääkaupunkiseudulta. Pikaisesti.
Kysy kannattaako kiusata muita? Tässä seuraus.
Ukrainassa kuolee joka päivä syyttömiä ihmisiä, miehiä, naisia ja lapsia Venäjän tekemien pommitusten vuoksi...