Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys roskaposteista. Smaa nimi mutta joka posti eri osoitteesta? mikä pointti näillä on?

Vierailija
02.04.2024 |

Joku on vuotanut kai sähköpostiosoitteeni roskapostittajille, olen ollut heidän uhri jo vuosia, roskapostini täyttyy kokoajan näistä kiusaposteista. Kysyn uteiliaisuuttani, että miten se on mahdollista että esim. on yksi sama nimi lähettäjän nimenä esim. Marjatta se ja se (suomalainen sukunimi) mutta joka postilla on eri sähköpostiosoite josta se tulee. NÄin he kai kiertää etten voi estää näitä posteja koska se vaihtuu aina. Samoista osoitteista tulevat olen estänyt. ELi mistä he saa nuo kaikki eri s.postiosoitteet ja mikä ihmeen pointi niitä on lähetellä koska en ikinä astu heidän ansaan? Eikö se ole aika tuehaa hommaa heillekkin?

Kertokaas jotka ymmärrätte tän?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjän postiosoitteen voi väärentää miksi haluaa.

Kaikki vain estoon, ajan oloon loppuvat ja voithan muuttaa oman sähköpostiosoitteesi toiseksi.

Vierailija
2/3 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todellinen roskapostiongelma vähän aikaa sitten. Pahinta, että kaikki roskaposti tuli mun tärkeät -kansioon, eikä niitä saanut mitenkään estettyä. Yritin vaikka mitä, kunnes muutin kaikki postit roskapostiksi ja noukin sitten sieltä ne osoitteet, josta hyväksyn postin. Edelleen tulee roskapostia, mutta nyt ne sentään pysyvät oikeassa kansiossaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa viruksia, jotka saastutettuaan tietokoneen alkavat massalähettää sen sähköpostiohjelmalla spämmiviestejä. Näissä siis se lähettäjän nimi on väärennetty, mutta varsinainen lähettävä sähköpostiosoite sitten sen henkilön osoite, jonka koneelta viestit lähtee. Lisäksi roskapostittajat voivat käyttää myös jostain saamiaan sähköpostiosoitteita lähettäjäosoitteena, vaikka lähettäisivat noita roskaposteja omilla koneillaan.

Jotkut sähköpostidomainit ovat roskapostiherkempiä kuin toiset. Esim. mun yahoo-osoitteeseen (jota käytän tasan facebookiin rekisteröityessa ja muutamassa muussa rekisteröitymisessä) tulee paljon spämmiä, onneksi kuitenkin roskapostikansioon, mutta kotimaisen operaattorin sähköpostiin ei käytännössä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi