Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette saaneet nepsy-diagnoosia tutkimuksista huolimatta, mitä sitten tapahtui?

Vierailija
02.04.2024 |

Eli kävitte tutkimuksissa ja lopputulos oli: diagnoosia ei aseteta. Mitä sitten tapahtui? Saitteko mitään apua oireisiinne joitten pohjalta menitte tutkimuksiin? Miten olette pärjänneet?

Harvoin näkee puhuttavan siitä ettei diagnoosia tullutkaan...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa minuakin. Itse sain pitkien tutkimusten päätteeksi sekä ADD että Asperger-diagnoosit. Minua pyöriteltiin vuosia psykiatrisella puolella aivan haisavittu-diagnooseilla, ja ns hoito oli sen mukaista. Lähetetäänkö nämä ihmiset takaisin siihen puoskariralliin?

Vierailija
2/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikille pitäisi asettaa nepsy-diagnoosi? Ei tietenkään saa apua ilman diagnoosia, koska sosiaalivakuutus perustuu diagnooseihin. Ihmisillä voi olla vaikka minkälaista oiretta ilman, että diagnostiset kriteerit täyttyvät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikille pitäisi asettaa nepsy-diagnoosi? Ei tietenkään saa apua ilman diagnoosia, koska sosiaalivakuutus perustuu diagnooseihin. Ihmisillä voi olla vaikka minkälaista oiretta ilman, että diagnostiset kriteerit täyttyvät. 

Sanoiko joku että pitäisi? Lue kysymys uudelleen 🙄 Mitä tapahtuu jos diagnoosia ei aseteta?

Vierailija
4/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa minuakin. Itse sain pitkien tutkimusten päätteeksi sekä ADD että Asperger-diagnoosit. Minua pyöriteltiin vuosia psykiatrisella puolella aivan haisavittu-diagnooseilla, ja ns hoito oli sen mukaista. Lähetetäänkö nämä ihmiset takaisin siihen puoskariralliin?

Minulla ei ole vieläkään, mutta on hvttu diagnoosilla eläke. Traumat jäi psykiatriasta ja sen mielivaltaisuudesta. Vaikka ei täytä edes sairauden kriteerejaä niin vain pakottavat jonkun diagnoosin. Kaikilla lapsillani on neuro/autismidiagnoosi ja siellä se omakin autismini selvisi kun haastattelivat vanhempia myös.

Vierailija
5/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerit täyttyivät muuten, mutta äitini ei suostunut kertomaan totuudenmukaisesti oireista lapsuudessa. Ilman oireiden näkymistä lapsena, ei diagnoosia voitu asettaa. Koulusta ei tietoja enää voitu saada.

Nyt pulmia on ja paljon.

Vierailija
6/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lähtemään töihin, sillä kurjalla tiellä jo kuusi vuotta.

Vierailija
7/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriteerit täyttyivät muuten, mutta äitini ei suostunut kertomaan totuudenmukaisesti oireista lapsuudessa. Ilman oireiden näkymistä lapsena, ei diagnoosia voitu asettaa. Koulusta ei tietoja enää voitu saada.

Nyt pulmia on ja paljon.

Saatko sinä mitään tukea oireisiisi/pulmiisi, vai väännetäänkö problematiikkasi mt-ongelmiksi?

Vierailija
8/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin lähtemään töihin, sillä kurjalla tiellä jo kuusi vuotta.

Nepsy-diagnooseilla ei noin yleensä saa sen enempää sairaslomaa, eläkkeestä puhumattakaan - ne kun eivät ole sairauksia. Sitä vastoin mt-diagnooseilla hyvinkin voi saada. Tämä vain ihan kuriositeettina, jos yritit olla jotenkin näppärä/mukahauska/oikeastikyrpä.

Vierailija
9/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pulmia on ja paljon.

Minulla kävi myös niin että äiti vähätteli ongelmiani. Lisäksi psykologin äidilleni esittämät kysymykset koskivat lähinnä adhd pojille tyypillisiä oireita. "Oliko lapsena holtiton rasavilli?" jne. Mistään haaveilemisesta tai jumittumisesta ei kysynyt.

Diagnoosia ei tullut. Suosittelivat kognitiivista psykoterapiaa, vaikka olen 3-vuotisen terapian käynyt jo aiemmin masennusten ja ahdistuneisuushäiriön takia.

Vierailija
10/10 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi saanut diagnoosia lapsena

- koulunkäynti olisi ollut vaikeampaa (minut oltaisiin haukuttu tyhmäksi jne)

- ihmettelisin mikä vika minussa on, kun en ymmärrä sosiaalisia tilanteita.

- olisin tajunnut asioita itsestäni vasta keski-ikäisenä, mikä on surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi