Hoitajat saikuttaa keskimäärin 23 päivää vuodessa!
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/cf1d822c-262c-42ee-ae89-548dddc6fa40
Tästä onkin hyvä laskea miten kalliiksi nämä saikuttavat hoitajat tulee yhteiskunnalle. Jos vaikka Suomessa 50000 hoitajaa ja yksi sairaslomapäivä maksaa yhteiskunnalle 200eur. Siitä tulee 230 milj. euroa vuodessa
En syytä kaikkia, mutta nämä tahallisesti poissaolevat pilaa koko ammattikunnan maineen. Joku voi olla poissa nolla päivää, joku tasapainottaa sen olemalla pois 46 päivää. Oletteko sitä mieltä että molemmat ansaitsevat saman rahan tehdystä työstä. Nyt lakkoillaan myöskin sen puolesta, että tämä tahallaan saikuttavat porukka saa jatkossakin saman palkan kun työtä tekevät.
Kommentit (150)
No esim minä saikutan vuodessa 24 päivää jo pelkästään menkkojen takia. Minulla on todella paha endometrioosi. Suunnittelen aina listat siten että olisi 2-4pv vapaata silloin kun makaan kerran kuukaudessa kylppärin lattialla kaakelia halaillen. Esihenkilö sitten nohevana muuttaa ne työpäiviksi joten ei auta kuin hakea saikkua.
Lisäksi tänä vuonna olen ollut poissa mm noron ja influenssan takia mitkä sain potilailta. Lisäksi liukastuin suihkussa pestessäni asiakasta, asiakas jotenkin tönäisi siinä. Nitkahti ranne ja nilkka ja olin varmaan kuukauden poissa. Terkkuja vaan tiimille, tästä minut kyllä tunnistaa...
Korvatkaapa sit vaikka roboteilla meidät, ei kait siinä muu auta! Entäs kun nekin menee epäkuntoon?
Raskas fyysinen työ mutta täytyisi jaksaa pitää itsestään huolta vapaalla. Ei ne työssä tulleet askeleet ja potilaiden nostelu riitä. Huonoiten voivat ja väsyneimpiä ovat ne jotka lössähtää sohvalle työpäivän jälkeen. Sitten tulee ylipainoa joka entisestään pahentaa tilannetta. Siitäpä se sairastelu ja kropan oikuttelut alkavat. Tulee henkistä oireilua ja väsymystä. Vaihdoin työpaikkaan jossa porukkaa liikkuu ja harrastaa. Kiirettä on mutta 100 kertaa parempi ilmapiiri ja ihan eri fiilis tehdä töitä kun porukka on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes paljon. Ottaen huomioon, että he saa työssään kaikki mahdolliset pöpöt.
Miksi korkeammin koulutetut lääkärit ei näy listalla?
Lääkärit ei siivoa eritteitä.
Koska olet viimeksi nähnyt lääkärin pesemässä potilaan ripulia ja oksennusta? Vastaisko se kenties kysymykseen?
Kamalaa tää palstan hoitajaviha. Toivottavasti ette ikinä sairastu itse ettei tarvitse sitten alentua meidän asiakkaaksi!
No jaa.. tässä meni muutama vuosi kun en ollut saikulla yhtään päivää, kiitos korona varotoimien, mutta tänä vuonna voi mennä ennätys rikki. Alkuvuodesta viikko koronan takia pois ja kk sitten kunnon flunssan takia taas viikko. Nyt sitten sairastin taas flunssan, mutta sairastinkin pahimman pois pääsiäispyhinä ja huomenna vielä vapaa eli ei poissaoloa töistä. Jäljellä onkin loppuvuodeksi 13pv jos meinaa pysyä keskiarvossa.
Vai haluatteko, että hoidan potilaita räkätaudissa, niin kuin meidän lääkärit tuppaavat tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole edes paljon. Ottaen huomioon, että he saa työssään kaikki mahdolliset pöpöt.
Eihän lääkärit käy kuin joskus harvoin kierroksella. Hoitajat ovat niitä jotka potilaisiin koskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eritteet kuuluvat opettajille. Oikeesti, tsekatkaas siistijöiden työsoppari kunnallisella opetuspuolella ;)
Siltikään ei saikuteta noin paljon ja äiteilybonuskin on samankaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei normaali ihminen voi olla poissa 23 päivää vuodessa. Itselläni varmaan tuo 23 päivää tullut koko työurani aikana. M46
Minkälaisten potilaiden kanssa työskentelet?
Hoitsuilla on siis kaksi kesälomaa. Normaali 4 viikkoa ja toiset 4 viikkoa ja rapiat vedetään saikutuksen kautta. Kova on työmoraali selvästi.
Lähihoitajat altistuvat jatkuvasti erilaisille taudeille, väkivallalle ja kuormittaville työasennoille. Muistisairaat vanhukset pärskivät surutta päin naamaa eikä heille saa laittaa maskeja vaikka kuinka olisivat flunssaisia.
En keksi mitään muuta ammattia, jossa altistuisi päivittäin yhtä monelle työkykyä vaarantavalle tekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet viimeksi nähnyt lääkärin pesemässä potilaan ripulia ja oksennusta? Vastaisko se kenties kysymykseen?
Kamalaa tää palstan hoitajaviha. Toivottavasti ette ikinä sairastu itse ettei tarvitse sitten alentua meidän asiakkaaksi!
Saman olen huomannut, että hoitajat ovat nykyisin alinta kastia. Töissä pitäisi olla yötä päivää, niin sairaana kuin terveenä ja iloisesti hymyilevänä työtehtävien lisäksi juosta palvelemassa potilaita hoitoon ja työhön kuulumattomissakin asioissa. Ei ole mikään ihme, että on hoitajapula ja pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kauempana potilaista.
Lääkärit eivät siivoa ripulipaskoja ja oksennuksia. Eivät hoida infuluenssaa-metapneuno, korona ym potilaita, kuin max 5min todetessaan sairauden. Hoitaja vuorokaudet ympäriinsä altistaa näille itsensä
Vierailija kirjoitti:
No esim minä saikutan vuodessa 24 päivää jo pelkästään menkkojen takia. Minulla on todella paha endometrioosi. Suunnittelen aina listat siten että olisi 2-4pv vapaata silloin kun makaan kerran kuukaudessa kylppärin lattialla kaakelia halaillen. Esihenkilö sitten nohevana muuttaa ne työpäiviksi joten ei auta kuin hakea saikkua.
Lisäksi tänä vuonna olen ollut poissa mm noron ja influenssan takia mitkä sain potilailta. Lisäksi liukastuin suihkussa pestessäni asiakasta, asiakas jotenkin tönäisi siinä. Nitkahti ranne ja nilkka ja olin varmaan kuukauden poissa. Terkkuja vaan tiimille, tästä minut kyllä tunnistaa...
Korvatkaapa sit vaikka roboteilla meidät, ei kait siinä muu auta! Entäs kun nekin menee epäkuntoon?
Dementikot hakkaisivat ne epäkuntoon alta aikayksikön.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajat altistuvat jatkuvasti erilaisille taudeille, väkivallalle ja kuormittaville työasennoille. Muistisairaat vanhukset pärskivät surutta päin naamaa eikä heille saa laittaa maskeja vaikka kuinka olisivat flunssaisia.
En keksi mitään muuta ammattia, jossa altistuisi päivittäin yhtä monelle työkykyä vaarantavalle tekijälle.
Oho! Vahva steitmentti. Työkykyhaasteet suurimmat hoivatyössä? Pitää ihan kysyä, että kuinkas paljon olet työkykyasioita opiskellut? :D Jännä muuten, että lääkärit ovat tyyyyystin eri levelillä. Hekin kai kohtaavat sairaita aika liukuhihnalta, mutta ero on silti massiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitsuilla on siis kaksi kesälomaa. Normaali 4 viikkoa ja toiset 4 viikkoa ja rapiat vedetään saikutuksen kautta. Kova on työmoraali selvästi.
Haukkumallako se moraali nousee? Toimitko itse niin?
Lääkärit määrää ne yskös- ja ulostenäytteet oireilevista tietokoneella, hoitajat käyvät ne ottamassa ja putsaamassa sotkut. Hoitajat viettävät ainakin omassa työssäni kymmenkertaisen ajan potilaan lähellä lääkäriin verrattuna.
Jos jollain miehisellä alalla oltaisiin sairaana 20 päivää vuodessa, niin jossain olisi pahasti vikaa ja työolosuhteet laitettaisiin kiireesti kuntoon.
Vihaisten vanhusten ja vammaisten nyrkkeilysäkkinä olo tai jatkuva infektiokuormitus sen sijaan kuuluu vaan kestää.
Mikäs ihme se on, kun kohtaavat kaiken aikaa sairaita potilaita ihan pakosti. Sairaanako heidän pitäisi töitä tehdä ja tartuttaa siinä sivussa sellaisetkin potilaat, joilla ei juuri kyseistä tautia sillä kertaa ole???
Miten toimistotyöntekijät ja aspat (22 pvä) saikuttavat enemmän kuin sairaanhoitajat (19 pvä)?
Miksi hoitajat on sairaampia kuin lääkärit?
Ei normaali ihminen voi olla poissa 23 päivää vuodessa. Itselläni varmaan tuo 23 päivää tullut koko työurani aikana. M46