Lontoo, Pariisi, Berliini vai Nizza
Heinäkuussa pitkästä aikaa mahdollisuus lähteä muutaman päivän lomalle. Mitä noista yllä mainituista suosittelisit? Ja mitä et suosittele? Kiitos, jos jaksat perustella. Meitä on kaksi pariskuntaa lähdössä, kovin paljon meistä kukaan ei ole reissannut.
Kommentit (33)
Nizza on todella kiva. Olin tosin huhtikuussa, jolloin ei ollut kuuma, eikä tungosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisitte matkustaneet nyt, olisin suositellut Nizzaa. Tosin Berliinissä en ole koskaan edes käynyt, Pariisi on tuttu ja Lontoossakin olen käynyt.
Heinäkuussa menisin itse johonkin viileämpään paikkaan. Noista neljästä Lontoossa saattaisi hyvällä tuurilla olla vähemmän kuumaa kuin lopuissa. Toisaalta Nizza on meren rannalla, eli siellä saattaa vähän tuulla, tai ainakin mereen pääsee vilvoittelemaan - tosin puoli Ranskaa on samaan aikaan siellä rannalla, joten sinne voi olla vaikea mahtua sekaan.
Ranskalaiset lomailee vasta elokuussa. Ja tunkevat kaikki silloin Rivieralle viilentymään meren ääreen.
Ehdottomasti Lontoo. Nizza toisena, sitten Berliini ja viimeisenä Pariisi. Lontoo on aivan mahtava kaupunki. Olen siellä lomaillut useasti turistina ja myös siellä asunut. Lontoo on suurkaupungiksi turvallinen. Sieltä löytyy paljon nähtävää ja tekemistä varmasti jokaiselle. On myös kaunis kaupunki ja siellä on paljon puistoja yms. Pidän myös ihmisistä, ovathan paikalliset kohteliaita ja huumorintajuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisitte matkustaneet nyt, olisin suositellut Nizzaa. Tosin Berliinissä en ole koskaan edes käynyt, Pariisi on tuttu ja Lontoossakin olen käynyt.
Heinäkuussa menisin itse johonkin viileämpään paikkaan. Noista neljästä Lontoossa saattaisi hyvällä tuurilla olla vähemmän kuumaa kuin lopuissa. Toisaalta Nizza on meren rannalla, eli siellä saattaa vähän tuulla, tai ainakin mereen pääsee vilvoittelemaan - tosin puoli Ranskaa on samaan aikaan siellä rannalla, joten sinne voi olla vaikea mahtua sekaan.
Ranskalaiset lomailee vasta elokuussa. Ja tunkevat kaikki silloin Rivieralle viilentymään meren ääreen.
Totta, heinäkuussa ei ehkä niin pahat ruuhkat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkini on Nizza, itse asiassa silmäillyt Ranskan Rivieraa pysyvänä asuinpaikkana. Täydellinen sää, kivoja nähtävyyksiä (ei tietenkään yhtä paljon kuin Lontoossa, Pariisissa, ja Berliinissä), ikimuistoisia ruokailupaikkoja, jne. Muutama päivä on sopiva etenkin Nizzalle, muut kohteet vaatii viikon että riipaisee edes pintaa. Kävisin Monacossa Nizzan vierailun aikana, jos seutu on ennestään tuntematon.
Kiitos tästä. Miten pitkä matka sieltä on Monacoon? Nizza kyllä kiinnostaa.
Osaatko käyttää google mapsia
Pariisissa alkaa heinäkuussa olympialaiset, joten sinne ei ehkä kannata tänä kesänä matkustaa. Kaikki majoitukset on varmasti jo loppuunmyyty kesäkuusta syyskuulle. Lontoo on ihana ja suosittelen majoittumaan ja retkeilemään siellä muuallakin kuin ihan keskustassa.
Nizzasta en ole käynyt mutta moni on kehunut. Noista muista valitsisin mieluiten Lontoon tai Pariisin.
Lontoo on mielestäni vähän rennompi, mutta toisaalta Ranskassa ruoka on aina elämys. Ehkä valitsisin sillä periaatteella että houkutteleeko enemmön ajatus pastiksen siemailusta Champs Elyseen varren kahvilassa vai pubilounas Oxford streetin sivukadulla ja pint haaleaa alea.
Berliini on ihan kiva kaupunki mutta en oikein ole koskaan ymmärtänyt sitä Berliini hehkutusta mitä monessa paikassa harrastetaan.
Lontoo, Berliini ja Pariisi on tuskasen kuumia heinäkuussa. Mun ehdotus on Nizza, koska tuuli viilentää edes vähän. Usko pois et halua olla suurkaupungin metrossa kesähelteessä.
Lontoossa ei yleensä ole kova helle.
1. Lontoo
2. Berliini
3. Nizza
4. Pariisi
Keskikesällä tietty Nizza miellyttävin mutta ei ole mun lemppareitani kaupunkina.
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa ei yleensä ole kova helle.
Olen ollut Lontoossa ja syyskuussakin oli vielä hellettä.
Kävimme Monacossa taksilla ja Cannesissa junalla. Paikallisbussilla kävimme vuoristokylässä, missä oli käsitöitä, taidetta yms. Ihana paikka. Berliinissä juutalaismuseo on vaikuttava. Berliini on kiva lyhyelle matkalle.
Berliiniin jos olette vapaamielisiä.