Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä virikkeitä olet tänään tarjonnut lapsillesi?

Vierailija
19.01.2007 |

Meillä sormivärimaalausta, piirtämistä, värityskirjaa, tehtäväkirjaa, satuja ja musiikkia lastenlevyltä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin heille iltasadun pienestä, rumasta linnusta, joka kuitenkin kauniilla äänellään oli ainoa joka sai auringon taas paistamaan. Olen antanut heille pieniä tehtäviä, kuten muistuttaa minua, että pitää ottaa polkupyörä asemalta vihdoin ja viimein. Tarhassa viettivät juhlia ja esikoinen pelasi LUKO-peliä, kun heitä hain. Katsoivat PikkuKakkosen ja osan aikaa istuin heidän kanssaan ja keskustelimme ohjelmasta samalla.

Vierailija
2/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tää ole edes provo.... Oon mä kauhee äiti.

Ei mutta, tosissaan, meillä oli eskari tytön kanssa kivaa kun kaksistaan käytiin. Mies on ollut koko viikon iltavuorossa ja alkoi jo tympimään pelkkä koktona istuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme varttia käveltiin sitä kymmenen minuutin matkaa. kerrankin oli aikaa. sitten lapsi auttoi minua laittamaan sukkia kuivumaan telineelle. siitä lapsi tykkäsi, en ollut aiemmin ottanut lasta siihen hommaan mukaan. sit katottiin hetki muumeja ja luettiin kirjoja ja tehtiin palapeliä...

Vierailija
4/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulimme kotiin poika halusi maalata vesiväreillä ja piirrellä väriliiduilla. Katselimme hänestä otettuja videoklippejä ja nautti niistä suuresti....muuten olemme vain olleet yhdessä, syöneet ja jutelleet. On kiinnostunut eri nimien kirjoitusasusta ja tavailee omaa nimeään ja ystäviemme nimiä. Poika on kolme vuotias.

Vierailija
5/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita ja virikettä heillä on hoidossa niin paljon ettei kotona enää tarvitse.

Isommat poitsut ovat keskenään leikkineet ja katsoivat kakkosen lastenohjelmat. Pienimmän kanssa olen leikkinyt ja ollaan opeteltu sanoja ja leikitty piilosta. Pienin nukahti jo klo 8. Isommille luin vielä kirjan klo 9 aikoihin ennen kuin menivät nukkuun.

Vierailija
6/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tänään myös ensimmäistä kertaa iltasatua, kerroin Pekka Pimeydestä, josta isäni kertoi minulle pienenä. Käytiin katsomassa sadun siivin isovanhempia, isoisomummoa ja tätiä Saksassa. Tykkäsi kovasti! :)

Vierailija
7/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan lapsille ihan tavallista elämää, en ole mikään virikemoottori. Tehtiin ruokaa, katsottiin lastenohjelma, rakennettiin junarataa, vietiin koira lenkille, pestiin pyykkiä, luettiin satu ja laskettiin varpaita ja sormia. Näkyvät olevan tyytyväisiä virikkeisiinsä tai virikeköyhyyteensä.

Vierailija
8/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin ulkona, puistossa oli ohjelmaa, leikittiin legoilla, kuunneltiin satu cd:tä, käytiin ruokakaupassa ostoksilla, ja siinä välissä tapahtui jos vaikka mitä, sellaista tavallista vaan.

Vierailija
9/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäimme ukon kanssa kaksin kotiin.

Ja mitä minä teenkään - istun koneen ääressä!

No, huomenna mennään kahdestaan IKEAAN, tuohon perheenäidin viriketaivaaseen.

Vierailija
10/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sai varmaan yliannostuksen lasten piirretyistä. Nukkui muutaman tunnin, luettiin Nalle Puh-sarjakuvaa ja leikittiin nukeilla. Sen verran käytiin ulkona, että laskettiin parit pulkkamäet.

Vierailija
11/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö ap nyt sitten esittää olevansa täydellinen äiti, joka kehittää lapsensa valmiuksia kehittyä ylikehittyneeksi lapsineroksi. Ja me, jotka olemme viettäneet ihan normaalia päivää ja tehneet ehkä vain yhtä noista, olemme laiskoja ja annamme lapsen jopa katsoa telkkua...

Meillä sormivärimaalausta, piirtämistä, värityskirjaa, tehtäväkirjaa, satuja ja musiikkia lastenlevyltä.

Vierailija
12/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä väritettiin värityskirjaa, luettiin yhdessä satukirjaa, pelattiin tietokoneella prinsessapeliä, pelattiin eläinkorteilla muistipeliä, kuunneltiin satukasettia, askarreltiin. Juteltiin.

-isä-

Vierailija
13/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

satu-cd: t, värittämiset ja kaupassa käymiset ole JUURI sitä tavallista elämää, ei virikkeitä! Minä ainakin katsoisin virikkeeksi esim. musiikkileikkikoulu, tanssikerho, vauvajumppa..

Vierailija
14/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan tavallinen päivä. Ollaan syöty, ulkoiltu, kahviteltu ja leikitty naapureiden kanssa, laulettu, luettu kirjoja, piirretty, nautittu toistemme seurasta.

Vierailija
15/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pienen lapsen elämä pitäis ohjelmistaa? siis pakolla tyrkyttää vaikka mitä " kehittävää" toimintaa. Lapsi voi olla onnessaan saadessaan katsoa vaikka niitä kaivonkansia tai olla pulkkamäessä... Ja nauttii lapsi siitä laulamisesta ja piirtämisestäkin, kun se omasta tahdosta lähtee..

Vierailija
16/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat ensin ohjatulla leikkikentällä 3 tuntia ja aamulla kävelivät 20 min sinne kentälle. Sieltä suoraan kävelimme kirjastoon, jossa luin lapsille kirjaa ja lainasimme muutaman kotiinkin. Kirjastosta jatkoimme kahvilaan, jossa kohta 4-vuotias valitsi perunaleivoksen ja 5½-vuotias viinerin.

Kaffettelun jälkeen kävimme Lindexillä, missä lapset katsoivat telkkarista Nalle Puhia, kun minä shoppailin.

Jätin lapset Lindexiin siksi aikaa kun hain viereisestä marketista kassillisen sapuskaa.

Sitten kävelimme pikkasen vajaat 30 minuuttia kotiin, jossa olimme varttia vaille viisi, joten lapset näkivät lastenohjelmat ihan kokonaan.

Siinä oli lapsille virikettä tarpeeksi, sillä leikkikenttätoiminta alkoi aamulla klo 10 ja kotona olimme tosiaan 16.45.

Illan virikkeistä päällimmäiseksi jäi mieleen legoilla rakentelu, tietokoneella pelailu, suihku ja tunnin iltasadun luku.

Eipä kuulunut lastenhuoneesta pihaustakaan sen jälkeen, kun sieltä valot sammutin.

Vierailija
17/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulettiin ja tanssittiin yhdessä Tartu mikkiin -ohjelman mukana, ajeltiin radio-ohjattavalla autolla.

Ihan tavallista elämää siis.

Vierailija
18/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla piirretty, Laulettu, ulkoiltu.

Tehtiin ruokaa yhdessä, luin Popi lehteä ääneen. Teimme isomman kanssa palapeliä. Pinemmän kanssa kasattiin tornia.

Kaneettu takkapuita sisään yhdessä.

Illalla kylpyleikkkejä, taas luettu ja laulettu.

Vierailija
19/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riitä tälle päivälle.

Vierailija
20/31 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauloi, piirsi, maalasi ja tanssi siellä. Kuopus kävi puistossa laulukerhossa, minkä jälkeen leikki puiston keittiössä kotileikkiä, esikoisen hakemisen jälkeen leikkivät kerhon pihassa. Sitten söivät ja lepäsivät vähän, sitten tuli mummo ja esikoinen harjoitteli kirjoitustaitoaan, kuopus luki kanssani. Sitten katseltiin vähän vaatevarastoja ja lapset leikkivät " muotinäytöstä" . Sitten tuli täti kylään ja leikki lasten kanssa. Syönnin päälle katsoivat pikkukakkosta ja ulkoilivat vähän. Sitten kylpy, iltasatu ja nukkumaan. Huomenna on luvassa ystävän luona prinsessajuhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi