Minun on pakko tilata vaatteeni ulkomaalaisista verkkokaupoista, koska Suomesta en saa sopivia
Tässä taannoin oli televisiossa juttua, jossa ulkomaisten verkkokauppojen ostajat tuomittiin, että se on karhunpalvelus kotimarkkinoita kohtaan. Itse olen mies ja tarvitsen 4-5XL vaatteita, joita en todellakaan saa Suomesta sopivina. Jos olet esim kokoa XL, niin Suomessakin valikoima on laaja, mutta kun mennään esim kokoon 5XL, niin tarjonta kuihtuu olemattomaksi ja niistä harvoista vaatteista suurin osa ei ole itselle mieluisia, saati sopivan mallisia. Kun menet ulkomaiseen verkkokauppaan, niin sieltä löydät valtavan valikoiman tuotteita ja aina löytyy itselle mieluista ostettavaa.
Eli vaikea tässä on tukea kotimarkkinoita, kun ei ole mitään ostettavaa heidän tarjonnastaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-5XL. Älä murehdi siitä, mitä teet kotimaan taloudelle, vaan siitä mitä teet itsellesi.
Ööh, kaikki eivät kuvittele elävänsä ikuisesti. Samassa montussa lopulta olet, olet sitten kokoa 4XL tai M.
T: 3XL
Siinä mielessä olet onnekas, ettet välitä ulkonäöstäsi ja kunnostasi lainkaan.
Mistä kuvittelet, että esim 3-5XL mies on automaattisesti joku lähes liikuntakyvytön muodoton talipallo? Itse olen lähinnä harteikas ja tasaisen pänäkkä patukka, mutta en kuitenkaan mikään liikuntakyvytön muodoton laardikasa.
Ap
Suomessa riittää jo se, että on yli 190cm pitkä ja harteikas, niin on vaikea löytää vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-5XL. Älä murehdi siitä, mitä teet kotimaan taloudelle, vaan siitä mitä teet itsellesi.
Ööh, kaikki eivät kuvittele elävänsä ikuisesti. Samassa montussa lopulta olet, olet sitten kokoa 4XL tai M.
Mistä kuvittelet, että esim 3-5XL mies on automaattisesti joku lähes liikuntakyvytön muodoton talipallo? Itse olen lähinnä harteikas ja tasaisen pänäkkä patukka, mutta en kuitenkaan mikään liikuntakyvytön muodoton laardikasa.
Ap
Läski olet joka tapauksessa. Se että kykenet kävelemään ei ole mikään meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma mieheni, joka on pitkä ja harteikas, hankki itselleen 70 kg ylipainon ja oli todellakin muodoton talipallo. Ja silloinkin hänen vaatteensa olivat enimmillään 4XL. Lihavuus ei katoa, vaikka kuinka yrittäisit kusettaa itseäsi.
Tässäkin ketjussa muutama tyyppi voi olla todella tyytyväinen itseensä ja taputtaa vähän itseään olalle iltasella maate pannessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Läski olet joka tapauksessa. Se että kykenet kävelemään ei ole mikään meriitti.
Ja sinä lienet yhtä miehekäs ja roteva kuin keskimääräinen thaimalainen ladyboy.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos laihduttaisit?
Oletetaan, että ap päättäisi laihduttaa. Hän on nyt kokoa 4-5XL. Pitäisikö hänen olla alasti siihen asti, kunnes suomalaisista kaupoista löytyy jotain päällepantavaa? Hän tarvitsee vaatteita _nyt_ ihan riippumatta siitä, onko hän laihduttamassa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma mieheni, joka on pitkä ja harteikas, hankki itselleen 70 kg ylipainon ja oli todellakin muodoton talipallo. Ja silloinkin hänen vaatteensa olivat enimmillään 4XL. Lihavuus ei katoa, vaikka kuinka yrittäisit kusettaa itseäsi.
Tuo tarina on kyllä viiden tähden paskaa. Jos olet 70 kg ylipainoinen, niin todellakaan sinulle ei riitä mitkään 4XL vaatteet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Läski olet joka tapauksessa. Se että kykenet kävelemään ei ole
Voi että kun nyt loukkaannuin, kun keksit minusta asioita tietämättä minusta mitään :D
Vaatteita voi myös teettää. Kun vakiompelijalla on kokotietosi ja kaavat, ei tarvitse edes sovituskertoja niin montaa. Ja jotain collegevaatteita nyt on nopea saumurilla päräytellä.
Itse olen teettänyt juhlavaatteita, mutta myös tilannut vaatteita ulkomailta. Suomesta ei saa myöskään naisten 32-kokoa / XXS:ää juurikaan. Jotain halpoja rytkyjä voi teinikaupoissa olla, huonoa materiaalia eikä värivaihtoehtoja.
Olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Oma mieheni on leveä kuin ladon ovi, muttei läski. Kaikki 3 xl paidat näyttävät typeriltä hänen päällään. Pitäisi löytää joku paitamalli, johon mahtuu hartiat ja hauikset. Hihattomia ei voi joka paikassa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma mieheni, joka on pitkä ja harteikas, hankki itselleen 70 kg ylipainon ja oli todellakin muodoton talipallo. Ja silloinkin hänen vaatteensa olivat enimmillään 4XL. Lihavuus ei katoa, vaikka kuinka yrittäisit kuse
Kai sä tajuat, että 70 kg ylipaino 185 cm miehelle on n. 150 kg painoa. Tuolloin menee vielä 4XL.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita voi myös teettää. Kun vakiompelijalla on kokotietosi ja kaavat, ei tarvitse edes sovituskertoja niin montaa. Ja jotain collegevaatteita nyt on nopea saumurilla päräytellä.
Itse olen teettänyt juhlavaatteita, mutta myös tilannut vaatteita ulkomailta. Suomesta ei saa myöskään naisten 32-kokoa / XXS:ää juurikaan. Jotain halpoja rytkyjä voi teinikaupoissa olla, huonoa materiaalia eikä värivaihtoehtoja.
Kuka nyt viitsii jotain perus pitovaatteita käydä erikseen teetättämässä. Siitähän tässä aloituksessa oli kyse, kun ei löydä perusvaatteitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt viitsii jotain perus pitovaatteita käydä erikseen teetättämässä. Siitähän tässä aloituksessa oli kyse, kun ei löydä perusvaatteitakaan.
Kuka hyvänsä! Kun teettää useamman kerralla, saa edullisemmin. Ja laatua. Juuri niiden arkivaatteiden on hyvä olla sopivat ja laadukkaat, ettei tarvitse koko ajan olla ostamassa uusia. Mutta Suomessa tietysti ihan mahdoton ajatus, täällä ei osata hyödyntää palveluita eikä ymmärretä laadun päälle. Kaiken pitää olla halpaa ja helppoa. Ja laadutonta. Siksi ostetaan mieluummin lasten tekemää rytkyä.
Tiedän. Minä käytän kotivaatteina mahdollisimman suuria miesten trikoo- ja flanellipaitoja. Mitä suurempia, sen ihanampia. Lempivaatteeni, 9XL-kokoinen puuvillatrikoovaarinpaita, suorastaan lahosi ylleni ja päätyi äskettäin roskikseen.
Viime vuosina tarjonta on selvästi pienentynyt, ja jättikokoisissakin vaatteissa on omituinen slim fit -leikkaus. Silloin, kun jotakin löytyy, hintalappu säikäyttää. Ulkomailta löytyy paremmin, mutta näkemättä ostaminen on aina riski.